artur73 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Mam pytanie odnosnie lini napieciowej w tym silniku 6amp 12v, czy mozna tym silnikiem ladowac bezposrednio np telefon, gpsa, czy tez przewody z 12v musza byc podpiete najpierw pod akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyspa Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Nie, ponieważ Honda posiada układ do ładowania akumulatora prądem max 6A. Ten akumulator może posłużyć np do zasilania echosondy, radioodbiornika czy oświetlenia etc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 6A wystarczy do ładowania ale z napięciem już może być problem. Jeżeli jest regulator napięcia to pół biedy. Jeżeli tylko prostownik to ładowarka telefonu może tego nie wytrzymać. Przy tak małej mocy generatora raczej będzie tylko prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 ...co oczywiście nie wyklucza możliwości dorobienia stabilizatora napięcia, np.na 14V. Warto zadbać o to, żeby układ zawsze był podłączony do jakiegoś akumulatora, oprócz podtrzymania zasilania przy wyłączonym silniku lub na wolnych obrotach zabezpieczy to wejście stabilizatora przed nadmiernymi skokami napięcia przy najwyższych obrotach. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Czyli jesli bym zlozyl stabilizator napiecia to wtedy nie potrzebuje juz akumulatora tak?... i moge bezposrednio zasilac np gpsa...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Akumulator daje stałe obciążenie gaszące skoki napięcia na wyjściu prądnicy przy najwyższych obrotach silnika. Stabilizator/regulator przy silniku musi uwzględnić takie skoki, w przypadku typowego alternatora z regulatorem jak w samochodzie nie ma takich problemów, tam regulator od razu daje pewną stabilizację, nie ma czegoś takiego jak napięcie przed nim, przed regulacją. W Naszym przypadku różnica między napięciem na wejściu i na wyjściu może być pewnie kilkadziesiąt voltów, nigdy nie sprawdzałem bo zawsze miałem akumulator. W poprzedniej łódce sam robiłem regulator ale zawsze było jakieś obciążenie na wyjściu więc się tym nie przejmowałem. Może jeszcze Ktoś się wypowie, może Ktoś mierzył napięcie zmienne bez obciążenia na prądnicy przed regulatorem? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Ja kupiłem mały aku AGM 17 Ah i podpiąłem pod ładowanie gniazdo zapalniczki i wtyczka z usb całość ok 100 zeta i rozwiązuje Ci sprawę. Wsadzę Ci fotki jak tylko będzie można dodawać zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Masz racje to jesli jest tak spora rozpietosc skokow napiecia to najlepszym sposobem jest akumulator, czy jesli kupie akumulator np zelowy jakis mikro rozmiarow 12v (zelowka od alarmow ma 7ah) aby byl maly gabarytowo i lekki to bedzie ok ?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Podłącze się z pytaniem, przy takich małych akumulatorach żelowych ładowanych z silnika, jak wygląda sytuacja z przeładowaniem, czy to trzeba samemu monitorować i odłączać recznie jak będzie naładowany na full, czy w tych nowszych silnikach jest jakiś układ zabezpieczający przed przeładowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 W instrukcji honda BF6 napisali ze minimum akumulator to 28Ah! dlatego kupilem silnik goly bez ladowania. Raczej nie licz ze ci sam odlaczy ladowanie akumulatora, tam niema alektroniki na takim poziomie, musisz sobie sam to obliczyc, jesli masz akumulator np 30 Ah a silnik podaja 6 aperow ladowania to nalezy ladowak okolo 5 godzin, z tym ze te 6Ah to podaje przy wyzszych obrotach tak ze srednia wyjscia amperow z silnika moze byc np 4 Ah.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Rozumiem. Przy panelach słonecznych przeznaczonych do celów turystycznych np. do ładowania akumulatora w kamperze albo na łodzi jest cos takiego jak regulator ładowania, sprawdza on poziom naładowania i odcina ładowanie gdy akumulator jest pełny, nie trzeba nic liczyc jest podłączony na stałe i sam sie reguluje, ciekawe czy dałoby sie takie coś zaadaptować do ładowania aku z silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 W małych silnikach Hondy do 20 koni występują dwa rodzaje prądnicy 6A oraz 12A oba układy posiadają regulator napięcia i można pływać również bez podłączonego aku, tak więc nie istnieje możliwość przeładowania akumulatora. Przy czym podany amperaż jest to maksymalne natężenie prądu. Przepłynąłem ostatnio ponad 600 km z podłączonym akumulatorem AGM 17 Ah i nigdy nie osiągnąłem wyższego napięcia niż 13,8 V, tak więc bez obaw można podłączyć mniejsze aku. Podana wartość w moim silniku zalecanego akumulatora wynosi 32Ah i więcej ale dotyczy silników z elektrycznym rozruchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Tutaj moja niezbędna walizeczka z akumulatorem od UPSa oraz niezbędnymi rzeczami na kilkudniowe wyprawy dwa gniazda zapalniczkowe hermetyczne http://upload.secondsun.pl/img/15258737622027.jpg Siekiera, do kompletu jest jeszcze piłka fiskars http://upload.secondsun.pl/img/15258737652028.jpg Zapasowa śruba, wirnik wody i niezbędne narzędzia http://upload.secondsun.pl/img/15258737682029.jpg Aku 17Ah http://upload.secondsun.pl/img/15258737712030.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 W mojej co prawda Yamaszce, 25KM, 2008 była prądnica ale bez tego pieruńskiego regulatora. Pierdoła była do dokupienia w oryginale za jakąś wariacką jak na wartość silnika kasę (800-1000 zł chyba). Ponoć można dobrać w to miejsce jakiś regulatorek ze skuterka (nie wodnego) ale... zmieniłem motor. Tak, że fakt istnienia prądnicy nie koniecznie musi oznaczać istnienie regulatora jak na moim przykładzie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 elektroniczny regulator napięcia to koszt około 30 zł, zakładałem taki do mojego mercedesa z 1962 roku gdzie jest oryginalna prądnica Boscha i chodzi już ponad 3 lata bez awarii, niestety mechaniczne i w dodatku stare regulatory są zawodne. Przejrzałem właśnie instrukcję Hondy od silników BF8 do BF 20 i we wszystkich silnikach z prądnicą są regulatory napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adekfatny Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Ważne info i fajna walizka. Masz tyle baterii, że by zamiast akumulatora starczylo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 bateryjki do latarek, ale się na ostatniej wyprawie nie przydały za to aku tak, ładowanie 3 smartfonów no i do pompki do pompowania materaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 Nie przeładuje się akumulatora kwasowego jeśli napięcie ładowania jest ograniczone do 14,5V, nieważne ile czasu jest podłączony(w granicach godzin, bo jak na dni to zaleca się dla żelowych napięcie podtrzymujące 13,6V). Akumulator po osiągnięciu stanu pełnego naładowania zrównuje swoje napięcie z tym zasilającym i przestaje pobierać prąd/ładować się, pozostaje tylko niewielki prąd podtrzymujący/konserwujący. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Przy ostatniej wyprawie miałem ze sobą multimetr i na bieżąco dokonywałem pomiarów napięcia aku. W razie czego zawsze można odłączyć przewód ładowania ale nie było takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Trzeci rok pływam na żelowym ,prąd ładowania 14,5V i nic się nie dzieje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.