Bodas Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Witam, wziąłem się za wymianę wirnika pompy wody. Odkręciłem pięć śrub mocujących spodzinę, ale cięgno zmiany biegów nie pozwala mi jej zdjąć. Czy to cięgno trzeba rozkręcić czy powinno samo wyjść ze spodziny. Proszę podpowiedzcie jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Na cięgle jest łącznik. Przerzucając biegi obserwuj cięgno/pręt fi 6mm . Pojawi ci się łącznik z kontrą. Odbezpiecz kontrę i kręć łącznikiem aż cięgno się rozłączy. Zaznacz sobie pozycję biegów i łącznika. Będzie łatwiej przy montażu i regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Dziękuję za odpowiedź. Łącznik jest najbardziej dostępny na biegu wstecznym, czy w takiej pozycji mam to rozkręcać? Gdzie powinienem zaznaczyć pozycję biegów, na cięgle i łączniku? Jak później powinna wyglądać regulacja o której wspominasz? Sorry jeśli stawiam głupie pytania, ale robię to pierwszy raz i nie chcę czegoś sknocić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Jak masz farbę w spreju ,to psiknij na napęd ,łącznik i resztę napędu (zmiany kierunku ) . Jak nie masz ,to lakiery do paznokci też szybko schną ( a ,te stare na nitro ;)) . Przy pracach nad spodziną ,na pewno nie raz biegami szarpniesz ,lepiej pocechować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Ok, zdjąłem :) Zobaczymy później, przy składaniu jak będzie... Teraz biorę się za rozkręcanie pompy. Dzięki wielkie za pomoc! Pewnie napotkam na więcej kłopotów, to się odezwę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 No i tak jak sądziłem, problemy. Po złożeniu wszystkiego, jak zakręcę śrubą na biegu jałowym, to słychać coś w rodzaju „trrrrrr”. Czy jest to kwestia regulacji cięgna do zmiany biegów czy coś zepsułem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Faktycznie wyregulowałem na cięgle i śmiga ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Fajnie, że zrobiłeś to sam. Konieczność wymiany wirnika może Ci się przytrafić w każdej chwili. Warto posiadać tę umiejętność. Ciekawi mnie tylko, czy posmarowałeś wieloklin wałka pionowego? (w części wchodzącej w wał korbowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Dzięki za miłe słowa, wałek pionowy posmarowałem po całości to co było dostępne, może na wyrost, ale nie zaszkodzi (chyba ;D). Mam nadzieje, że wszystko będzie działało na wodzie, w garażu odpalałem i chodziło :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Całość to nie do końca dobry pomysł ale sam wieloklin to konieczność. Wie to każdy kto walczył z rozdzieleniem silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 A dlaczego to zły pomysł? Pomyślałem że to ekstra zabezpieczenie przed ewentualną korozją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Było trochę rys na wałku, to posmarowałem, wedle pewnego głupowatego powiedzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 No i oczywiście wirnik założyłes w obudowie zgodnie z kierunkiem obrotów silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 I posmarowałeś wazeliną a nie smarem? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 4 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2021 no dokładnie choć płyn Ludwik tez może być...jeszcze kolega pomyśli że to żart :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodas Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Wirnik założyłem tak samo jak poprzedni był założony. A z wazeliną to wiem, że nie żart ;) ale jednak użyłem smaru, ale! specjalnego do tego, więc ponoć ma nie uszkadzać gumy. A tak w ogóle, to jak często powinno się zmieniać wirniki profilaktycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Mówią że po100mh lub po 2 sezonach co nastąpi pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Jak oryginał działa to niech działa. Zapas warto mieć na łodzi. Zamienniki a nawet oryginalne części zamienne nie dorównują jakością częściom idącym na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Jak oryginał działa to niech działa. Zapas warto mieć na łodzi. Zamienniki a nawet oryginalne części zamienne nie dorównują jakością częściom idącym na pierwszy montaż. Czyli gdy teraz aso chce mi zmienić po 100h w ramach przeglądu gw. to powinienem się nie zgodzić ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Przeglądy gwarancyjne rządzą się swoimi prawami. Najczęściej ekonomicznymi. Jak się nie zgodzisz to stracisz gwarancję. Ten oryginalny posmaruj wazeliną, zapakuj i niech czeka w rezerwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 oczywiście.. a tak z praktyki, nie mając już sprzętu na GW to co jaki czasookres lub przebieg zmieniać wirnik(mówmy o wirniku OE). Nie wyobrażam sobie aby gdzieś na Adriatyku mi padł 20km od brzegu...a ja niby nowy mam w rezerwie. Takie gumowe i relatywnie tanie rzeczy wymieniamy właśnie po to aby coś takiego sie nie przytrafiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Pawle myślę że na łajbie którą pływasz 20km od brzegu to jednak masz zapasowy silnik. Prawda jest taka że widziałem zdjęcia "google" wirników które nowe rozsypały się po kilkunastu mth. Z reguły odklejają się od tulei. Zgadzam się z Miki że wkładając zamiennik będzie on gorszy, a masz jeszcze szansę trafić na chińską podróbę zamiennika czy oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 no panowie ..nie popadajmy w paranoję, że stare lepsze niż nowe. Po to kupuję w ASO aby mieć większe sznase na dobrą jakość..wiadomo, że to może ten sam chińczyk tłucze..ale cóż mogę zrobić więcej jako użytkownik? ps silnika zapasowego nie mam..ale mam nr.tel do 2 kolegów którzy też są w okolicy (1-2h dopłyną w razie w.). Moje mnimalizowanie ryzyka to nowy sprzęt, regularnie serwisowany i tyle. Oczywiści zawsze posiadam na pokładzie min 2 porządne kotwice i sporo ponad 100mb liny kotwicznej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Sorki za offfa ;) https://photos.app.goo.gl/LE94HA2s4z4CLZai6 :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2021 Sorki za offfa ;) https://photos.app.goo.gl/LE94HA2s4z4CLZai6 :o i co z tego ? dzisiaj to już standard..ale zawsze lepiej, że producent czuwa na jakością niż nikt...a czuwać musi bo gdy wirnik padnie a przez to np.zatrze się silnik na gwarancji więc koszty po ich stronie. idąc tą drogą to również na 1 montaz mógł iść identyczny więc nie rozumiem dlaczego stary lepszy niż nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.