Mariner Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Czesc. Przemieszczam się szlakami wodnymi (obecnie NI) i nie jest wymagane przez tutejszy rząd kurs lub patent motorowodny. Dlatego też kupiłem silnik do łodzi za stosunkowo niewielkie pieniadze ( bez gwarancji,że działa). 4-suw Hondy CDI (mega stary) . Nie ma rumpla. Sterowany był za pomocą kierownicy i manetką ( cięgnem przód - tył) Nie potrafię go uruchomić. Czy potrzebne jest jakiejs zewnętrzne zasilanie? Nie mam pojęcia w jakiej jest kondycji lub jak długo stał. Prosiłbym o pomoc lub wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Zasilanie czyli paliwo jest potrzebne, ssanie też pomoże w rozruchu ;) iskra do sprawdzenia , czy jest zrywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Dzięki Marcin za wskazówki. Nie mam węża z bakiem wraz z gruszką do pompowania paliwa. Sprzedający przełożył to do innej łódki. Mam dźwignie ssania. Czy jest możliwość sprawdzenia tego silnika wtryskujac niewielka dawkę paliwa bezpośrednio do cylindra w miejsce świecy zapłonowej? Czy niestety konieczne jest podłączenie baku wraz z wężem i gruszka? Czy taki silnik jest wyposażony w ako? Nie potrafię zidentyfikować miejsca tej zrywki lub miejsca po niej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 To trochę "głupi" pomysł na odpalanie silnika... wlewając paliwo do cylindra zmywasz film olejowy... to czterosów wiec z paliwem nie dostarczasz oleju. Nie kombinuj, zbiornik i tak będzie Ci potrzebny. Kup jakiś zestaw z przyłączem paliwowym dedykowanym do Twojego. Sprawdzisz sobie działanie pompy paliwowej itd. Skoro to zapłon CDI to unikaj kręcenia bez "uziemionych" świec zapłonowych. To prosty silnik, uruchomisz go bez trudu ale nie idź na takie skróty... szkoda go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Super, dzięki za wskazówki. Fajnie, że odwodzisz mnie od głupich pomysłów. W instrukcji jeśli dobrze wyczytalem ( wersja angielska) potrzebuje żeńskie przyłącze ( konector )wpiąć do męskiego znajdującego się w silniku. Mógłbyś mi wytłumaczyć lub rozwinąć wątek uziemionych świec ? Czy potrzebuje wpinać gdzieś ako ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Akumulatora nie potrzebujesz, masz szarpak A on działa jak rozrusznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Super, dzięki za wskazówki. Fajnie, że odwodzisz mnie od głupich pomysłów. W instrukcji jeśli dobrze wyczytalem ( wersja angielska) potrzebuje żeńskie przyłącze ( konector )wpiąć do męskiego znajdującego się w silniku. Mógłbyś mi wytłumaczyć lub rozwinąć wątek uziemionych świec ? Czy potrzebuje wpinać gdzieś ako ? W zapłonach CDI a najlepiej we wszystkich należy unikać kręcenia silnikiem bez świec zapłonowych z nałożonymi na nie przewodami wysokiego napięcia. Świece muszą mieć dobry kontakt z (najlepiej) korpusem silnika co zapewni odpływ prądu wysokiego napięcia. Rosjanie do swoich silników robili specjalne uchwyty do świec z kawałka drutu sprężynowego. Ty skup się na prawidłowym zasileniu silnika w paliwo. Czyli zbiornik wraz z linią paliwową (przewody paliwowe wraz z pompką ręczną 0 gruszką i przyłączem paliwowym. Ten silnik powinien zapalać od drugiego szarpnięcia. Spróbuj tak: Pierwsze szarpnięcie ssanie włączone, Po nim wyłącz ssanie do połowy, i kolejny raz spróbuj uruchomić silnik tyle żę musisz uchylić przepustnicę a to jest utrudnione bo nie masz rumpla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Nie mam rumpla, ale mam zamontowaną manetkę (cięgno) wiec nie sprawia mi trudnosci ustawienie przepustnicy w połowie otwartej. Silnik nie chce zagdać. Mam całą linię, podłączyłem według instrukcji. Nurtuje mnie, sposób w jaki ten silnik był gaszony. Nie mam zadnego przycisku tylko wyprowadzone przewody na zewnątrz. Zdublowane przeowdy (niebieski i brązowy) są podłączone do masy ( tak myślę ) natomiast (biały i czarny ) podłączony jest do fabrycznego przewodu koloru czarnego wychodzącego z silnika co sugeruje mi,że prawdopodobnie jest to instalacja przygotowana pod przycisk ON/OFF. Dziękuję za wyrozumiałość. Fajnie,że nie posypały się hejty. Jestem zdeterminowany, żeby go uruchomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Na podstawie zdjęć trudno zorientować się czy kolorystyka przewodów zgadano jest z opisem. na moje oko nie... do wyłącznika oznaczonego "NSw" powinny iść dwa przewody - niebieski (blue) i czarno-biały b/w. Skrót NSw oznacza włącznik otwarty czyli podczas pracy silnika jego styki są rozwarte. Drugi wyłącznik to czujnik ciśnienia oleju. Na 99% jeśli moduł zapłonowy nie otrzyma w odpowiednim czasie informacji o prawidłowym ciśnieniu oleju a silnik będzie uruchomiony to odcina zapłon. Na sam rozruch nie powinno mieć to wpływu o ile nie pchał tam nikt łap. Na tę chwilę sprawdź czy przewody niebieski i czarno biały są "rozwarte" Pozycja rozruchowa to lekkie uchylenie przepustnicy nie pół... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Ja bym sprawdzał na zmasowanych świecach czy jest iskra ,dalej to już tylko paliwo ewentualnie cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Ikis Przepraszam, popełniłem błąd wgrywając zdjęcie. Zwyczajnie pomyliłem pliki. Pod tym postem zamieszcze prawidłowy schemat. Może teraz coś wyjasni mój opis. Tak jak mówiłem Do przewodu (B - black) wychodzącego z modułu CDI, dolutowano zdublowany przewód na którego końcu finalnie znajdował sie zwykły konektorek elektryczny (szybkozłączka) . Do masy, poprowadzono kolejne 2 przewody i zakończono je również szybkozłączką. Jeśli dobrze spoglądam na schemat to brakuje tylko włącznika kołyskowego ( Tak myślę ) ,który pełniłby funkcję zamykania obwodu (Esw - Engine switch). Zastanawia mnie tylko dlaczego ktoś dublował te przewody. Silnik wciąż nie pali. Marcin.j - Sprawdzę to jutro, dzięki za sugestię. Niechciałbym zaśmiecać forum, więc gdyby ktoś chciałby baczniej przyjrzeć się problemowi to zapraszam na inną płaszczyznę kontaktu . ( messenger itd. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Moja rady na dziś: Posłuchaj poprzednika i sprawdź - jest iskra czy jej nie ma... Jeśli jest to zanim uruchomisz silnik to popraw obwód gaszenia bo jak uruchomisz to jak go zgasisz? zdejmując fajki ze świec? zniszczysz moduł... odcinając paliwo cóż robiąc to źle można mieć pożar... :) Sprawdź sobie czy na kołach rozrządu są znaki i czy się odpowiednio zgrywają. Może ktoś grzebał? Ogólnie temat do ogarnięcia w sam raz na zimowe wieczory. Jak już zapali to pilnuj chłodzenia i nie gazuj go za ostro. przez godzinę pracy potraktuj jak silnik na dotarciu. odwdzięczy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Poprawiłem system gaszenia silnika. Sprawdziłem iskrę, jest ładna i wyrazna. Mimo wszystko silnik dalej milczy. Czy macie jeszcze jakiejś wskazówki? Ciśnienie paliwa?? Nie chce zgadać, nawet na sekundę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Plak do gaznika, jak zagada to problem z paliwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pixel_2 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Zakładając, że rozrząd jest ok to możliwą przyczyną jest problem z pompą paliwa lub zaworkiem iglicowym w gaźniku. Odłącz na chwilę przewód paliwowy wchodzący do gaźnika i za pomocą strzykawki podaj paliwo. nie używaj dużej siły by nie wypchać uszczelki komory pływakowej. po tym unieś koniec przewodu paliwowego idącego do pompy paliwowej (od gaźnika) i tą samą strzykawką spróbuj napełnić przewód. Też delikatnie by nie rozwalić zaworka zwrotnego. Najlepiej zrobić to tak by podczas nalewania powietrze miało swobodne wyjście. Po tym załóż przewód. ssanie na max, dwa szarpnięcia gaz na 20% i jazda. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Mnie zastanawia jeszcze jedno... bo to silnik dwucylindrowy... może ktoś tak namieszał w instalacji, że iskra jest nie w tm garze co trzeba..? zamień na próbę przewody na świecach... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Zrobione według zaleceń. Cisza. Sprawdziłem ponownie iskrę. Strzela aż miło. Nie mam pojęcia co w nim jest nie tak. Może zalałem. Wykręciłem świeczki, poczekam aż paliwo odparuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Z domowych sposobów odczep ręczna szarpankę i na nakręte od koła zamachowego nałóż wiertarkę z odpowiednią nasadką:) jak wtedy nie odpali to już kicha (oczywiście paliwo podawaj ewentualnie plaku dodaj trochę jak by na benzynie nie chciał odpalić) jeżeli to nie pomoże to albo przestawiony zapłon albo rozrząd poprzestawiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Sprawdź w końcu kompresję nawet tylko palcem. Jak nie ma kompresji to nie zassie paliwa z gaźnika i nie spręży mieszanki paliwowo powietrznej. Iskra, paliwo i kompresja to podstawowe czynności diagnostyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 No to fakt kompresja to podstawa ja swój przyrząd do mierzenia kupiłem w motoryzacyjnym Inter-team albo i Inter-Cars za około 50zł a przyda ci się. bo potem nawet jak odpalisz to nie będziesz wiedział dlaczego ledwo płyniesz i silnik nie wkręca się na obroty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 Kompresja ważna sprawa ale takie padło czasem odpalałem, że w tym silniku coś musi być namieszane skoro po tylu próbach ani nie kichnął. Kolego Mariner, zrób i wyślij więcej dokładnych zdjęć silnika z 5-u stron. Może coś wypatrzymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariner Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Sorry za lekki poślizg,ale byłem mega zawalony robotą. Taka branża. Rozmawiałem ze znachorem. Prowadzi sklep i serwis. Potwierdził wasze obawy,że wtryśnięcie paliwa bezpośrednio do cylindra to prostacki pomysł, ale zasugerował, że i tak nie mam nic do stracenia. Oczywiście długo mnie nie namawiał. Wykonałem próbę, silnik milczy. Znachor twierdzi,żę skoro iskra jest i paliwo zostało podane to problem może być z przesunięciem zapłonu czy coś. Jego diagnozę zostawiam do przedyskutowania. Poniżej zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Obejrzyj ten film: Musisz "po prostu" sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. To jedyne co przychodzi mi w tej chwili do głowy. Nie mogę znaleźć w necie podpowiedzi dotyczącej znaków do ustawienia rozrządu w tym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Serwisowka jest bez problemu dostępna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Oczywiście zawstydziłeś mnie i podałeś link... a sorki nie, nie podałeś ale zaliczyłeś kolejny wpis... zawsze coś. Oczywiście, że poszukam serwisówki i spróbuję pomóc. Cały czas podejrzewam, że to jakaś bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.