zeusekpl Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Witam kupiłem motorowkę z silnikiem johnson 50 hp 1974 . silnik stał nieodpalany 3 lata. Odpalił za pierwszym dotknięciem. I mam kilka pytań. 1. Wymiana wirnika wody napewno obowiązkowa? ( podłaczylem na słuchawkach i woda wypływała na dole spodziny jak na filmach na youtube) 2. Jaka kompresje powinien miec taki silnik? ( po rozgrzaniu ok 30 min i po zmierzeniu wyszlo po 10.5 bar na obu cyl.) 3. Na co zwrocić uwagę przed wypłynięciem na wodę? 4. Silnik nie trzyma wolnych obrotow i ma zdemontowane cieglo od takiego pokretla slow fast lean. Czytałem na forach angielskich i było napisane zeby wkrecić sruby regulujące na max i wykręcic o 1.5 obrotu i sprawdzić. Czy to prawidłowa kolejność ? 5. Jaki skok powinna mieć śruba napędowa przy łodzi 4.3 m ? Obecnie jest 15x. Cos ale 4 lopatowa solasa. 6. Jak sprawdzić termostat? Jak w aucie wystarczy wrzucic do wrzatku? 7. Jezeli silnik nadaje się do użytku to może ktoś z was wie jak dorobić trym elektryczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 5. Jaki skok powinna mieć śruba napędowa przy łodzi 4.3 m ? Obecnie jest 15x. Cos ale 4 lopatowa solasa. Jest obszerny temat o doborze śruby. 7. Jezeli silnik nadaje się do użytku to może ktoś z was wie jak dorobić trym elektryczny? Dlaczego chcesz psuć zabytkowy motor? Pięknie będzie wyglądał przy drewnianej łodzi... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Ale moja lodz nie jest drewniana ;) skad taki wniosek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Chyba nie zakładasz zabytkowego silnika do nowej łodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Motorowka ma tyle samo lat co silnik i jest z laminatu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Witan nikt nie hest wstanie nic podpowiedziec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 nie ma u nas na forum konserwatora zabytków jak widać ;) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 U Johnson,a modeli jest multum. Nie wystarczy podanie mocy i rocznika. Trzeba kopać w manualach żeby nie paść ofiarą jakiegoś kruczka. http://boatinfo.no/lib/evinrude/manuals/1971-1989johnsonevinrude.html#/0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyz Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Panowie, a czy wiecie jaki powinien być dedykowany akumulator do tego silnika? Jakie parametry musi spełniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Na boatinfo.no na bodaj pierwszych stronach chyba o tym jest. Przejrzyj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyz Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Niestety, nic tam na ten temat nie znalazłem :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.