Skocz do zawartości

czy to jest własciwa praca? Johnson cd-23b 6hp


kamilOdrzany
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nabyłem taki oto silnik,  jako że się dopiero oswajam z tym hobby miał bym czsami kilka pytań.

nagrałem taki filmik jak już silnik chodzi na wolnych obrotach, czy to jest praca własciwa czy przy takich obrotach? czy to normalne że sie tak koleboce i czy w ogóle własciwym jest doprowadzanie silnika to takich niskich obrotów czy lepiej na wyższych w czasie np chwilowego postoju  potem dodam jak odpala i jak sika wodą, a i tam jest ten regulator składu mieszanki i tak do końca nie jestem przekonany czy rozumiem zasadę jego działania aczkolwiek czytałem gdzieniegdzie może ktoś po chłopsku wytłumaczyć ? mam nadzieje że nie zanudziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te modele potrafiły wiele znieść ale ząb czasu jest bezlitosny.

1.Pomiar kompresji obowiązkowo

2. Pompa wodna ma głębokie wżery więc albo wymienić albo przetoczyć na inny rozmiar wirnika. W tym stanie będzie haratała wirnik.

3.Śruba , którą kręcisz jest od składu mieszanki. Ale zanim się założy kapturek/pokrętło należy silnik rozgrzać i wyregulować gaźnik. Po regulacji założyć kapturek tak aby nie można było pokręcić śruby w prawo (zubożyć mieszanki). Jedyna możliwość to obrót w lewo ( wzbogacanie mieszanki dla zimnego silnika).

4. Tzw. ssanie jest używane tylko w momencie rozruchu ( kapturek składu mieszanki też max w lewo). Zaraz po uruchomieniu ,,ssanie" trzeba wyłączyć zostawiając tylko bogatszą mieszankę.

5.W miarę rozgrzewania się silnika trzeba zubażać mieszankę pokręcając kapturkiem w prawo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym poucinaniem to chyba żart ?

Pewnie, że sobie robimy jaja z 1-go maja.

,,Sssanie" masz chyba wyciągnięte więc praca silnika jest nieprawidłowa. Przy dodawaniu gazu trochę się muli bo ma za dużo paliwa. Po rozruchu ssanie trzeba wcisnąć. Johnsony tak mają, że bez ssania ciężko je uruchomić ale po rozruchu trzeba ssanie wyłączyć a mieszankę wzbogaca się dyszą ( Rich przy pokrętle).

 

P.S. Z towotem to też żart ! Chłodzenie jest niezłe więc z pompką nić nie kombinuj ( na razie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ssanie to ja wiem że sie wyłącza on nie był na ssaniu tak w ogóle to swiece musze kupić nowe bo są dwie różne jakies na sztuke. olej spusciłem z przekładni ładny nawet ale smierdzi jak hipol nie wiem jak długo on tam już jest ale ma łafny miodowy kolorek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest dłuższy filmik jak odpala , odpalany dzień przed

troche kopci wlałem 30ml na litr takiego czerwonego orlenowskiego oleju 2t tylko na próbę a nie mam żadnego specjalistycznego sklepu z sprzetem wodnym w promieniu 50km tak więc czy kupie jakiś specjalny olej w sklepie z art samochodowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pracuje w miare ok,

jesli  kompresja jest dobra(4-6 bar) to bedzie trzymał wolne obroty na tyle swobodnie że przełanczając biegi nie bedzie wyraznego walnięcia

 

Czy jesteś pewien że dla tych silników 4-6 to dobra kompresja. Tez tak wyczytałem na zagranicznych forach lecz na polskich piszą co innego więc nie mam pewności kto ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem gaznik i nie ma tam żadnej śruby regulacyjnej jest tylko pokrętło.

Przy odpalaniu i na zimnym silniku mieszanka ma być bogata a potem trzeba zmniejszyć ale kiedy i ile? i czy prócz tego pokrętła jeszcze jakoś sie reguluje jednorazowo aby potem można było doregulowywać pokrętłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3.Śruba , którą kręcisz jest od składu mieszanki. Ale zanim się założy kapturek/pokrętło należy silnik rozgrzać i wyregulować gaźnik. Po regulacji założyć kapturek tak aby nie można było pokręcić śruby w prawo (zubożyć mieszanki). Jedyna możliwość to obrót w lewo ( wzbogacanie mieszanki dla zimnego silnika). ...

 

Ten silnik ma lepszy zapłon od Ciebie  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem zmylił mnie kapturek :) dla mnie to jest pokrentełko :) coś nie równo chodzi tak jakbhy momentami załapywał większe obroty nie wiem czy to kwestia zapłonowa czy gaznikowa nie wiem czy to drugi gar załapuje czy to w gazniku sie coś odtyka i dostaje mocy

świece nowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej się sprawdza i reguluje motorek pod obciążeniem. Załóż do łodzi na wodzie, najlepiej na cumach, i po zagrzaniu wrzuć bieg naprzód. Daj pełny gaz i dyszą szukaj max. obr. Jak znajdziesz to tak zostaw. Załóż kapturek/pokrętło tak jak w opisie wyżej. Na iglicy dyszy jest śruba dociskająca uszczelnienie. Przed regulacją dobrze jest ją poluzować tak, żeby iglica obracała się bez większego oporu. Po regulacji dokręć tak, żęby pokrętło obracało się swobodnie ale nie luźno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...