kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 nabyłem taki oto silnik, jako że się dopiero oswajam z tym hobby miał bym czsami kilka pytań. nagrałem taki filmik jak już silnik chodzi na wolnych obrotach, czy to jest praca własciwa czy przy takich obrotach? czy to normalne że sie tak koleboce i czy w ogóle własciwym jest doprowadzanie silnika to takich niskich obrotów czy lepiej na wyższych w czasie np chwilowego postoju potem dodam jak odpala i jak sika wodą, a i tam jest ten regulator składu mieszanki i tak do końca nie jestem przekonany czy rozumiem zasadę jego działania aczkolwiek czytałem gdzieniegdzie może ktoś po chłopsku wytłumaczyć ? mam nadzieje że nie zanudziłem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 mimo że leciałą woda z otworu to pomyslałem otym że sprawdze jednak impeller rozkreciłem i tak wygląda pompa z wirnikiem troche scianki jakieś parchate i szorstkie i ma drobne wżerki , może to jakoś delikatnie wygładze albo na tokarnie dam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Te modele potrafiły wiele znieść ale ząb czasu jest bezlitosny. 1.Pomiar kompresji obowiązkowo 2. Pompa wodna ma głębokie wżery więc albo wymienić albo przetoczyć na inny rozmiar wirnika. W tym stanie będzie haratała wirnik. 3.Śruba , którą kręcisz jest od składu mieszanki. Ale zanim się założy kapturek/pokrętło należy silnik rozgrzać i wyregulować gaźnik. Po regulacji założyć kapturek tak aby nie można było pokręcić śruby w prawo (zubożyć mieszanki). Jedyna możliwość to obrót w lewo ( wzbogacanie mieszanki dla zimnego silnika). 4. Tzw. ssanie jest używane tylko w momencie rozruchu ( kapturek składu mieszanki też max w lewo). Zaraz po uruchomieniu ,,ssanie" trzeba wyłączyć zostawiając tylko bogatszą mieszankę. 5.W miarę rozgrzewania się silnika trzeba zubażać mieszankę pokręcając kapturkiem w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 przetoczy mi kochany teść tokarz :P ale cz napewno musi byc wirnik wiekszy przecież ten mi sie wydaje za duży bo łopatki ma pozaginane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 ja bym nic nie toczył tylko wirnik ewent. wymieniłm nie zapomnij o małym pinie an górze wałka napedowego sprawdz lepiej termostat czy sie otwiera i zamyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 cz napewno musi byc wirnik wiekszy przecież ten mi sie wydaje za duży bo łopatki ma pozaginane Jak za duży o poobcinaj łopatki ;) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 zibi równo uciąć? czy zrobić kilka krótszych? :p btw. troszke chyba wygładzę może papierkiem , bo te boczne scianki są troche chropowate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 cz napewno musi byc wirnik wiekszy przecież ten mi sie wydaje za duży bo łopatki ma pozaginane Jak za duży o poobcinaj łopatki ;) :) I jeszcze nie zapomnij posmarować Towotem ( żadną wazeliną) :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 z tym poucinaniem to chyba żart ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 ::) nikt wkoncu mi nie powiedział czy to normalna praca silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 z tym poucinaniem to chyba żart ? Pewnie, że sobie robimy jaja z 1-go maja. ,,Sssanie" masz chyba wyciągnięte więc praca silnika jest nieprawidłowa. Przy dodawaniu gazu trochę się muli bo ma za dużo paliwa. Po rozruchu ssanie trzeba wcisnąć. Johnsony tak mają, że bez ssania ciężko je uruchomić ale po rozruchu trzeba ssanie wyłączyć a mieszankę wzbogaca się dyszą ( Rich przy pokrętle). P.S. Z towotem to też żart ! Chłodzenie jest niezłe więc z pompką nić nie kombinuj ( na razie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 nie no ssanie to ja wiem że sie wyłącza on nie był na ssaniu tak w ogóle to swiece musze kupić nowe bo są dwie różne jakies na sztuke. olej spusciłem z przekładni ładny nawet ale smierdzi jak hipol nie wiem jak długo on tam już jest ale ma łafny miodowy kolorek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 silnik pracuje w miare ok, jesli kompresja jest dobra(4-6 bar) to bedzie trzymał wolne obroty na tyle swobodnie że przełanczając biegi nie bedzie wyraznego walnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 to jest dłuższy filmik jak odpala , odpalany dzień przed troche kopci wlałem 30ml na litr takiego czerwonego orlenowskiego oleju 2t tylko na próbę a nie mam żadnego specjalistycznego sklepu z sprzetem wodnym w promieniu 50km tak więc czy kupie jakiś specjalny olej w sklepie z art samochodowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Na stacji benzynowej dostaniesz... Orlen Paltinum Boat albo Statoil Aquaway Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Spróbuj przykręcić iglicę dyszy w prawo do końca i porównaj z pracą z linku wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 silnik pracuje w miare ok, jesli kompresja jest dobra(4-6 bar) to bedzie trzymał wolne obroty na tyle swobodnie że przełanczając biegi nie bedzie wyraznego walnięcia Czy jesteś pewien że dla tych silników 4-6 to dobra kompresja. Tez tak wyczytałem na zagranicznych forach lecz na polskich piszą co innego więc nie mam pewności kto ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 pisze tak bo to wynika z mojego doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Zrób próbę olejową. Tzn: 1.Pomiar kompresji przy max otwartej przepustnicy. 2.Wstrzyknij trochę oleju do cylindra i zmierz jeszcze raz. Jeżeli się podniesie to pierścinki co najmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 nie mam miernika musze jechać do warsztatu ale jak na moje oko ucho i rękę to ma kompresje wiele silników tzn komarków simsonów wsk itp sie przewineło przez moje ręce :) ale sie sprawdzi. termostat sprawdziłem otwiera zamyka działa w szklance wody :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 oglądałem gaznik i nie ma tam żadnej śruby regulacyjnej jest tylko pokrętło. Przy odpalaniu i na zimnym silniku mieszanka ma być bogata a potem trzeba zmniejszyć ale kiedy i ile? i czy prócz tego pokrętła jeszcze jakoś sie reguluje jednorazowo aby potem można było doregulowywać pokrętłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 już wiem już wiem !! te pokrętełko sie sciąga :)) tadaaam ! 8) ok teraz jeszcze swiece i olej do spodziny swiece jakie wyczytałem to NGK B7HS ? i na nowych swieczkach będe ustawiał bo teraz to każda z innej parafii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 3.Śruba , którą kręcisz jest od składu mieszanki. Ale zanim się założy kapturek/pokrętło należy silnik rozgrzać i wyregulować gaźnik. Po regulacji założyć kapturek tak aby nie można było pokręcić śruby w prawo (zubożyć mieszanki). Jedyna możliwość to obrót w lewo ( wzbogacanie mieszanki dla zimnego silnika). ... Ten silnik ma lepszy zapłon od Ciebie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilOdrzany Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 tak wiem zmylił mnie kapturek :) dla mnie to jest pokrentełko :) coś nie równo chodzi tak jakbhy momentami załapywał większe obroty nie wiem czy to kwestia zapłonowa czy gaznikowa nie wiem czy to drugi gar załapuje czy to w gazniku sie coś odtyka i dostaje mocy świece nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Najlepiej się sprawdza i reguluje motorek pod obciążeniem. Załóż do łodzi na wodzie, najlepiej na cumach, i po zagrzaniu wrzuć bieg naprzód. Daj pełny gaz i dyszą szukaj max. obr. Jak znajdziesz to tak zostaw. Załóż kapturek/pokrętło tak jak w opisie wyżej. Na iglicy dyszy jest śruba dociskająca uszczelnienie. Przed regulacją dobrze jest ją poluzować tak, żeby iglica obracała się bez większego oporu. Po regulacji dokręć tak, żęby pokrętło obracało się swobodnie ale nie luźno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.