gos1978 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Witam wszystkich forumowiczów Panowie posiadam silnik zaburtowy evinrude 50hp z1975 50573B Silnik nie pracował 3 lata, ale odpalił i chodzi. Chcę wymienić olej i chyba Impeller zobaczymy w jakim jest stanie, Mój problem polega na tym ze po odkręceniu 4 śrub+ 2 od spalin, spod-zinie nie chce zejść ruszyła tylko na kilka mm i stoi. Rozłączyłem dźwignie zmiany kierunku przy silniku. Doradzicie coś nowicjuszowi ?Dlaczego nie chce dalej zejść? I jeszcze pytanie ukręciła się śruba przy spod-zinie czy wystarcza tylko 3? Z góry dziękuje za każda pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 jeśli odkręciłeś śruby oraz cięgno zmiany biegów idące do słodziny.... powinno być rozłączane gdzieś przy siodle silnika... lub niżej ... i schodzi na 1,5cm to mam dla ciebie złą informacje najprawdopodobniej na wale idącym ze słodziny wchodzącym do walu korbowego sie zapiekło .....:( miałem taki silnik kiedyś i niestety nie udało mi sie tego rozdzielić schemat: http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0227809&path=BRP~A0000023~M0013530~M0013547~M0013551~C0227809&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?83268-1975-50-HP-EVINRUDE-WATER-PUMP-CHANGE-OUT http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?284717-74-evinrude-50hp-lower-unit-removal oby bylo pomocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gos1978 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Dziękuję za odpowiedz, też tak myślałem ale może jakiś pomysł na wyciągniecie tego :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 ja powiesiłem silnik za spodzine czapka do dołu wlałem 3 litry ropy..... nie pomogło.... wbijałem kliny dębowe miedzy spodzine a korpus .... nie pomogło.... 3 opakowania 500ml wd40.... nie pomogło..... silnik sprzedałem , nowy nabywca wycinał okno.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 :( 6 srub od dolu, jedna kontrujaca wodzik - za rozrusznikiem i wszystko musi zejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gos1978 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 6 odkręconych wodzik za rozrusznikiem też i dup. stoi jak wariat ruszyło 2-*3mm nie chcem napie....... młotkiem bo połamię wszystko takiego mam nerwa >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Już było. W kolumnie na wysokości łączenia wału korbowego z wałkiem pionowym trzeba wyciąć okienko rewizyjne i palnik w ruch. Inaczej zniszczysz silnik. Takie ,,trwałe" połączenie z rdzy powstaje w przypadku zastosowania smaru wodoodpornego ale kwaśnego. Woda go nie wypłucze ale wytworzy kwas i pasztecik gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Tak z ciekawosci .Jak wyczaic ze to niewlasciwy smar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Powinien być dedykowany albo odkwaszony na bazie mydła wapniowego. Ale w tym miejscu rządzą spaliny i woda a jak zabraknie wody to i bardzo wysoka temperatura. Więc albo smar miedziowy ( zapobiega zapiekaniom) albo jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gos1978 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 No to ja mam pasztet. Ok a powiedz jak te okienko potem zasłonić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 ja u siebie blaszkę prostokątą z wspawaną śrubą do wycietej dziury i na to druga blaszka skrócona lub zaśpiewać wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.