Skocz do zawartości

Evinrude 50,4T na wtrysku,1999r, problem z rozruchem


Piotr2020
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o poradę.

Mam problem z rozruchem mojego w/w silnika.

Gdy jest rozgrzany ciężko odpala, dopiero po zaciągnięciu ssania przy manetce zagaduje. Co ciekawe nie zawsze występuje ten problem. Sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie i jest ok, świece są nowe.

Proszę o jakieś wskazówki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym odpala dobrze

Świece wymienione kolor prawidłowy, ciśnienie paliwa zmierzyłem i jest stałe niezależnie od obrotów. Filtr paliwa jest ok. Problem występuje najczęściej jak płynę tak z dziesięć minut lub więcej na prawie pełnym gazie i potem po zgaszeniu odpalam ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym odpala dobrze

Świece wymienione kolor prawidłowy, ciśnienie paliwa zmierzyłem i jest stałe niezależnie od obrotów. Filtr paliwa jest ok. Problem występuje najczęściej jak płynę tak z dziesięć minut lub więcej na prawie pełnym gazie i potem po zgaszeniu odpalam ponownie.

 

Te dobre ciśnienie na listwie to jakie. Co z filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak  jest na pełnym wtrysku to trochę za mało systemy wtrysku w silnikach są takie same w działaniu i budowie jak w innych pojazdach użytkowych. W autach ciśnienie wychodzące z pompy 3,5 to standard a 3 to już może być problem. Posprawdzaj filtry jak będą  zawilgocone nie muszą być brudne to też może powodować  problemy. Jeżeli są ok sprawdź  linię paliwową  lub ją zamień. Potem to zostaje pompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zlokalizowałem powód problemów z rozruchem. Po włączeniu zaplonu pompa wysokiego ciśnienia powinna tylko na kilka sekund się włączyć i po wytworzeniu ciśnienie na listwie powinna się odłączyć do momentu rozruchu silnika. U mnie pompa nie odłącza się w ogóle, powodem może być jeden  przekaźnik. Tymczasowo wpiołem zwykły prztyczek elektryczek na kawałku kabla ( przekaźnika nie było od ręki) i w momencie rozruchu odcinam na chwilę sygnał z pompy. Dziś odpalał za każdym razem, mam nadzieję że to jedyny powód :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...