Skocz do zawartości

Evinrude 6hp 78r jak ustawić zapłon


Piotr4888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie jak ustawić zapłon w tym silniki jest to model z dodatkową cewka ładowania np oświetlenie, otóż z filmów wynika żeby środek napisu top był na wypustce platynki, ustawiłem przerwę na 0.5mm pracuje rowno tylko na jałowym trochę nim rzuca i nie wiem czy to normalne po drugie ciężko odpalić jak zgaśnie, gdy ciepły odpala na ssaniu i bogatej mieszańce chyba że tak ma być, poznaje ten silnik, świece nowe, kompresja 7bar, zestaw naprawczy gaźnika w drodze. 

Czy jest inny sposób ustawienia tych platynek i czy rumpel ma być ustawiony na stop czy inne położenie podczas regulacji. 

Bardzo Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie rumpla nie ma wpływu na przerwę przerywacza (platynek) a na wyprzedzenie zapłonu. To nie czterosuw nie oczekuj więc idealnej pracy na wolnych obrotach, poza tym zajmij się gaźnikiem bo te silniki powinny palić od dotknięcia o ile są dobrze wyregulowane.

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem a mógłbym prosić o pomoc jak wyregulować poprawnie gaźnik tj pływak itp,na co zwrócić uwage w instrukcji coś nie mogę dopatrzeć się wszystkiego i czy to normalne że woda leci tez z otworu od dołu silnika chyba z pompy czy może coś puściło i to jest jakiś inspekcyjny kanał. 

Edytowane przez Piotr4888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1978&hp=6&model=6804B&manufacturer=Evinrude&section=EXHAUST+HOUSING

 

Pozycje 94 i 95. Później przejdę się do garażu i sprawdzę czy nie mam czegoś podobnego by zrobić zdjęcie. Te śruby były czasem robione z tworzywa i mogło się ono już rozłożyć...

W tym gaźniku masz dwie przepustnice - pierwsza to ta od ssania a druga połączona jest z rolką... i właśnie zacząłem się przyglądać zdjęciom które zamieściłeś... czy tam nie brakuje aby elementu uchylającego drugą przepustnicę? chodzi o krzywkę współpracującą z tą czarną rolką przy gaźniku?

 

https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1978&hp=6&model=6804B&manufacturer=Evinrude&section=Magneto

 

pozycja 1 - Throttle Control Cam (Krzywka sterowania przepustnicą)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywka jest ale tej śruby nie ma i nie będzie, inny typ tego ślimaka jest ,ogólnie  jakiś chyba dziwny ten model silnika ogólnie bo z ładowaniem 6hp nie wychodziły w tym roczniku, po drugie ta przekładnia się różni z tą na schemacie , u mnie jest na klinie i tylko kalamitki od dołu,nie ma języka do wkrecania tej sruby

IMG_20230918_105954.jpg

pobrane.jpeg

IMG_20230918_111601.jpg

Edytowane przez Piotr4888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic takiego, jest tylko krzywka i ta czarna rolka która jest połączona z dzwigienka i sprężynka która ma za zadanie domykac przepustnice,po prostu wychyleniem przepustnicy  reguluje krzywka . Regulacji nie widzę brak. Wszystko widać na zdjęciach 

Edytowane przez Piotr4888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...