offshore Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 Nabyłem Evi E-tec 130 z 2010r w związku z czym zrodziło się pare pytań: 1.jak podwiesić silnik? Czy te gwintowane otwory w bloku, symetrycznie po obu stronach, służą do wkrecenia eyeboltów? 2.ktos tam mi mówił że silnik podwiesza sie wkręcając specjalny przyrząd od strony koła zamachowego. średnio mi sie ten pomysł podoba... 3.silnik ma 190 godzin na zegarze, ten model ma 1wszy servis po 300h, ale parę latek juz ma, więc co by wypadało w nim zrobic przed sezonem: - wymiana filtra paliwa - wymiana oleju w spodzinie ( jaki olej?) - wymiana świec? 4. jaki olej? XD100 gdyż na silniku jest lejbel z info iz silnik przystosowany do xd100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 16 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2018 X. Silnik ma serwis co 300 godzin LUB co 3 lata (tak mi się wydaje) wiec dwa razu juz mu się nalezało A. Musiałbyś podpiać komputer z oprogramowaniem BRP aby zobaczyć czy jest ustawiony programowo na XD100 Jak tak to tylko XD100 - lac. Jak nie to albo przestawić albo szkoda lać skoro ta opcja wyłaczona B. Ja bym wymienił olej w spodzinie na HPF Pro C. Wymieniłbym świece. Jak masz te swiece w silniku to grzechem byłoby nie kuic (po 30 PLN) http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/19700-champion-qc10wep-9005.html Na stronie YT jest poradnik jak https://www.youtube.com/watch?v=nSngWQoWrF4 D. Wkręca się specjalne "ucho" własnie tutaj (środkowy otwór) i podnosi sie za to. Fabryczne i jedyne rozwiązanie >>>>>>>>>>>>>> Mój serwisuje Jacek z Horn Boats. Ale w trójmieście masz chyba PERMATECH-a, podłaczą komputer do silnika i będziesz wiedział na jaki olej został ustawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Dzieki Ogorek. Wymienilbym jeszcze in-line oil filter, ale nigdzie nie moge go znalezc w obrebie naszego kraju. Ktos cos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Taki sam mam w Mercury Optimax 135 kupuję u Pana Kralki w SPEEDmax Kraków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Ja kupilem w Permatechu. Każdą rzecz do Evina kupisz u nich, Dajesz im VIN silnika i listę częsci. Wiekszości nie będąmieć na magazynie ale w 2-3 tygodnie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Tu masz filterek , tylko brać. http://www.boats.net/parts/detail/evinrude/B-5004958.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Tak tylko wysyłka. Ja za swój płaciłem 40 PLN z Permatechu brutto - taki samjest w moim silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Zamówiłem potrzebne klamoty w Permatechu. Po 3 dniach paka była w domu..... Wracajac do tematu: potrzebuje dłuższych przewodów rozruchowych. Te standardowe maja ok. 2.5m, potrzebuję 4.0m. Jaki przekrój zastosować? 25mm2, 35mm2 czy 50mmm2 ? nie wiem jaki przekrój mam obecnie i nie mam niestety jak sprawdzić, bujam sie gdzies offshore Brasil...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Odwieczny problem: długie kable rozruchowe. Oryginalne od silnika zakończ złączami spawalniczymi 50 mmkw. Gniazda najlepiej umieścić w miejscu osłoniętym przed działaniem wody i słońca. Od gniazd do akumulatora poprowadzić kabel 2x35 mmkw ( najlepiej z żyłami ocynowanymi) zakończony klemami. Wyłącznik główny (hebel) też musi mieć zapas przewodniości ( amperaż styków musi znosić długotrwałe obciążenia). http://allegro.pl/wtyk-gniazdo-lw-lp-35-50mm-spawarki-przewodu-i6883527083.html?reco_id=deb947c1-3717-11e8-98d2-246e9683afa8 Takie rozwiązanie jest dużo praktyczniejsze. Instalacja zostaje na łodzi a silnik ma krótszy i elastyczniejszy kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Mikijet, w jaki sposób osadza sie kable w tych złączach spawalniczych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Bardzo szybko i prosto. W gnieździe za pomocą odpowiedniej końcówki oczkowej amperaż i miedź). Wtyk: zakładasz tulejkę, wkładasz do wtyku, dokręcasz śrubę blokująca i pozamiatane. Oznacz dobrze kable, wtyki i gniazda. ! Plus czerwony ( +). Minus/masa czarny ( -) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Tą tulejkę to raczej warto zaprasować na końcówce przewodu. Ale skręcenie też wystarczy jeśli będzie dobrze dobrana średnicowo, można by jeszcze dla pewności oblać cyną. Chyba mi to rozwiąże problem podłączenia silnika elektrycznego :-) Tylko gniazdo lepsze będzie dla mnie w wersji na kabel a nie przykręcane, jakby ktoś potrzebował to wygląda tak: http://upload.secondsun.pl/img/1522785691gniazdo_na_przewod(wtyk_zenski).jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Szukam jeszcze śruby do podwieszania silnika, tzw. center retaining screw P/N 342672 , lub przynajmniej parametrów gwintu coby samemu takową śrube wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Grzebień calowy, pomierzyć i do tokarza. albo ebay https://www.ebay.com/itm/FICHT-JOHNSON-EVINRUDE-OMC-BRP-60-DEGREE-OUTBOARD-LIFTING-RING-TOOL-342672/183144433223?epid=2088300930&hash=item2aa4424647:g:yucAAOSwomJatflz&vxp=mtr Tuleja a w niej śruba. Tuleja zabezpiecza śrubę przed wyginaniem/złamaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Testowałem wczoraj na morzu. Silnik wykreca tylko 5200 obr. przy śrubie 14x17.Lipa.Przy 3600 obr. prędkość tylko 20 węzłów. Słabo jak na riba 6m.Pytanie:na jaką śrubę zmienić żeby poprawić parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 A przy 5200 obrotów jaka jest prędkość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Przy 5250 obr. prędkość 32 węzły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 A trymem popracowałeś przy osiaganiu tej maksymalnej prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Trymem nie da rady poprawić parametrów. Próbowałem. Evidentnie śruba źle dobrana, na oryginalnej stalowej Viper szedł 5880obr, ale nie znam parametrow6oryginalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 rozumiem, że ma masz 17-stkę o promieniu 14 ?? Trochę to dziwne bo VIPER ma chyba podobne wymiary. A jak szedł na 5800 na VIPERze to jaką prędkość miał ? I czemu nie masz teraz tego Vipera. Jaki max przewidziany do tej łodzi ? Wiem, ze sam robiłeś przegląd. Na pewno wszystkie wtryski działają (silnik chyba nie zgłasza wtedy błedu ale jest słabszy) ?? 1. Pod pokładem nie ma wody ? Zważyłeś kiedyś tego RIB-a 2. Jaka pawęż w RIB-ie a jaki rozmiar silnika L czy XL 3. Jaki max silnik na tabliczce tego RIB-a - Greckie 6m RIB-y potrafią wymagać 200 KM a ze 150 ledwo pływają (nie pamiętam ic nazwy - bardzo ciężkie ale dobre na falę) jak punty 1-3 spełniasz to 4. Ja bym dał na przegląd do serwisu Jak masz przełożenie 2,25 (jak mój) to 32 węzły będziesz mieć ale na śrubie 15 VIPER przy 5200 obr Teoretycznie jak kupisz śrubę 15 VIPER to może dociągniesz (z naciskiem na moze) do 5600 obr Ale wtedy przy przełożeniu 2,25 twój max będzie 34 węzły 55 km/h RIB to nie jest wyścigówka. Sam schodzę ze śruby VIPER 19 która kręci na 5600 na 17 REBEL offshore bo lepsze zachowanie na fali. Mam nadzieję na podobne obroty (5500 5600) bo z REBEL 19 przy całej rodzinie mam 5200 (za mało) Generalnie za małe obroty - zmniejszasz skok - obroty rosną ale skok maleje więc Vmax niewiele się zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Viper był oryginalnie, ale zanim kupiłem ten silnik to kolo opierdolił samą śrubę i założył inną.Na zdjęciach oferty był Viper.I kolo potwierdził, ale nie pamietał parametrów Vipera.Nie wiem ile szła przy 5800 na Viperze, bo te dane (5800) mam z wydruku serwisowego iż tyle max. kręcił. Ten silnik (130 HP) osiąga swoją moc max. przy ok. 5600 obrotow - więc moje 5200 to jest cieniutko..... Ta śruba którą teraz mam ma jakiś dziwny profil łopaty, mało zaoblony, bardziej szpiczasty niż śruby z którymi miałem dotychczas do czynienia. Rib nie ma wody w dnie, pawęż to L,max. moc do tego riba to 140 HP, więc przy tej mocy to powinien być ogień, a jest słabo. Ja tym ribem 20 knotów to pływałem w 2 osoby na silniczku 40 HP..... Generalnie na tej śrubie ten silnik nie ma odejścia, długo wychodzi w ślizg. Ogórek, ty masz 115.Twój rib ile wazy? Napisz mi ile latasz max. i przy jakich obrotach i jakim obciązeniu (ludzie) oraz jakie masz średnie prędkosci przelotowe, najbardziej ekonomiczne , i przy jakich obrotach. Przy 3600 to ja powinienem swoim zestawem latac 24-25 knotów a nie 20 po gładkim morzu.....Przyjdzie fala to żeby mieć te 20 - 21 bede musiał kręcić 4000....Masakra jakaś..... Napisz mi jeszcze na ile litrów paliwa starcza ci galon oleju (orientacyjnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
offshore Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Update sytuacji: jak to w życiu bywa, a w Polsce szczególnie, za wszystko trzeba się brać samemu. Więc zakupiłem manual do swojego silnika, przestudiowałem, zadałem parę pytań na zagramanicznym forum w lęgłydżu i postawiłem diagnozę. Aby sprawdzić czy owa była trafna, musiałem rozebrać to i owo w silniczku. Diagnoza okazała sie trafna. Silnik nie miał mocy i przyspieszał jak stara babcia na rowerze ze względu na przyblokowana komunikacje na lini EMM - cisnienie gazów wydechowych.Czujnik ciśnienia gazów spalinowych jest integralna częścia EMM, sygnał w postaci ciśnienia otrzymuje poprzez gumowy przewód na koncu którego jest specjalny fitting z nawierconymi otworami. Pomiedzy fittingiem a EMM jest jeszcze orifice 0.2mm. I to orifice było kompletnie zablokowane, tak ze EMM otrzymywał błędne informacje. Poprzez ten sygnał EMM kontroluje takie parametry jak paliwo, powietrze i iskra.Orifice było zablokowane sadzą, produktami spalania, dośc powiedzieć , ze z samego gumowego węża wysypało się dużo sadzy.Poprzedni właściciel lał kiepski olej, zamiast XD100 który jest niskopopiołowy. Po wyczyszczeniu tego co trzeba rib na wode i zadowolenie, silnik wkręca się tak jak powinien. Pozostała jeszce kwestia śruby: ta co miałem 17'' evidentnie sie nie nadawała. Kupiłem oryginalną BRP 15'', założyłem i w końcu jestem zadowolony :)Silnik jest żwawy, w ślizgu przy 4 osobach przy około 2700 obrotów, przyspieszenie dosłownie zwala z nóg, tak jak to powinno byc przy tej mocy, powyżej 4500obr do akcji wchodzi zawór wydechowy dając silnikowi dodatkowego kopa.Wszystko działa tak jak powinno :) Na oryginalnej srubie BRP 15'' z 4 osobami na pokładzie rib idzie 34 knoty przy 5650 obrotów, wg matematycznych wyliczeń przy tej predkosci powinien iść 34.8 knotów.Na 17'' srubie rib szedł z 3 osobami na pokładzie 32 knoty przy 5250 obr. a wg. wyliczeń powinien iść 36.7 knotów.W procentach to sruba 17'' ma poślizg 12.8%! a 15'' BRP ma poślizg 2.29%...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 Dopiero dzis to znalazłem. Rozebrałeś, wyczyściłeś ale najważniejsze ZMIENILES SRUBE z 17 na 15 Zmiana 2" powinna Tobie dać 500 - 400 obrotów więcej No i przeskoczyłeś z 5200 na 5650. Według czystej teorii sama zmiana śruby powinna Tobie dać tę róznicę. Więc nie do końca jestem pewny czy cokolwiek to czyszczenie dało lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.