Bartek1989 Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Witam wszystkich wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem owego silnika. Małego johna chciałbym przygotować do przyszłego sezonu. Silnik pali bez problemu tylko nie wiem jak regulować jego prace tymi dwoma pokrętłami. Z tego co wyczytałem z zagranicznych stron to reguluje sie prace na wysokich i niskich obrotach. Moze posiada ktoś jakąś instrukcję, manual do tej czynności a bylo by jeszcze lepiej jak bym dostały manual do calego silnika. Kolejna kwestia jest jak przygotować silnik po zakupie do przyszlego sezonu, z czynnosci jakie planuje zrobic to: -zmiana oleju w spodzinie -sprawdzenie wirnika chłodzenia -zmiana filtra powietrza -ewentualne sprawdzenie kompresji No i ostatnia kwestia mam ulamane dolne pokrętło czyli o wysokiej prędkości, gdzie tego szukac czy odrazu gdzieś dorabiać bo ułamana jest sama gałka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Wszystko masz na forum instrukcja http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/instrukcje-obslugi-oznaczenia-silnikow/ zmiana oleju w spodzinie http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/ zmiana filtra powietrza - jesteś pewien ze masz filtr powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Akurat do tego johnsona instrukcji ani manuala nie ma >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Tu patrzyłeś? http://boatinfo.no/lib/library.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Główna wada tego silnika to gaz na suwaku... reszta do ogarnięcia w popołudnie. To może być pomocne: http://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php/parts.php?year=1982&hp=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 wirnik wygląda całkiem nieźle tylko był mocno zaoliwiony, jakby przepalonym olejem ze spalin. Przy montażu nasmarowałem te gniazdo wirnika. Z tego co wywnioskowałem, to zasysa on wodę otworkami i wtłacza rurką do silnika? Nie zwróciłem tylko uwagi którędy wylatuje a chyba od czasu do czasu trzeba zerknąć czy chłodzenie działa. Olej w przekładni gęsty, chyba już dosyć mocno wypracowany, zalałem nowym gl-5 Zostało tylko znaleźć iglicę od wysokich obrotów i ogień ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 to jest niezły wirnik...?;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 A co juz kwalifikuje się do wymiany? Gumy całe, nie popękane to myślałem, ze jeszcze nie w najgorszym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Generalnie wymienia sie jak juz wirnik straci swoja sprezystosc, jest popekany lub innaczej uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Nie wiem jak z elastycznością ale łopatki mają nadlewki takie jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Do prób można go założyć. Nowy i tak się przyda ale do pompy włóż go dopiero na początku sezonu. W ten sposób unikniesz deformacji spowodowanych leżakowaniem w jednej pozycji.Udało Ci się kupić iglicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 1 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Generalnie guma jest miekka i nie sparciala, tyle ze odksztalcona, moze dzis go wrzucę do kosza z wodą i niech popyrka to sprawdze jak z tym chlodzeniem. A iglice puki co to nagwintowalem wystajacy kawalek i dorobilem pokretlo, musze tylko mniej wiecej wyregulowac na odpalonym silniku. A co moze masz taka na stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 1 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Silnik chwile popyrkał w wiadrze z woda >:D Pali elegancko, chlodzenie ma dobre, wkreca się tylko musze pobawic sie w regulacje wysokich i niskich obrotow. Nie dam rady za nisko zejsc bo silnik zaczyna falowac ale to juz ogarnie się nad woda bo w wiadrze to wiadomo jak to jest, i tak pol garażu zachlapałem ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Jesli trzymasz go w ciepłym to nie ma problemu ale jeśli w zimnym garażu to postaraj się dobrze usunąć wodę. Tak abyć wiosną nadal miał silnik... iglicy nie mam. Coś źle zapamiętałem bo kiedyś walczyłem z podobnym silnikiem ale nie mam żadnych części. Od 4 konnego tak ale tylko mechanikę spodziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Trochę odświeżę temat, Johnson plywa z 3m pontonem kolibri głównie do trollingu i pływając jak jest flauta lub lekka fala to nie ma problemu. Problem zaczyna sie plywajac pod fale lub z boczna fala. Silnik po prostu od wstrząsów zaczyna falowac na obrotach. Nawet parę szybszych ruchów rumplem na boki juz wytraca silnik z obrotow, tak jak by go zalewało. A może po prostu ten silnik tak ma? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Śruba nie łapie powietrza podczas pływania? próbowałeś zmienić ustawienia trymu? o oczko w górę lub dół. Spróbuj nagrać jakiś film. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 https://www.youtube.com/watch?v=gSuzfpW33xw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 Obstawiał bym na za niski poziom paliwa w komorze paliwowej. Można by go odrobinę zwiększyć i zrobić kolejną próbę. W międzyczasie pobawiłem się podobnym ale 4 konnym silnikiem i taki objaw nie występował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Sruby do regulacji plywaka nie ma ale jest na takiej blaszce którą po prostu przygiąlem na tyle by paliwa było więcej ale i działał zaworek. Zalewac silnika nie będzie ponieważ całe paliwo idzie przez iglicę umieszczona w dole gaźnika. Odpaliłem na chwilę na sucho bez chłodzenia i gdy szarpałem rumplem to silnik pracował równo. Ale dopiero testy na wodzie pod obciążeniem to zweryfikują ;) ale póki co to dziękuję za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 "Odpaliłem na chwilę na sucho bez chłodzenia" ..... Gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1989 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Chlopie nie przesadzaj, przez te 20 sekund nawet cylinder nie zdążył sie nagrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Ale dla wirnika 20 sekund mogło zaszkodzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.