konar1977 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Witam Proszę o pomoc w diagnostyce usterki. Silnik Johnson 35HP nr J35ELCTS dwu-sów. Kupiony był jako używany i nie testowany. Sprzedający zapewniał że kompresja na cylindrach: 9,3 i 9,2 - nie weryfikowałem. W czasie zimy silnik rozebrany do gołego bloku bez demontażu koła zamachowego. Przez okna dolotowego oglądałem pierścienie tłokow - super - bez jakichkolwiek zatarć. Tuleje cylindrowe bez progów i zatarć - super. Wszystkie uszczelki nowe, termostat nowy, całość idealnie wyczyszczona - jak fabrycznie. Nowe świece, wirnik pompy wodnej, amortyzatory. Podczas testów w zeszłym tygodniu okazało się że silnik odpalił od pierwszego strzała , wolne obroty stałe - super. Próba jazdy. Pływanie krążownicze - wszystko ok tylko czasami szarpnie silnikiem. Jedziemy wyżej (łódka 3,2m - RIB z koziołkiem) - wyjście w ślizg - na 15sekund - strzał w gaźnik i silnik zgasł. Odpalam jak wcześniej bez problemu - beg jałowy, pływanie krążownicze OK tylko te szarpnięcia. Próba ślizgu - sytuacja ta sama silnik siada. Decyzja - mimo że gaźnik był czyszczony, wyczyścimy go jeszcze raz - ultradźwieki. Super - gaźnik idealny. Przy myciu chemią chemia była czysta, jak włączyłem ultradźwięki czarne strugi wypływają skądś. Gaźnik złożony, zakłądamy na silnik, wodowanie. Start OK, obroty jałowe OK, krążownicze pływanie prawie OK - tylko lekkie szarpanie czasami (strzały w gaźnik), w ślizg nie wczodzi - jakby miał tylko 30% mocy - tragedia. Iskara jest na obu garach. Co robić? Może to kąt zapłonu? Jak go sprawdzić to raczej wiem ale jak go potem ustawić jeżeli będzie niewłaściwy. Help please. Motorówkę musze uruchomić do soboty do 12-tej. Dzieci ze szkółki schodzą na wodę na Optimistkach a to jest łódka terenera. Nie ma łódki, nie ma pływania. Całą zimę dzieci czekały na to zejście. Proszę o pomoc - mam jeszcze 2 noce na działanie. Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 jak masz tak mało czasu to weź silnik i co prędzej do jakiegoś ogarnietego mechanika, pewnie pomoze, bo tak na odległość wątpie, zeby ktos CI pomógł, jak to Robert ostatnio napisał : "wróżenie z fusów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar1977 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dzięki Marcin - jest to jakieś rozwiązanie ale nie dla mnie. Nie po to grzebałem przy tym silniku abym na koniec oddał wisienkę z tortu komuś innemu. Do sukcecu brakuje już niewiele. Proszę o sugestie i nie przejmujecie się wróżeniem z fusów - każdą sugestję wezmę pod rozwagę. Liczą sie dla mnie Wasze pomysły - nawet take w stylu - jakie masz paliwo - a może to Lukoil i jest to ruski sabotaż :-) Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Synchronizacja przepustnicy z wyprzedzeniem zapłonu. A może za mało paliwka? Spróbuj załączyć ssanie przed wrzuceniem biegu. Mało prawddopodobne przy opisanych objawach ale czy fajki nie są zamienione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 a wody nie dostaje. pisałes ze blok wyciagałes i reszte uszczelek. moze wody dostaje? swiece zmienione? zdejmij fake z jednej swiecy i zobacz czy zgasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar1977 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 pierwsza noc spędzona na grzebaniu w necie - stawiam na przerywacz zapłonu - dzisiaj zdejmę koło zamoachowe i dokonam przeglądu, czyszczenie i ustawienia jeżeli konieczne - dziękuje za pomoc - oczywiście sprawdzę po uruchomieniu czy pracuje na dwóch garach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 tam nie ma przerywaczy. od 1977r OMC w wiekszosci silników watawił zapłon CDI(pod kołem jest impulsator+cewka ładująca, na zewnątrz jest powerpack i 2 cewki zapłonowe) zrób test zdiecia fajki ze swiecy.silnik powinien chodzic na jednym cylindrze(na tym z fajką założoną). nastepnie zrób test na drugi cylinder.tam gdzie była zdieta fajka, załóż a z drugiego zdejmij albo cewka ma zła mase,powerpack zła masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnRude Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Jak Ci z nim poszło? Chwal się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar1977 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Skończyło się regulacją pod okiem specjalisty. Regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej - zbyt wysoki poziom, kąt zapłonu był około 20 a powinien być 30. Synchronizacja. Jest prawie super. Moja łódka to RIB 3.2m - bardzo lekka. Miałem do niej silnik Evibrude 25KM - nie wiem jaka śruba. Predkość przy 3 osobach dorosłych 47km/h na płaskiej wodzie. Teraz 35KM, śruba 10x17 - prędkość maksymalna 31km/h - na 100% nie wkręca się w obroty maksymalne. Dzisiaj założę śrubę 4-ro płatową (bo taką mam) 10x13 - zobaczymy co się stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.