Skocz do zawartości

Johnson v4 90km


ma_ko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem łódz z tym silnikiem w innym dziale pytałem o jego zawieszenie ,silnik jest uszkodzony z tego co sie dzisiaj dowiedziałem plywal az zgasł...pozniej zapalał i zgasł znowu .teraz trafił do mnie, na jedej swiecy miał jakby zmielony metal  lub drobne jakby metaliczne błoto b niewiele

Okazuje sie że wał daje sie obracać tylko w jedną strone w druga blokuje sie w jednym miejscu,w tę jedna stronę można dowolnie obracac

Moze powiecie że szkoda czasu że staroć ze itp..ale w sumie dlaczego nie ,są na ebay.com w USA setki czesci nowych uzywek itp .Może warto go wskrzesić ?/ pytanie jeszcze o śruby głowicy jak zacząć ? aby nie urwać

tu wygląd silnika

http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/wadliwie-zamontowany-stelaz-pod-silnik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli masz pojęcie i potrafisz sam rozebrać i zrobić kapitalke to rób.

Posprawdzaj sobie ceny i podlicz koszty i zdecyduj.

Obstawił bym że poszedł pierścień na tłoku, ale czy tylko.

Bez rozebrania i obejrzenia to moja odpowiedź jest tyle warta co telefon do wróża Macieja..

Tylko tyle że masz ją gratis.

Zaczął bym od zdjęcia głowicy i obejrzenia cylindrów, potem dalsze decyzje.

Rozumiem że silnik jest na luzie i śruba kręci się luźno w obie strony?

Pamiętaj że taki remont może być kosztowny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którą stronę się kręci cały czas, układ korba tłoki wal uwalony, zmieniałem w takim uszczelki pod głowica 3 śruby się zerwały ale poradziłem sobie w wykreceniem

Na początek Zerknij jakimś endoskopem, są takie do telefonu do świec czy tłoki cale, jak da radę kręcić rozrusznikiem sprawdź cisnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjełem dzisiaj głowicę widac spalony tłok żywe aluminium na nim wypalone dobre pare mm reszta na głowicy-widać ,odpadła pod panokciem

cylinder ładny bez rys ,rant nie wyczuwalny pod paznokciem ,górny garnek minimalne ryski nie głebokie

drugiej głowicy nie rozbierałem ,sruby poszły gładko

Diagnoza

smiecie w karterach woda nie chłodziła dostatecznie ,deflektory ograniczające ruch wody wokół cylindrów sa na miejscu -amerykańce radzą nie usuwać ich aby woda dokładnie i w kolejności obmywała garnki

temperatura spowodowała smażenie tłoka ,chyba piersciene zlały sie w tłokiem i zapiekły

wał nadal kręci się tylko w jedna stronę ,widać faktycznie przyczyna tkwi gdzieś na dole w tej chyba korbie to jest usmazony tłok ,wał nie widać aby miał luzy

teraz dylemat rozbierać ? dalej ?

założyć uzywany tłok i pierscienie ew łozysko na wała ,czy honowac całośc ? i zrobic całą górę Części sa na ebayu

komplet uszczelek tłoków pierscieni zawleczek łozysk korb iinne duperele 400usd

troche drogo bez mojej roboty 2500....

-1177029956595319204.jpg.63d2d1ebf11efdc442bd43deab2bebef.jpg

3685593878830210769.jpg.92b73b8d454f7bd4af7255ce27b2b545.jpg

6122335599969980697.jpg.b746db1645a466dba4007ec890ec5203.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle dobrana mieszanka paliwowa, nieodpowiednia jakość oleju + ustawienie gaźnika. Aż się dziwię, że nie porysowało gładzi cylindrów (na tych zdjęciach nie widać dobrze). 

 

Trzeba by jeszcze sprawdzić wał, łożyska, uszczelniacze, pierścienie + cały dół i wtedy zastanowić się czy naprawa będzie opłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach dwusuwowych ustawienie zbyt ubogiej mieszanki powoduje często nawet wytopienie dziury w tłoku . Fakt ,że regulując gaźnik najlepsze wyniki dostajemy na najuboższej mieszance ,ale później trzeba odkręcić troszkę śrubę ,żeby ją wzbogacić ,bo efektem ,po niewątpliwie ostrej jeździe ,będzie wytopiony tłok . Chociaż w tym przypadku ciekawe ,że drugi jest OK ,chyba że mają różne zasilania ,albo coś z dolotem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko regulacja "śrubami" ale i poziom paliwa w komorach pływakowych ma znaczenie. Ponieważ największe zniszczenia są na denku tłoka podejrzewał bym spalanie stukowe, oczywiście skład mieszanki ma na to duży wpływ. Dodatkowy objaw a właściwie skutek to wywalone łożysko korbowodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie ale

1. Tylko jeden cylinder?

2. Uboga mieszanka = wzrost temp. spalania i nadpalenia tłoka przy krawędzi wydechowej

3. Wypalanie tłoka na środku a raczej wyrywanie ziaren z powierzchni tłoka( kawitacja) to typowe działanie pary wodnej. Gdyby tłok był płaski to powstałby okrągły lej na środku , do perforacji włącznie. Tutaj jest deflektor więc zawirowanie wygląda trochę inaczej.

 

Jak wygląda uszczelka pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki nie udało sie ocenic poszła w kawałki przy demontażu,rant metalowy cały raczej z tego co pamietam,ja na nim nie pływałem taki kupiłem sruby byłu już wcześniej chyba ruszone

Kto wie czy ktoś wczesniej nie ruszał tego tłoka podmienił go itp ,teraz chyba pomierzę i kupie taki ,wyglada na nominał bo ma jakby nawiertke na srodku taką mały ,widziałem że nadwymiary tego  nie mają

Tłok i kpl uszczelek słupka to 70 usd na nominalnym tłoku i korbowodem tej samej serii,oczywiście uzywka ,choc nowy tłok to raptem 100USD

Polecam strone crovleymarine tam kupuje częsci

Rozbiore karter sprawdzę jak wyglada korba i chyba zdecyduje sie na naprawe tylko jedego tłoka ,pomierze wczesniej cisnienia pozostałych

A swoją drogą ile czasu musiałoby upłynąć aby tak tłok dowalić zakładając że był sprawny ,bo chyba po jednym pływaniu tak by nie było ,Gdyby okazało sie ze silnik pracuje i pływa w miare poprawnie (wcześniej umyje i poustawiam gazniki ) to zatrzymam go i zrobie kapitalkę ,bez ruszania wału jak bedzie ok

na 4 suwa mnie nie stać a po remoncie na nowych tłokach i honowaniu wszystki uszczelkach moze fajnie pracowac

w Tubie gośc specjalista w USA od staruchów pokazał taki silnik po  kosmicznym przebiegu tłoki latały w garach jak wiadra w studni..a silnik miał tyle mocy ze hej ,No i radośc z zrobienia całośći ..-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...