Skocz do zawartości

Problem z dostaniem sie do pompy wody


zeusekpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wykrecilem sruby wedlug filmow z you tube 4x 14 po bokach z czego dwie sie ukrecily. Odkrecilem rownierz anode i srube znajdujaca sie pod nia i przed nia. Wsumie wykrecilem 7 srub z czego jedna trzymala anode. Stopa silnika nie chce za nic drgnać.. Czy mogą to trzymać te dwie skorodowane śruby? I jak sie zabrac do tego? Moze podgrzac aluminium? Prosze o jakies porady w zalaczniku zdjecia

 

Ps. Drazek zmiany biegow tez zostal wypiety u gory silnika.

rps20160214_152348.thumb.jpg.ce147f64215cb1ff3bea5c2cfd01f0ab.jpg

rps20160214_152429.thumb.jpg.7c220fe6bad221e3b082a569406ed8a9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieglo odlaczne przy silniku wedlug filmow z youtube. Hmm probowalem uzyskac szczeline ostrym srubokretem ale nie idzie go nigdzie wbic... Sasiad mi podpowiedzial zeby nagrzac lekko aluminium i zalewac sruby wd40 gdy silnik bedzie do gory nogami bo podobniez wtedy lepiej dojdzie. Co o tym myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozwierciłem ukręcone śruby. Nie dałem rady inaczej. Klapsy młotkiem przez drewienko poskutkowały pęknięciem płyty antywentylacyjnej. Rozwiercanie upierdliwe bo wiercimy twardsze w otoczeniu miękkiego. Trzeba uważać żeby nie nawywijać. Z dwiema śrubkami walczyłem pół dnia. Spodzina odeszła dopiero gdy w otworach zostało ok. 0,5 cm resztek śrub.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wbijalem w szczeline ostrza od noza do tapet, potem od tego noza większego, potem zwykly nóż. Jak uzyskałem szczeline 1 mm niebieski brzeszczot i ogien. Podlawanie na niewiele sie zda, tam nic nie dojdzie, przy ukreceniu śruba dodatkowo spuchła + kamien + utl. aluminium i nie trzeba żadnego gwintu zapewniam was.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mamy sukces spodzina zdjeta lecz nie obylo sie bez ciecia alu.  Zalaczam zdjecia wirnika uszczelki na wale nad po.pa wody, uszczelki wydechu i samego silnika.

 

Ad1. Uszczelki gdzie dostac?

Ad2. Wirnik pompy nadaje sie czy wymienic?

Ad.3. Uszczelka wydechu byla zle zalozona i spaliny sY na obudowe pompy wody i drazek zmiany biegu gdzie dostac nowa gume na ten drazek?

 

Jednym slowem dobrze ze rozebralem bo dalej mogloby byc jeszcze gorzej i ciezej.

rps20160218_175830.thumb.jpg.32f4a662bb12209cc7c38a13c4bb1fea.jpg

rps20160218_142939.thumb.jpg.935883eef3a6bdf5cbfdb9ffba9428fa.jpg

rps20160218_142655.thumb.jpg.9f3ea589773d5b8cc83134675351eb4f.jpg

rps20160218_142448.thumb.jpg.d0504a057e08f5ec8a34cc500561c277.jpg

rps20160218_142416.thumb.jpg.61fa1ed819ec0a84dc3710ac0058c751.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Ja na Twoim miejscu do tak starego silnika nie szedłbym w koszta, tylko kupił klingieryt 1 mm i wykonał sobie sam uszczelki. Można je wykonać jak w oryginale za pomocą dziurkacza biurowego, wykrojników do uszczelek, nożyczki.

Oryginalne możesz zamówić np. w Permatech, sprawdź ich numer w katalogu serwisowym po num. silnika.

 

Ad2. wymienić

 

Ad.3 Patrz. punkt Ad.1. gumę 1 mm kupisz tam gdzie klingieryt.

 

Wirnik który pokazałeś powinien jeszcze wydać jakieś chłodzenie, więc jeśli silnik go nie miał (chłodzenia) sprawdź przepływ wody / powietrza dmuchając w pionową rurkę w kolumnie, być może jest do wymiany jeszcze zamknięty termostat lub zakamieniony układ. Ubytki w aluminium do pospawania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wirnika to polaczalem silnik na sluchawkach i woda wylatywala na dole ale nie mial pewnosci w jakim stanie byl wirnik i czy to jego zasluga czy cisnienia wody.  Jutro zamieszcze fotki gory silnika moze ktos z was jest w stanie wskazac.mi miejsce do nawiercenia zeby zrobic kontrolny otwor wody.

 

Hmm czemu uwazasz zeby nie inwestowac ? Silnik trzyma kompresje 10.5bar po rozgrzaniu a na zimno 9.5 to chyba mie tak Zle. Po za ta pompa i uszczelka nie planuje nic wiecej inwestowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Witam pompa wody wymieniona calosc zlozona lekko na sylikon. Nacielem stope w dwuch miejscach szlifierka katowa. Calosc zaspawano mi przepieknie w warsztacie w markach na elizy orzeszkowej 4 . polecam warsztat. Calosc kosztowala 200 zl na foto odtworzone elementy.

rps20160315_192138.thumb.jpg.963c85b4bd134f3cac7ed6a280988eb5.jpg

rps20160315_192157.thumb.jpg.0474bf4afed3edaedeea7593940fc6a0.jpg

rps20160315_192229.thumb.jpg.fd79eba9715ae0a3242653b6e87ff851.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...