zeusekpl Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Witam wykrecilem sruby wedlug filmow z you tube 4x 14 po bokach z czego dwie sie ukrecily. Odkrecilem rownierz anode i srube znajdujaca sie pod nia i przed nia. Wsumie wykrecilem 7 srub z czego jedna trzymala anode. Stopa silnika nie chce za nic drgnać.. Czy mogą to trzymać te dwie skorodowane śruby? I jak sie zabrac do tego? Moze podgrzac aluminium? Prosze o jakies porady w zalaczniku zdjecia Ps. Drazek zmiany biegow tez zostal wypiety u gory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Może trzymać wieloklin pionowego wałka w wale korbowym skorodował i przyłapało. Narazie nic nie grzej weź młotek gumowy solidny albo przez drewienko i próbuj zbić spodzine w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Trzymaja te dwie ukrecone sruby, próbuj uzyskac szczeline 1 mm, aby swadzic bzeszczot i odciac je. Potem sporo rozwiercania i gwintowanie. Pamietaj ze sa tam gwinty calowe, a nie metryczne. Mialem juz takie przypadki jak Twoj ze spodzinami wlasnie w J&E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Zgadzam się z Matim. Przerabiałem to w starej Yamaszce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Jeszcze cięgno zmiany biegów jest gdzieś skręcone, ile konny silnik bo bywa różnie albo przy silniku, albo w spodzinie Odwróc silnik do góry nogami z zalewaj te urwanie sruby jakimś penetrolem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Cieglo odlaczne przy silniku wedlug filmow z youtube. Hmm probowalem uzyskac szczeline ostrym srubokretem ale nie idzie go nigdzie wbic... Sasiad mi podpowiedzial zeby nagrzac lekko aluminium i zalewac sruby wd40 gdy silnik bedzie do gory nogami bo podobniez wtedy lepiej dojdzie. Co o tym myslicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Silnik ma 50hp z roku 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Ja rozwierciłem ukręcone śruby. Nie dałem rady inaczej. Klapsy młotkiem przez drewienko poskutkowały pęknięciem płyty antywentylacyjnej. Rozwiercanie upierdliwe bo wiercimy twardsze w otoczeniu miękkiego. Trzeba uważać żeby nie nawywijać. Z dwiema śrubkami walczyłem pół dnia. Spodzina odeszła dopiero gdy w otworach zostało ok. 0,5 cm resztek śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Czuje ze u mnie tez trzymaja te dwie skorodowane sruby ... Niby gwintu tam nie ma ale ten bialy syf pewnie trzyma. Hmm a jakby silnik ustawic w poziomie przyczepic pas do spodziny i naprezyc? Moze wredy zeskoczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 takim sposobem możesz wyrwać obudowę pompy wody >:D zostało ci wiercenie więc do dzieła :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Jak mam wiercic jak nie idzie ustawic pod katem prostym wiertla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Lipa. U mnie się dało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Dlatego probuje wymyslic cos bez wiercenia... I wydaje mi sie ze podgrzac jak bedzie naprezone pasem i wd40 na zmiane... Bo mlotkiem juz przez drewno bylo klepane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Ja wbijalem w szczeline ostrza od noza do tapet, potem od tego noza większego, potem zwykly nóż. Jak uzyskałem szczeline 1 mm niebieski brzeszczot i ogien. Podlawanie na niewiele sie zda, tam nic nie dojdzie, przy ukreceniu śruba dodatkowo spuchła + kamien + utl. aluminium i nie trzeba żadnego gwintu zapewniam was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Witam mamy sukces spodzina zdjeta lecz nie obylo sie bez ciecia alu. Zalaczam zdjecia wirnika uszczelki na wale nad po.pa wody, uszczelki wydechu i samego silnika. Ad1. Uszczelki gdzie dostac? Ad2. Wirnik pompy nadaje sie czy wymienic? Ad.3. Uszczelka wydechu byla zle zalozona i spaliny sY na obudowe pompy wody i drazek zmiany biegu gdzie dostac nowa gume na ten drazek? Jednym slowem dobrze ze rozebralem bo dalej mogloby byc jeszcze gorzej i ciezej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ad.2 wirnik się wymienia przy takich przegladach, tym bardziej, że pewnie nie wiesz ile ma lat... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ok to juz zdecydowalem sam ze wymiana ale gdzie dokupic uszczelki ze zdjec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Ad1. Ja na Twoim miejscu do tak starego silnika nie szedłbym w koszta, tylko kupił klingieryt 1 mm i wykonał sobie sam uszczelki. Można je wykonać jak w oryginale za pomocą dziurkacza biurowego, wykrojników do uszczelek, nożyczki. Oryginalne możesz zamówić np. w Permatech, sprawdź ich numer w katalogu serwisowym po num. silnika. Ad2. wymienić Ad.3 Patrz. punkt Ad.1. gumę 1 mm kupisz tam gdzie klingieryt. Wirnik który pokazałeś powinien jeszcze wydać jakieś chłodzenie, więc jeśli silnik go nie miał (chłodzenia) sprawdź przepływ wody / powietrza dmuchając w pionową rurkę w kolumnie, być może jest do wymiany jeszcze zamknięty termostat lub zakamieniony układ. Ubytki w aluminium do pospawania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Witam chodzi mi glownie o uszczelke wydechu myslisz ze np moznaby ja wyciac z pasa transmisyjnego ? Ma odpowiednia grubosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 A co do wirnika to polaczalem silnik na sluchawkach i woda wylatywala na dole ale nie mial pewnosci w jakim stanie byl wirnik i czy to jego zasluga czy cisnienia wody. Jutro zamieszcze fotki gory silnika moze ktos z was jest w stanie wskazac.mi miejsce do nawiercenia zeby zrobic kontrolny otwor wody. Hmm czemu uwazasz zeby nie inwestowac ? Silnik trzyma kompresje 10.5bar po rozgrzaniu a na zimno 9.5 to chyba mie tak Zle. Po za ta pompa i uszczelka nie planuje nic wiecej inwestowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikron Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Czesci tylko na Ebay :) - w polsce tez dostaniesz np w Taurus Gdansk lub u innego dealera ale zaplacisz duzo wiecej. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 6 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Wszystko rozebrane zlozone z nowym wirnikiem czekam tylko na nowe sruby do spodziny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Witam pompa wody wymieniona calosc zlozona lekko na sylikon. Nacielem stope w dwuch miejscach szlifierka katowa. Calosc zaspawano mi przepieknie w warsztacie w markach na elizy orzeszkowej 4 . polecam warsztat. Calosc kosztowala 200 zl na foto odtworzone elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 200 zł za spawanie ? czy 200 za spawanie, wirnik, uszczelki i śruby ? W które miejsca dałeś sylikon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.