nurexx Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Hej, znalazłem taki oto zestaw do płukania silników w kawasaki z grupy JS (300, 440, 550) - silniki 2T. Gdzie dokładnie się to wpina i jak użytkuje? Płucze się na włączonym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Najpierw uruchamiasz maszynę. Potem zapuszczasz wodę. Przy gaszeniu najpierw odstawiana jest woda potem wyłączasz motor. Przed wyłączeniem motoru dobrze jest ,,dmuchnąć" w wydech ( bez wody) dodając na chwilę gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Dzięki, czy element 27 to pompa zęzowa? jeżeli tak to już wiem mniej więcej jak to podłączyć :-) Pytanko mam jeszcze o to dmuchnięcie, jakąś pompkę podłączyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Element 27 to ssawa eżektorowa. Zwykłe pudełko z otworami podłączone do strumienia podciśnienia w dyszy wylotowej napędu. Za pompkę dmuchającą robią spaliny z wydechu. ,,Dmuchnąć" znaczy na chwilę ,,przygazować" silnik po zamknięciu kranu z wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 "ssawa eżektorowa" - jeszcze wiele nauki przede mną ;) Dzięki za wyjaśnienie, już mniej więcej wiem gdzie u siebie mogę to zamontować. Pytanie tylko, czy pływając po słodkich wodach Jeziora Zegrzyńskiego jest sens to montować? Domyślam się, że bardziej chodzi o płukanie układu ze słonej wody. Z Zegrza mogę zassać co najwyżej trochę mułu czy jakiegoś małego glona... Jest sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Płukanie oznacza oczyszczenie układu chłodzenia ze śmieci jakie zostały zaciągnięte do kanałów silnika. Z mułu i piasku też. Poza tym jest możliwość uruchamiania silnika na wózku pod domem, na dłużej niż parę sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 nie ma sensu płukać po czystej slodkiej wodzie. ponadto płukanie z węża nie ma aż takiej skuteczności jak podczas plywania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Są różne szkoły ;) Z doświadczenia wiem, że osady wszelkiej maści pozostające w układzie chłodzenia przy dłuższym postoju kamienieją. Zwłaszcza gdy slipowanie odbywa się na płytkim brzegu. Turbina pompując muł i piasek zapodaje w układ chłodzenia i wydech całe to bajoro. Wystarczy się przyjrzeć co wychodzi na zewnątrz z wydechu podczas uruchamiania na wężu. Były przypadki przegrzania, a w konsekwencji zatarcia silników, z powodu zmniejszenia powierzchni chłodzonej tulei cylindrowych. Dopiero po podniesieniu cylindrów wychodziło szydło z worka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Masz rację... stąd też podtrzymuję, że nie ma sensu po normalnym pływaniu w czystej i słodkiej wodzie.. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Ja tak nie uwazam Pawle.Poprzedniego sparka nie plukalem za czesto,plywalem tylko w slodkiej wodzie swojego bajora.Przezroczyste weze od ssawki po 2latach nie byly juz przezroczyste tylko zielone.Zapewne cala reszta ukladu tez.Obecnego płucze po kazdym plywaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Czy ktoś ma pomysł czym wypłukać układ chłodzenia, żeby naprawdę odkamieniło układ a nie wyżarło aluminium? Kwasek cytrynowy będzie raczej zbyt słaby. Rozważam płyn do płukania chłodnic samochodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.