Skocz do zawartości

Force 9,9hp 2-suw - brak obiegu wody


rds
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z pompą wody.

Kiedy kręcę wiertarką jakaś tam woda leci ale wystarczy lekko przykryć palcem i ciśnienia nie buduje.

Co może być nie tak z nią? Łopatki całe, podstawa umyta.

Brak pomysłów.

 

Silnik Force 9,9km dwusuw, lata 90".

 

Trochę szkoda silnika ponieważ na 1cyl ma 7,9b a na 2cyl ma 8,15b. Pali od pierwszego. Chciałbym go zreanimować.

zdj1.jpg

zdj2.jpg

zdj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mike217 napisał:

A jest uszczelka miedzy obudowa a podstawą? Jest zalana ta pompa do odpowiedniego poziomu ? Zmontuj to na silnik , wsadź silnik do beczki z woda . Odpal i zobacz . 

Uszczelki nie ma i nie było.

Link do katalogu: https://www.boats.net/catalog/force/outboard/1996/9-9hp/9-9hp-0e127700-thru-0e202999/gear-housing-assembly

 

Właśnie po to zdemontowałem gdyż chłodzenia nie było. Mam beczkę i niestety chłodzenia brak a układ drożny.

 

rys1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jednym ze zdjęć wnioskuję, że wirnik do wymiany... Może to tylko złudzenie ale zwróć uwagę, że "rozprężony" wirnik nie wychodzi swoim obrysem poza ślad pracy na podkładce ślizgowej. Na ile ciasno on wchodzi w korpus pompy?

Edytowane przez Ikis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest. Zwróć uwagę, że tam jest klin kołkowy (poz 45) więc wycięcie na klin nie musi być widoczne. Po prostu nasadza się wirnik i już. Przy zamawianiu nowego wirnika lepiej sprawdzić wymiary dwutorowo - według starego i według katalogu. Nie ma gwarancji że ten co jest był dobrze dobrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Ikis napisał:

Raczej jest. Zwróć uwagę, że tam jest klin kołkowy (poz 45) więc wycięcie na klin nie musi być widoczne. Po prostu nasadza się wirnik i już. Przy zamawianiu nowego wirnika lepiej sprawdzić wymiary dwutorowo - według starego i według katalogu. Nie ma gwarancji że ten co jest był dobrze dobrany.

Dobrze widzisz kolego. Jest tam pin.

Wirnik zamówiony, dalej nie mogę znaleźć uszczelniaczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2024 o 15:49, Ikis napisał:

Nie próbowałeś dobrać uszczelniaczy wg wymiarów? tylko najlepiej jednowargowych.

Uszczelniacze dobrane w Poznaniu w sklepie Passerotti (Małoszyńska 3, 60-176 Poznań).

 

W dniu 7.04.2024 o 07:26, Ikis napisał:

Po jednym ze zdjęć wnioskuję, że wirnik do wymiany... Może to tylko złudzenie ale zwróć uwagę, że "rozprężony" wirnik nie wychodzi swoim obrysem poza ślad pracy na podkładce ślizgowej. Na ile ciasno on wchodzi w korpus pompy?

Faktycznie okazał się wirnik. Był wyślizgany na wysokość.

 

Ostatnie pytanie.

Czy możliwe że w moim silniku nie ma termostatu?

 

Katalog: https://www.boats.net/catalog/force/outboard/1996/9-9hp/9-9hp-0e127700-thru-0e202999/swivel-bracket-and-driveshaft-housing

 

Nagrałem jeszcze filmik krótki:

 

 

termostat.png

Edytowane przez rds
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...