Dejw Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Witam Zacznę od tego że posiadam taki silnik http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/25%2C%2025%20MARATHON%2C%20SUPER%2015%20%282%20CYL.%29/0P017000%20THRU%200P325499/parts.html Silnik jest na rumplu a chciałbym podłączyć do niego manetkę i tutaj zaczyna się koncert pytań. Jaka manetka i jak ją podłączyć, czy musi być to oryginalna od marinera czy może być innej firmy, jakie końcówki cięgien do niej, czy końcówki cięgna dobiera się do manetki czy silniki i od czego rozpocząć zakupy od manetki czy cięgna, Teraz kilka fotek jak to wygląda: https://zapodaj.net/7954a302ca5e7.jpg.html https://zapodaj.net/5ca80d1ba13a5.jpg.html https://zapodaj.net/c9b67a49a7e4a.jpg.html Sytuacja z rumplem jest prosta, 2 linki połączone ze sobą w zależności w którą stronę kręcimy rumplem taki bieg wskakuję. Załączenie biegu odbywa się po przez przekręcenie o 90 stopni takiej kwadratowej końcówki z nagwintowanym otworem w środku widocznym na zdjęciu na przeciw otworu z którego wyjąłem gumową osłonę. Silnik posiada również możliwość podłączenia rozrusznika co będę w przyszłości chciał dokonać. Silnik nie posiada żadnej luźnej wtyczki czy to oznacza że podłączenia jakiegoś obrotomierza odpada, czy można ją podłączyć wpinając te kable ? https://zapodaj.net/7fe89c108b767.jpg.html Pytam ponieważ gdy przeglądam oferty manetek czasami posiadają kable z określeniem ile ma pinów, czy na to też zwracać uwagę? Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Mam taki silnik na manetce palony z rozrusznika. Porobię zdjęcia i wstawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejw Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Nic do dodania w temacie, tylu fachowców i ani kropli przelanej przez klawiaturę? Mimo wszystko wierze w Was jak wczoraj w szczypiorniaków ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Obawiam się, że sprawa może być zupełnie nieopłacalna. To nie jest tak, że demontujesz rumpel i podłączasz manetkę. Przerabiałem sprawę na Hondzie 20. Tylko odwrotnie - z manetki na rumpel. Zaczęło się niewinnie od szukania rumpla, a skończyło na wykładzie udzielonego przez faceta z pojęciem, który na szczęście w porę odwiódł mnie od tego zamiaru. Okazało się, że trzeba przede wszystkim wymienić prawie całą niskonapięciową elektrykę. Sprawdziłem ceny, półeczka opadła i było po zawodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejw Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Podziękowania dla Klosek23 za zdjęcia, faktycznie mamy podobne motorki i twoje fotki rzuciły trochę nowego światła na moje pytania. Jednak mechanizm trochę się różni więc o skopiowaniu nie ma mowy. Co do rady Andrzeja to wiem o czym piszesz bo wcześniej miałem Yamaszke z przerzucaniem biegu przy rumplu i tam przerobienie z rumpla na manetkę odpadało ze względu na koszty o których piszesz. Na instalacjach nisko ani wysoko napięciowych się nie znam wiec nie będę za bardzo drążył tego tematu i bawił się z kablami. Interesuje mnie jak wygląda sprawa synchronizacji na linii manetka-cięgna-silnik. Czy dokupując cięgna z opisem np " do marinera,mercury " oznacza to że pasują do manetki tej marki czy silnika? W końcu zależy mi na podłączeniu zwykłej manetki bez elektryki, trymu. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Cięgna do "mercury" mają końcówki przystosowane do manetki i cięgieł w silniku tej marki. Jak przerabiasz to możesz kombinować jak chcesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Podziękowania dla Klosek23 za zdjęcia, faktycznie mamy podobne motorki i twoje fotki rzuciły trochę nowego światła na moje pytania. Jednak mechanizm trochę się różni więc o skopiowaniu nie ma mowy. Co do rady Andrzeja to wiem o czym piszesz bo wcześniej miałem Yamaszke z przerzucaniem biegu przy rumplu i tam przerobienie z rumpla na manetkę odpadało ze względu na koszty o których piszesz. Na instalacjach nisko ani wysoko napięciowych się nie znam wiec nie będę za bardzo drążył tego tematu i bawił się z kablami. Interesuje mnie jak wygląda sprawa synchronizacji na linii manetka-cięgna-silnik. Czy dokupując cięgna z opisem np " do marinera,mercury " oznacza to że pasują do manetki tej marki czy silnika? W końcu zależy mi na podłączeniu zwykłej manetki bez elektryki, trymu. Pzdr Nie bawiąc się w jakieś długie wywody odpowiedz sobie na pytanie gdzie podłączysz tę swoją wymarzoną manetkę. Chodzi o elektrykę właśnie. Z manetki wychodzi gruby, wielożyłowy przewód zakończony wtyczką, natomiast w silniku "rumplowym" gniazda do tej wtyczki brak. Jeżeli chcesz mieć jedynie sterowanie biegami i gazem w manetce to niby można to zrobić, ale to wymaga głębszej analizy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 wydaje mi się że akurat elektryka byłaby najtańsza z tej całej przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dejw Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Właśnie o to pytam, o sterowanie biegami i gazem w manetce. Uświadomiłeś mnie że bawienie się w elektrykę w moim przypadku odpada, bo silnik ma już swoje lata i trzeba byłoby wszystko podszykować pod wtyczkę a to czas i $. Nie jest to typowy silnik "rumplowy" bo mechanizm otwierania przepustnicy i wrzucania biegu jest podszykowany po manetkę. Bazując na: Cięgna do "mercury" mają końcówki przystosowane do manetki i cięgieł w silniku tej marki. Jak przerabiasz to możesz kombinować jak chcesz... Muszę znaleźć manetkę uniwersalną albo marinera i dobrać do niej cięgno o odpowiedniej końcówce i oczywiście długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 moj w komplecie z manetką bedzie lada dzien na sprzedaż, cenie 1900zł , sprawny plywający Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.