Skocz do zawartości

Jaka manetka do Mariner 25


Dejw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zacznę od tego że posiadam taki silnik http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/25%2C%2025%20MARATHON%2C%20SUPER%2015%20%282%20CYL.%29/0P017000%20THRU%200P325499/parts.html Silnik jest na rumplu a chciałbym podłączyć do niego manetkę i tutaj zaczyna się koncert pytań. Jaka manetka i jak ją podłączyć, czy musi być to oryginalna od marinera czy może być innej firmy, jakie końcówki cięgien do niej, czy końcówki cięgna dobiera się do manetki czy silniki i od czego rozpocząć zakupy od manetki czy cięgna, Teraz kilka fotek jak to wygląda:

https://zapodaj.net/7954a302ca5e7.jpg.html

https://zapodaj.net/5ca80d1ba13a5.jpg.html

https://zapodaj.net/c9b67a49a7e4a.jpg.html

Sytuacja z rumplem jest prosta, 2 linki połączone ze sobą w zależności w którą stronę kręcimy rumplem taki bieg wskakuję. Załączenie biegu odbywa się po przez przekręcenie o 90 stopni takiej kwadratowej końcówki z nagwintowanym otworem w środku widocznym na zdjęciu na przeciw otworu z którego wyjąłem gumową osłonę. Silnik posiada również możliwość podłączenia rozrusznika co będę w przyszłości chciał dokonać. Silnik nie posiada żadnej luźnej wtyczki czy to oznacza że podłączenia jakiegoś obrotomierza odpada, czy można  ją podłączyć wpinając te kable ?

https://zapodaj.net/7fe89c108b767.jpg.html

Pytam ponieważ gdy przeglądam oferty manetek czasami posiadają kable z określeniem ile ma pinów, czy na to też zwracać uwagę? Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że sprawa może być zupełnie nieopłacalna. To nie jest tak, że demontujesz rumpel i podłączasz manetkę. Przerabiałem sprawę na Hondzie 20. Tylko odwrotnie - z manetki na rumpel. Zaczęło się niewinnie od szukania rumpla, a skończyło na wykładzie udzielonego przez faceta z pojęciem, który na szczęście w porę odwiódł mnie od tego zamiaru. Okazało się, że trzeba przede wszystkim wymienić prawie całą niskonapięciową elektrykę. Sprawdziłem ceny, półeczka opadła i było po zawodach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla Klosek23 za zdjęcia, faktycznie mamy podobne motorki i twoje fotki rzuciły trochę nowego światła na moje pytania. Jednak mechanizm trochę się różni więc o skopiowaniu nie ma mowy. Co do rady Andrzeja to wiem o czym piszesz bo wcześniej miałem Yamaszke z przerzucaniem biegu przy rumplu i tam przerobienie z rumpla na manetkę odpadało ze względu na koszty o których piszesz. Na instalacjach nisko ani wysoko napięciowych się nie znam wiec nie będę za bardzo drążył tego tematu i bawił się z kablami. Interesuje mnie jak wygląda sprawa synchronizacji na linii manetka-cięgna-silnik. Czy dokupując cięgna z opisem np " do marinera,mercury " oznacza to że pasują do manetki tej marki czy silnika? W końcu zależy mi na podłączeniu zwykłej manetki bez elektryki, trymu. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla Klosek23 za zdjęcia, faktycznie mamy podobne motorki i twoje fotki rzuciły trochę nowego światła na moje pytania. Jednak mechanizm trochę się różni więc o skopiowaniu nie ma mowy. Co do rady Andrzeja to wiem o czym piszesz bo wcześniej miałem Yamaszke z przerzucaniem biegu przy rumplu i tam przerobienie z rumpla na manetkę odpadało ze względu na koszty o których piszesz. Na instalacjach nisko ani wysoko napięciowych się nie znam wiec nie będę za bardzo drążył tego tematu i bawił się z kablami. Interesuje mnie jak wygląda sprawa synchronizacji na linii manetka-cięgna-silnik. Czy dokupując cięgna z opisem np " do marinera,mercury " oznacza to że pasują do manetki tej marki czy silnika? W końcu zależy mi na podłączeniu zwykłej manetki bez elektryki, trymu. Pzdr

 

Nie bawiąc się w jakieś długie wywody odpowiedz sobie na pytanie gdzie podłączysz tę swoją wymarzoną manetkę. Chodzi o elektrykę właśnie. Z manetki wychodzi gruby, wielożyłowy przewód zakończony wtyczką, natomiast w silniku "rumplowym" gniazda do tej wtyczki brak.

Jeżeli chcesz mieć jedynie sterowanie biegami i gazem w manetce to niby można to zrobić, ale to wymaga głębszej analizy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właśnie o to pytam, o sterowanie biegami i gazem w manetce. Uświadomiłeś mnie że bawienie się w elektrykę w moim przypadku odpada, bo silnik ma już swoje lata i trzeba byłoby wszystko podszykować pod wtyczkę a to czas i $. Nie jest to typowy silnik "rumplowy" bo mechanizm otwierania przepustnicy i wrzucania biegu jest podszykowany po manetkę.

Bazując na:

Cięgna do "mercury" mają końcówki przystosowane do manetki i cięgieł w silniku tej marki. Jak przerabiasz to możesz kombinować jak chcesz...

Muszę znaleźć manetkę uniwersalną albo marinera i dobrać do niej cięgno o odpowiedniej końcówce i oczywiście długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...