pawelpk Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Jaki wlewacie olej syntetyczny do swoich silników Mercury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Mercury zaleca Quicksilver. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpk Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Ale jaką lepkość wlewacie bo widziałem te quicksilver-y i w jednym piszą że 10w30 to syntetyczny a na następnym piszą że 5w30 to sytnetyczny ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 W instrukcji masz napisane jaki olej. Ja widzę tylko ten https://www.emarine.pl/sm/oleje-i-smary/104-quicksilver-10w-30.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Jaką lepkość? Zależy jak i w jakich warunkach eksploatujesz silnik. Lepkość w temperaturze 100 st.C jest istotna podczas pracy przy niskich obrotach silnika. Ostatnio bardzo modne chorobliwe trałowanie łowisk daje silnikom nieźle popalić. Długa praca na b. niskich obrotach wymaga oleju o wyższej lepkości niż 30. Na 30 dzwonki alarmowe bez przerwy płoszą rybę ;) 25W-40 w tym przypadku będzie olejem lepszym. Nie ma znaczenia syntetyk czy minerał. Lepkość jest najważniejsza. Potem klasa oleju. http://www.olejesamochodowe.com.pl/poradniki/77/co-warto-wiedziec-o-olejach-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Jeżeli o większej lepkości to najlepiej syntetyczny . Mineralne oleje nie nadają się np. do silników z hydrauliczną regulacją zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Jaki wlewacie olej syntetyczny do swoich silników Mercury ? Jaki producent to sprawa drugorzędna. Ważna jest klasa czyli lepkość i gęstość w niskich i wysokich temperaturach. W instrukcji albo nawet na korku wlewu producent to podał np.SAE 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Quicksilver nie produkuje olejów daje tylko swoją naklejkę .ważna jest klasa lepkości którą zaleca producent silnika i zakres temperatur w jakich ta lepkość jest zachowana MOBIL robi olej 10w50 i inne firmy też a czy silnik dostaje w d,,pe na wolnych obrotach wątpię chyba .że ma duże luzy na panewkach co nie pozwala na wytworzenie odpowiedniego klina hydrodynamicznego i myślę że pompa olejowa na wolnych obrotach wytwarza już odpowiednie ciśnienie a zawór olejowy chroni przed nadmiernym ciśnieniem co mogłoby spowodować np, wypchnięcie uszczelki pod filtrem oleju poza tym silnik w trybie awaryjnym wchodzi na wolne obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Chyba za bardzo w teoriĘ poszedłeś @ Dariusz Balcerzak. Ja od dwóch sezonów leję Motula 4T 10W-40 https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-do-lodzi/motul/motul-outboard-4t-10w40-5l-do-lodzi,p1981264920 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 napisałem że inne firmy też, nie podaje konkretnej a co do teorii no tak się dzieje kiedyś w szkołach tego uczyli a ja musiałem to wiedzieć bo z tego żyłem a myślę ,że komuś może to się przyda osobiście też leję motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 napiszę jeszcze kilka słów żeby na 13 postach nie skończyć napisałem o klinie hydrodynamicznym ponieważ gdzieś na tym forum czytałem ,że na stuki na panewkach zalecana jest zmiana oleju a wtedy nawet woda święcona nie pomoże można tylko bardzo prosto ustalić na którym cylindrze i jak najszybciej rozbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 ,,... czy silnik dostaje w d,,pe na wolnych obrotach wątpię..." - trałowanie przez kilka godzin na b. niskich obrotach męczy silnik czego oznaką jest jego wysoka temperatura. Zapomniałeś o słabszym chłodzeniu, niskim momencie obrotowym i dużym obciążeniu ( kilka ładnych wędek swoje robi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 nie zapomniałem, a łodzie spacerowe , producent to przewidział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ciężko coś napisać bo czegoś nie kumam. Spacerowa a motorówka to ten sam z wyglądu ale zupełnie inny silnik. Przełożenie śruba. Chyba ze masz coś innego na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrZibi Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 :D :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Spacerówka sam silnik ma taki sam. Tylko przekładnię producent przewidział inną. Dużo większa śruba, o mniejszym skoku ale przełożenie przekładni jest też dużo wyższe. Stąd większy uciąg przy niższych obrotach śruby. Silnik pracuje na max. momencie obrotowym. Nie mylić z mocą max. Dopiero wtedy są spełnione warunki prawidłowej eksploatacji silnika. Z tymi klinami to pewnie prawda ale tylko dotycząca klinów a nie silnika z przekładnią popychającego łódź w różnych warunkach pogodowych ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 producent udostępnia nam funkcje trol w silniku i jednocześnie określa zakres skoków śruby aby wszystko działało OK a co do klina to być może niektórzy myślą że jeżeli na pompie olejowej mamy ciśnienie 5 atmosfer to takie samo jest na ponewkach wówczas nie przepłynelibyśmy mili z łodziami stacerowymi przyznaje rację dobór silnika do łodzi to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Jakbyś stosował interpunkcję, to może ktoś by zrozumiał o co ci chodzi.. :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Moment obrotowy jest ściśle powiązany z obrotami silnika,osiąga najwyższą wartość przy około 60% obrotów maksymalnych i w różnych silnikach różnie to jest.Poprzez zastosowanie różnego przełożenia czy śruby osiągasz tylko pożądany efekt a nie zwiększenie momentu obrotowego,dlatego traktorem można orać a autem szybko jeżdzić co nie znaczy, że nie mogą mieć tych samych momentów obrotowych.Moment obrotowy to siła razy ramie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Trochę zjechaliśmy z tematu. Dla przypomnienia ,,jaki olej...". Definicję momentu obrotowego myślę, że większość zna. Tutaj chodzi o prawidłową eksploatację silnika. Silnik ma ,,najlżej" jeżeli pracuje w zakresie obrotów max. momentu obrotowego. Zobaczyć to można po zużyciu paliwa i reakcji łodzi po pchnięciu manetki. Silnik ,,rwie się do pracy". Poniżej i powyżej zakresu obrotów max. silnik już nie jest taki ,,żwawy" czyli jest mu trochę ,,pod górkę". W zależności od warunków eksploatacji silnika zależy dobór parametrów oleju. Przy typowym rekreacyjnym pływaniu każdy olej będzie dobry. Przy ,,piłowaniu" ( długa praca na min. albo max. obrotach) wymaga już oleju o wyższych parametrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Balcerzak Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 J tutaj zgadzamy się w 100%.A w wolnej chwili opiszę powstanie tego śmiesznego klina dzięki któremu silnik pracuje,może to kogoś zainteresuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 przy okazji, co sądzicie o oleju Mobil1 10W-40 dedykowanym do motorów, można go użyć silnika zaburtowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Jak najbardziej się nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2018 dzięki Davson :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.