Skocz do zawartości

Mariner 9,9M nr 682CS025143


warmi01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem zielony jeśli chodzi o silniki, mój pierwszy zakup w życiu, mam pytanie odnośnie marinera jak w tytule, z tego co znalazłem to ze jest z 1981r i nic więcej. Nie wiem gdzie szukać części zamiennych, bo oczywiście jak to w zyciu bywa zostałem załadowany w balona przy kupnie i mam problem z chłodzeniem tzn. jak się zagrzeje otworem kontrolnym przestaje wylatywać woda tylko para, silnik robi się bardzo gorący i słabnie lub gaśnie. Szukam jakichś instrukcji obsługi, schematów z nr części i ogólnie będę wdzięczny za każdą pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Marinera z 1981 tyle że 15M , od twojego różni się tylko zaworem dolotowym (reed valve), jak rozegniesz trochę jego łapki to też będziesz miał 15KM.

Najbliżej twojego silnika jeśli chodzi o dobór części to jest ta Yamaha (chyba, bo nie widziałem zdjęć twojego silnika)

https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-year/1984/9-9sn

ja korzystam z tej strony przy wyszukiwaniu części w necie, bo numerów Marinera jak na lekarstwo

 

Problem z chłodzeniem to zapchane kamieniem kanały. Tu jest to opisane tyle że po rosyjsku.

woda z kontrolki sika, niestety kanały w bloku zatkane co powoduje przegrzanie i deformacje głowicy

 

Musisz je wyczyścić co nie jest zbyt trudne wystarczy odkręcić silnik od kolumny, zdjąć pokrywę wydechu i pokrywę głowicy żeby dostać się do kanałów chłodzenia. Nie trzeba demontować osprzętu i jak będziesz mieć szczęście to może nawet złożysz pokrywę wydechu na starych uszczelkach.

 

Tu jest serwisówka

http://boatinfo.no/lib/yamaha/manuals/yamaha_99-15.html

 

Ciśnienie 6 / 6,5 to bardzo mało. Jest nadzieja że wynika ono z przegrzanej głowicy i uszkodzonej uszczelki głowicy. Zdemontuj głowicę, przeszlifuj na papierze naklejonym na jakiejś płaskiej powierzchni, tak żeby była idealnie gładka i złóż na nowej uszczelce. Może pomoże. Jeśli nie i ciśnienie dalej będzie kiepskie to obejrzyj tłoki przez okna wydechowe ( widoczne po zdjęciu pokrywy wydechu tam gdzie jest wężyk kontrolki wody). Zobacz czy nie są zatarte (jak wygląda zatarty znajdziesz w necie). Jeśli są, to niestety ale sprzedaj silnik na części bo remont tego silnika jest po prostu nieopłacalny.

 

Ja kupiłem swój za 2,5tys i po jednym wyjeździe do Chorwacji wziąłem się za jego remont. Tyle że mój ma sprężanie 12.5 na każdym cylindrze i układ korbowy w idealnym stanie bez szumów i stuków. Więc remont polega na rozebraniu, weryfikacji, piaskowaniu, malowaniu i złożeniu na nowych uszczelkach, a i tak dołożyłem już prawie 1tys.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź, zdawałem sobie sprawę z tym sprężaniem że jest słabe ale co zastanawiające zawsze pali od strzała i super trzyma wolne obroty. Będę kombinował, najgorzej że sezon w pełni a ja stoję no cóż tak bywa. Dam znać jak to się zakończyło, będę próbował cóż mam do stracenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica zdjęta uszczelka wydmuchana z każdej możliwej strony, wszystkie kanały pozapychane na maxa widać że trafiłem na egzemplarz o który dbano ;D, mam nadzieję ze po wyczyszczeniu i wymianie uszczelki ciśnienie w cylindrach wzrośnie i z chłodzeniem będzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...