warmi01 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Witam serdecznie jestem zielony jeśli chodzi o silniki, mój pierwszy zakup w życiu, mam pytanie odnośnie marinera jak w tytule, z tego co znalazłem to ze jest z 1981r i nic więcej. Nie wiem gdzie szukać części zamiennych, bo oczywiście jak to w zyciu bywa zostałem załadowany w balona przy kupnie i mam problem z chłodzeniem tzn. jak się zagrzeje otworem kontrolnym przestaje wylatywać woda tylko para, silnik robi się bardzo gorący i słabnie lub gaśnie. Szukam jakichś instrukcji obsługi, schematów z nr części i ogólnie będę wdzięczny za każdą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Zadzwoń 695700820 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warmi01 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Dziś zmierzone ciśnienie na cylindrach na jednym 6 na drugim 6,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 mysle ze po zakupie trzeba było wydac pare zł na tzw serwis silnika. teraz jest szansa na wydanie pare stówek na przywrócenie go do zycia. ale silnik jest naprawialny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warmi01 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Zwracam się tu z prośbą o porady odnośnie silnika a nie rady życiowe, a silnik trafił do serwisu po pierwszym uruchomieniu na wodzie dwa dni po zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tody1305 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Też mam Marinera z 1981 tyle że 15M , od twojego różni się tylko zaworem dolotowym (reed valve), jak rozegniesz trochę jego łapki to też będziesz miał 15KM. Najbliżej twojego silnika jeśli chodzi o dobór części to jest ta Yamaha (chyba, bo nie widziałem zdjęć twojego silnika) https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-year/1984/9-9sn ja korzystam z tej strony przy wyszukiwaniu części w necie, bo numerów Marinera jak na lekarstwo Problem z chłodzeniem to zapchane kamieniem kanały. Tu jest to opisane tyle że po rosyjsku. woda z kontrolki sika, niestety kanały w bloku zatkane co powoduje przegrzanie i deformacje głowicy Musisz je wyczyścić co nie jest zbyt trudne wystarczy odkręcić silnik od kolumny, zdjąć pokrywę wydechu i pokrywę głowicy żeby dostać się do kanałów chłodzenia. Nie trzeba demontować osprzętu i jak będziesz mieć szczęście to może nawet złożysz pokrywę wydechu na starych uszczelkach. Tu jest serwisówka http://boatinfo.no/lib/yamaha/manuals/yamaha_99-15.html Ciśnienie 6 / 6,5 to bardzo mało. Jest nadzieja że wynika ono z przegrzanej głowicy i uszkodzonej uszczelki głowicy. Zdemontuj głowicę, przeszlifuj na papierze naklejonym na jakiejś płaskiej powierzchni, tak żeby była idealnie gładka i złóż na nowej uszczelce. Może pomoże. Jeśli nie i ciśnienie dalej będzie kiepskie to obejrzyj tłoki przez okna wydechowe ( widoczne po zdjęciu pokrywy wydechu tam gdzie jest wężyk kontrolki wody). Zobacz czy nie są zatarte (jak wygląda zatarty znajdziesz w necie). Jeśli są, to niestety ale sprzedaj silnik na części bo remont tego silnika jest po prostu nieopłacalny. Ja kupiłem swój za 2,5tys i po jednym wyjeździe do Chorwacji wziąłem się za jego remont. Tyle że mój ma sprężanie 12.5 na każdym cylindrze i układ korbowy w idealnym stanie bez szumów i stuków. Więc remont polega na rozebraniu, weryfikacji, piaskowaniu, malowaniu i złożeniu na nowych uszczelkach, a i tak dołożyłem już prawie 1tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warmi01 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź, zdawałem sobie sprawę z tym sprężaniem że jest słabe ale co zastanawiające zawsze pali od strzała i super trzyma wolne obroty. Będę kombinował, najgorzej że sezon w pełni a ja stoję no cóż tak bywa. Dam znać jak to się zakończyło, będę próbował cóż mam do stracenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warmi01 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Głowica zdjęta uszczelka wydmuchana z każdej możliwej strony, wszystkie kanały pozapychane na maxa widać że trafiłem na egzemplarz o który dbano ;D, mam nadzieję ze po wyczyszczeniu i wymianie uszczelki ciśnienie w cylindrach wzrośnie i z chłodzeniem będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.