Skocz do zawartości

mercury 30 efi 2007 r potrzebuję schemat el. manetki


Robercikkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję schemat elektryczny manetki do mojego silnika mercury 30hp 2007 rok. Zakupiłem manetkę o numerach

881170a11  ale ona ma ( miała ) inną wtyczkę do silnika ponieważ pasowała do silników 8-20hp. Muszę zatem przerobić wtyczkę do silnika na 14 pin . Schemat instalacji silnika już mam. Chodzi tylko o dopasowanie kolorów z kabla od manetki do gniazda w silniku. Nie mam jeszcze tej manetki u siebie bo jeszcze do mnie jedzie ale z tego co widziałem to kolory przewodów w manetce i wiązce różnią się od tych w silniku.  Może ktoś coś podpowie w temacie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie... to nie jest manetka z wiązką 8 pin bo przewodów w niej jest z 11 lub 12... a w gnieździe mam do wykorzystania 9 szt z czego na moim schemacie pin K jest pusty a w rzeczywistości jest przewód. Muszę sprawdzić fizycznie dokąd prowadzi.

Dlatego potrzebuję schematu całej manetki z wiązką i kolorami do silnika. Większość już wiem także pewnie już dam radę ale chciałem mieć czarno ( lub kolorowo )) na schemacie

B- czarny masa

d- brąz wyłączanie

a-czerwony plus

n- zielony start

h - trim ( nie używam)

j- trim ( nie używam)

m- biały -- idzie do komputera nie wiem od czego

l- żółty --idzie do kompa też nie wiem

 

no i K - na schemacie pusty a u mnie jest....

 

już wiem gdzie idzie K --- biało brąz--- idzie na przód i tam zaślepiony się kończy podobnie jak różowy i niebieski do P.Trim

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest o.k. tylko zrób sobie tabelę wg oznaczeń mercury i tohatsu. W rzeczywistości Twój silnik to Mercury made in Japan czyli Tohatsu MF 30 EFI. Stąd problem jeżeli dokładasz manetkę mercury.

Schemat złącza ,,stworzyłem" właśnie z tych powodów.

Czujniki czasem mają kolorowe kaprysy ale na pinach powinno się zgadzać.

Musisz też odróżnić wtyczkę od gniazda.

Yellow wg Tohatsu to masa do buzzera z ECM.

Biały to Tacho.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jeszcze raz, dostałem manetkę i zamieszczam zdjęcia z kolorami przewodów . Mam kilka niejasności.

B- czarny masa

d- brąz wyłączanie -kolor kabla w silniku - z manetki - czarno/ żółty

a-czerwony - plus w silniku i manetce

n- zielony start ( kolor w silniku ) - w manetce żółto/ czerwony

h - trim ( nie używam) biało/zielony

j- trim ( nie używam) biało niebieski w manetce

m- biały -- idzie do komputera nie wiem od czego 

l- żółty --idzie do kompa też nie wiem

 

i teraz nie wiem gdzie podłączyć przewód fioletowy ( w manetce zegary, stacyjka,buzzer )

i zółto czarny( w manetce tylko do stacyjki)

i beżowo/niebieski ( buzzer ,zegary w manetce)

jest biały/brąz ale on idzie do zegarów i raczej nie jest mi potrzebny

 

może ktoś podpowie gdzie we wtyczne( lub gnieździe) podłączyć te przewody

 

Pozostają tylko trzy piny do wykorzystania E,M,L 

273825968_zdjcie_gniazda.thumb.jpg.f0b74b7430c80756cac41d45cb5245e3.jpg

kolory_mercury.thumb.jpg.5cf862dbe27ae514ef32f298577b4588.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie bawię się z kilkoma Mercury/Tohatsu i musiałem zmodyfikować ściągę. Kolorki jak im wyjdzie albo system Toh albo Mercury albo zamieszane. Dobrze, że podstawowe piny w złączach siedzą na swoich numerach.

 

M- Tacho

L Masa z ECM do buzera. Buzer ma plus podłączony na stałe a sterowany jest masą z ECM.

 

I tego się trzymaj.

Merc14Pin4.jpg.f251b23325b26fcd869eb180c545a628.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady ale ja dalej nie rozumiem tych trzech przewodów... ale napiszę przynajmniej co ustaliłem.

 

Ja wiem że gaszę silnik zwierając B + D

odpalam zwierając A + N

Wiem że H + J to sygnały do trimu plus czerwony na stałe...fizycznie z manetki wzięte

buzzer u mnie siedzi w manetce na fioletowym i beżowo/niebieskim....więc co beżowo/niebieski podłączyć do żółtego jako sygnał

a do białego fioletowy ?  a żółto/ czarny podłączyć do E ??? no bo gdzie ???

 

u mnie w gnieździe nie ma C ....nie ma G F P K tak jak piszesz..... hmmmm w zasadzie do odpalania potrzebuję tylko 4 ale można by było to zrobić już do końca i podłączyć wszystko

 

dziękuję za pomoc....pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żólto-czarny u mercurego to ssanie. Twój silnik je ma? To jest silnik na wtrysku. Jeżeli ma to równolegle z rozruchem. Czyli w momencie podania prądu na przekaźnik rozrusznika podawany jest prąd na cewkę elektromagnesu klapy ssania.

Czyli pin N to rozruch i ssanie.

Biały jest na pinie M czyli Tacho.

Fiolet u mercurego to plus po stacyjce więc pin C. Gniazdo C jest wolne więc kabel fiolet zostaje ślepy.

Buzzer może być na silniku więc na silniku jest podłączony. W manetce buzzer potrzebuje zasilania więc możesz je podać z czerwonego, bezpośrednio z pinu A  czyli fiolet musisz połączyć z pinem A. Po podaniu masy z ECM (żółty kabel) buzzer ( w manetce) się załączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

))))

 

Czyli żółty (masa do buzzera z ecm) z silnika podłączyć do beżowo/niebieskiego ( który idzie do buzzera w manetce)

drugi przewód do buzzera do fiolet który idzie również ze stacyjki więc zasilanie winno być z fioletu a nie koniecznie z czerwonego ( muszę zmierzyć miernikiem czy na fiolet idzie plus 12V po przekręceniu)

 

żółto czarny eliminuję bo nie mam ssania więc zostawiam pusty

fioletowego też nie podłączam do silnika bo raczej nie potrzebny skoro gniazdo C jest puste.

 

wszystko staje się jasne  tylko pozostaje jeszcze  E  ??????? co jest pod gniazdem E ??? i do czego to jest.

 

widzę z tego że dla mnie do uruchamiania i gaszenia potrzebne tylko 4 przewody no i piąty sygnał do buzzera...i to wszystko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

WWitam serdecznie potrzebuje pomocy mam mercury 30efi i chciałbym podłaczyc sam zegar obrotomierz w manetce mam wyjście pod smartcraft i który to kabel od sygnału obrotomierza ? We wtyczce m jest biały kabel i idzie do komputera nie wiem czy to jest dobry kabel a nie chcę nic zepsuć.  Gdzie znajduje się czujnik w silniku może po kablach dojdę dziękuję za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smartcraft jako taki nie potrzebuje tylu kabli. Zasilanie + i - 12V (czerwony i czarny) , plus 12V po stacyjce- Fiolet, CAN Hi-Niebieski i CAN Low- Biały.

I teraz biały jest też w złączu 14-pin okrągłym i to jest sygnał tacho/RPM cyfrowy ( chyba).

Zegar smartcrafta odczytuje wszystkie dane po CAN i nie potrzebuje żadnych ekstra kabli do czujników. 

Twoja manetka ma kable do tradycyjnych zegarów i do smartcrafta. W Twoim przypadku zastanowiłbym się na smartcraftem zamiast montować kilka zegarów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie jest skrzyżowanie ,,k..y z mułem". Nie dość, że złącze okrągłe Mercury to okablowanie Tohatsu. Żeby było ,,prościej" dodatkowo manetka Mercury ze złączem smartCraft. 

Ze schematu wynika, że biały z ECU to sygnał cyfrowy do Tacho.

Pamiętaj, że zasilanie do obrotomierza też trzeba podać. 

 

MercToh30WiringECU.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mikijet napisał:

U Ciebie jest skrzyżowanie ,,k..y z mułem". Nie dość, że złącze okrągłe Mercury to okablowanie Tohatsu. Żeby było ,,prościej" dodatkowo manetka Mercury ze złączem smartCraft. 

Ze schematu wynika, że biały z ECU to sygnał cyfrowy do Tacho.

Pamiętaj, że zasilanie do obrotomierza też trzeba podać. 

 

MercToh30WiringECU.jpg

Tak pamiętam myślę że sobie powinienem poradzić z resztą kabli czyli biały z wtyczki smartcraft to jest sygnał tachometr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ECU ( A12) biały to sygnał na tacho. Na wtyczce smartcraft biały to CAN-Low.

Już wcześniej napisałem, że są dwa białe i trzeba prześwietlić konkretne kable. Wypinasz wtyczkę A z ECU i sprawdzasz od pin 12 do manetki. Tam gdzie się pojawi przejście to będzie sygnał Tacho. Jest pytanie czy Twój obrotek to analog czy cyfrowy? Analog niekoniecznie musi zadziałać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...