Robercikkk Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Witam, potrzebuję schemat elektryczny manetki do mojego silnika mercury 30hp 2007 rok. Zakupiłem manetkę o numerach 881170a11 ale ona ma ( miała ) inną wtyczkę do silnika ponieważ pasowała do silników 8-20hp. Muszę zatem przerobić wtyczkę do silnika na 14 pin . Schemat instalacji silnika już mam. Chodzi tylko o dopasowanie kolorów z kabla od manetki do gniazda w silniku. Nie mam jeszcze tej manetki u siebie bo jeszcze do mnie jedzie ale z tego co widziałem to kolory przewodów w manetce i wiązce różnią się od tych w silniku. Może ktoś coś podpowie w temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Najlepiej założyć przejściówkę. Inaczej trzeba ciąć i robić nowe złącze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 bardzo dziękuję za odpowiedź ale u mnie na schemacie jest trochę inaczej. W manetce którą zamówiłem już nie ma wtyczki także i tak będę dorabiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Kolego prawdopodobnie będziesz musiał dołożyć kabli. Manetka 8 pin, jest tańsza ale ma właśnie mniej połączeń. Polecam jednak oddać i kupić właściwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 raczej nie... to nie jest manetka z wiązką 8 pin bo przewodów w niej jest z 11 lub 12... a w gnieździe mam do wykorzystania 9 szt z czego na moim schemacie pin K jest pusty a w rzeczywistości jest przewód. Muszę sprawdzić fizycznie dokąd prowadzi. Dlatego potrzebuję schematu całej manetki z wiązką i kolorami do silnika. Większość już wiem także pewnie już dam radę ale chciałem mieć czarno ( lub kolorowo )) na schemacie B- czarny masa d- brąz wyłączanie a-czerwony plus n- zielony start h - trim ( nie używam) j- trim ( nie używam) m- biały -- idzie do komputera nie wiem od czego l- żółty --idzie do kompa też nie wiem no i K - na schemacie pusty a u mnie jest.... już wiem gdzie idzie K --- biało brąz--- idzie na przód i tam zaślepiony się kończy podobnie jak różowy i niebieski do P.Trim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Wszystko jest o.k. tylko zrób sobie tabelę wg oznaczeń mercury i tohatsu. W rzeczywistości Twój silnik to Mercury made in Japan czyli Tohatsu MF 30 EFI. Stąd problem jeżeli dokładasz manetkę mercury. Schemat złącza ,,stworzyłem" właśnie z tych powodów. Czujniki czasem mają kolorowe kaprysy ale na pinach powinno się zgadzać. Musisz też odróżnić wtyczkę od gniazda. Yellow wg Tohatsu to masa do buzzera z ECM. Biały to Tacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 taki schemat tylko 14 pin załatwiłby sprawę całkowicie...tylko jakoś nie mogę znaleźć ale już w zasadzie wszystko jasne. Okaże się jak otrzymam manetkę to pokombinuję i dam znać jak poszło. dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 witam jeszcze raz, dostałem manetkę i zamieszczam zdjęcia z kolorami przewodów . Mam kilka niejasności. B- czarny masa d- brąz wyłączanie -kolor kabla w silniku - z manetki - czarno/ żółty a-czerwony - plus w silniku i manetce n- zielony start ( kolor w silniku ) - w manetce żółto/ czerwony h - trim ( nie używam) biało/zielony j- trim ( nie używam) biało niebieski w manetce m- biały -- idzie do komputera nie wiem od czego l- żółty --idzie do kompa też nie wiem i teraz nie wiem gdzie podłączyć przewód fioletowy ( w manetce zegary, stacyjka,buzzer ) i zółto czarny( w manetce tylko do stacyjki) i beżowo/niebieski ( buzzer ,zegary w manetce) jest biały/brąz ale on idzie do zegarów i raczej nie jest mi potrzebny może ktoś podpowie gdzie we wtyczne( lub gnieździe) podłączyć te przewody Pozostają tylko trzy piny do wykorzystania E,M,L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 schemat kolorów w gnieździe w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Własnie bawię się z kilkoma Mercury/Tohatsu i musiałem zmodyfikować ściągę. Kolorki jak im wyjdzie albo system Toh albo Mercury albo zamieszane. Dobrze, że podstawowe piny w złączach siedzą na swoich numerach. M- Tacho L Masa z ECM do buzera. Buzer ma plus podłączony na stałe a sterowany jest masą z ECM. I tego się trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 dzięki za rady ale ja dalej nie rozumiem tych trzech przewodów... ale napiszę przynajmniej co ustaliłem. Ja wiem że gaszę silnik zwierając B + D odpalam zwierając A + N Wiem że H + J to sygnały do trimu plus czerwony na stałe...fizycznie z manetki wzięte buzzer u mnie siedzi w manetce na fioletowym i beżowo/niebieskim....więc co beżowo/niebieski podłączyć do żółtego jako sygnał a do białego fioletowy ? a żółto/ czarny podłączyć do E ??? no bo gdzie ??? u mnie w gnieździe nie ma C ....nie ma G F P K tak jak piszesz..... hmmmm w zasadzie do odpalania potrzebuję tylko 4 ale można by było to zrobić już do końca i podłączyć wszystko dziękuję za pomoc....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Żólto-czarny u mercurego to ssanie. Twój silnik je ma? To jest silnik na wtrysku. Jeżeli ma to równolegle z rozruchem. Czyli w momencie podania prądu na przekaźnik rozrusznika podawany jest prąd na cewkę elektromagnesu klapy ssania. Czyli pin N to rozruch i ssanie. Biały jest na pinie M czyli Tacho. Fiolet u mercurego to plus po stacyjce więc pin C. Gniazdo C jest wolne więc kabel fiolet zostaje ślepy. Buzzer może być na silniku więc na silniku jest podłączony. W manetce buzzer potrzebuje zasilania więc możesz je podać z czerwonego, bezpośrednio z pinu A czyli fiolet musisz połączyć z pinem A. Po podaniu masy z ECM (żółty kabel) buzzer ( w manetce) się załączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 17 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 )))) Czyli żółty (masa do buzzera z ecm) z silnika podłączyć do beżowo/niebieskiego ( który idzie do buzzera w manetce) drugi przewód do buzzera do fiolet który idzie również ze stacyjki więc zasilanie winno być z fioletu a nie koniecznie z czerwonego ( muszę zmierzyć miernikiem czy na fiolet idzie plus 12V po przekręceniu) żółto czarny eliminuję bo nie mam ssania więc zostawiam pusty fioletowego też nie podłączam do silnika bo raczej nie potrzebny skoro gniazdo C jest puste. wszystko staje się jasne tylko pozostaje jeszcze E ??????? co jest pod gniazdem E ??? i do czego to jest. widzę z tego że dla mnie do uruchamiania i gaszenia potrzebne tylko 4 przewody no i piąty sygnał do buzzera...i to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Sygnał z czujnika/switcha ciśnieni oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robercikkk Opublikowano 26 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2021 dziękuję za pomoc !!!!! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekh Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia WWitam serdecznie potrzebuje pomocy mam mercury 30efi i chciałbym podłaczyc sam zegar obrotomierz w manetce mam wyjście pod smartcraft i który to kabel od sygnału obrotomierza ? We wtyczce m jest biały kabel i idzie do komputera nie wiem czy to jest dobry kabel a nie chcę nic zepsuć. Gdzie znajduje się czujnik w silniku może po kablach dojdę dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Zapodaj foto kabli i złącza w manetce ( podobno smartcraft? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekh Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Wyjście z manetki smartcraft Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia Smartcraft jako taki nie potrzebuje tylu kabli. Zasilanie + i - 12V (czerwony i czarny) , plus 12V po stacyjce- Fiolet, CAN Hi-Niebieski i CAN Low- Biały. I teraz biały jest też w złączu 14-pin okrągłym i to jest sygnał tacho/RPM cyfrowy ( chyba). Zegar smartcrafta odczytuje wszystkie dane po CAN i nie potrzebuje żadnych ekstra kabli do czujników. Twoja manetka ma kable do tradycyjnych zegarów i do smartcrafta. W Twoim przypadku zastanowiłbym się na smartcraftem zamiast montować kilka zegarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekh Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Potrzebuję tylko podłączyć zwykły obrotomierz nie smartcraft I teraz pytanie który to kabel od sygnału obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia U Ciebie jest skrzyżowanie ,,k..y z mułem". Nie dość, że złącze okrągłe Mercury to okablowanie Tohatsu. Żeby było ,,prościej" dodatkowo manetka Mercury ze złączem smartCraft. Ze schematu wynika, że biały z ECU to sygnał cyfrowy do Tacho. Pamiętaj, że zasilanie do obrotomierza też trzeba podać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Ciekawe kiedy to się zapali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekh Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 4 godziny temu, mikijet napisał: U Ciebie jest skrzyżowanie ,,k..y z mułem". Nie dość, że złącze okrągłe Mercury to okablowanie Tohatsu. Żeby było ,,prościej" dodatkowo manetka Mercury ze złączem smartCraft. Ze schematu wynika, że biały z ECU to sygnał cyfrowy do Tacho. Pamiętaj, że zasilanie do obrotomierza też trzeba podać. Tak pamiętam myślę że sobie powinienem poradzić z resztą kabli czyli biały z wtyczki smartcraft to jest sygnał tachometr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia Z ECU ( A12) biały to sygnał na tacho. Na wtyczce smartcraft biały to CAN-Low. Już wcześniej napisałem, że są dwa białe i trzeba prześwietlić konkretne kable. Wypinasz wtyczkę A z ECU i sprawdzasz od pin 12 do manetki. Tam gdzie się pojawi przejście to będzie sygnał Tacho. Jest pytanie czy Twój obrotek to analog czy cyfrowy? Analog niekoniecznie musi zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 5 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia Z tego co mi wiadomo to 30 efi nie obsługuje smarkrafta.Sterownik nie przystosowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.