Tomek.N Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Panowie zaburtowcy mam pytanie odnośnie chłodzenia silnika Gdzie mogę szukać przyczyny braku wody z wężyka na silniku. Dodam że chłodzenie jest normalne Drugie pytanie co to za urządzenia na zdjęciu http://upload.secondsun.pl/img/1590160498img_20200522_170440.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1590160501img_20200522_170347.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 W silnikach Mercury czesto zapychaja sie otworki kontrolne chłodzenia, musisz przetwać otworek, lub jesli masz mozliwość dmuchnąć sprężonym powietrzem. Następna sprawa nie zakresliłeś o co Tobie chodzi więc strzelam,że masz na myśli obudowę pompy paliwa , to ta aluminiowa "puszka" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koziolek Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 U mnie raz na koncu byly jakies farfocle to wystarczylo wsadzic kawalek drutu I poszlo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 22 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 W silnikach Mercury czesto zapychaja sie otworki kontrolne chłodzenia, musisz przetwać otworek, lub jesli masz mozliwość dmuchnąć sprężonym powietrzem. Następna sprawa nie zakresliłeś o co Tobie chodzi więc strzelam,że masz na myśli obudowę pompy paliwa , to ta aluminiowa "puszka" . To czarne gdzie wchodzi albo wychodzi rurka kontrolna Mogę dmuchnąć w to powietrzem? Wężyk który wychodzi od tego czarnego czegoś Jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Nie nie i jeszcze raz nie...zle mnie zrozumiałeś. Dmuchasz tam gdzie wylatuje woda , czyli otwór kontrolny , lub tak jak podpowiedział kolega wsadzasz drucik i przeczyszczasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 22 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 http://upload.secondsun.pl/img/1590172738img_20200522_203341.jpg Ściągnąłem tutaj i przedmuchałem, ale nic nie dało W sumie nie wiem jak długo nie leciała woda z otworu kontrolnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 To jest chłodnica paliwa. Dobrze kombinujesz. Na wyjściu z chłodnicy jest wężyk kontrolny chłodzenia. Zdejmij go z chłodnicy i sprawdź czy leci woda bezpośrednio z niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 22 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Czyli ten zaznaczony strzałką Ściągnąłem i też nie lecialo Problem jest taki że to ponton i silnik klubu i nie chciałbym im go zepsuć. Dlatego was pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Dlatego załączyłem schemat. Jeżeli, jak piszesz, że jest chłodzenie tylko kontrolka i chłodnica paliwa nie dostaje chłodzenia to wlot do chłodnicy też zdejmij. I tak po kolei aż dojdziesz do bloku. Jak tylko się pojawi woda to niech silnik popracuje trochę na wysokich obrotach, przepłucze się i dopiero wtedy załączaj po kolei to co porozłączałeś. Oczywiście z przepłukiwaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Kolanko w pokrywie sprawdź(nr 8 na rysunku).Od tego miejsca kanały coraz mniejsze się robią. U siebie w 50 miałem kamyszki w termostacie i cały czas otwarty był.Mercur ma duże otwory w sitku spodziny i ssie wszystko jak leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 23 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Dzięki tak też i zrobie jak znajdę to Napisze gdzie było zapchane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Mikijet 10 to chłodnica paliwa a co to jest 11? Dzisiaj rozebrałem wężyk wychodzący z bloku silnika i tam też nie leci woda. Jak myślicie czy teraz zostaje wyciągnięcie pontonu na ląd i sprawdzenie drożność od strony pompy wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 11 to membranowa pompka paliwa. Do klasycznej przykleili złączkę wężyka kontrolki wody. Obudowę termostatu też odkręć. Wyjmij termostat i uruchom silnik. Jak woda się nie pojawi to czeka cię odkręcanie spodziny i przegląd pompki wodnej. Jeżeli łopatki impelera są pozrywane to musisz znaleźć brakujące elementy przed założeniem nowego. Inaczej mogą zablokować kanały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Dzięki wielkie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.