Skocz do zawartości

Mercury 30hp


Tomek.N
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zaburtowcy mam pytanie odnośnie chłodzenia silnika

Gdzie mogę szukać przyczyny braku wody z wężyka na silniku. Dodam że chłodzenie jest normalne

Drugie pytanie co to za urządzenia na zdjęciu

http://upload.secondsun.pl/img/1590160498img_20200522_170440.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590160501img_20200522_170347.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach Mercury czesto zapychaja sie otworki kontrolne chłodzenia, musisz przetwać otworek, lub jesli masz mozliwość dmuchnąć sprężonym powietrzem. Następna sprawa nie zakresliłeś o co Tobie chodzi więc strzelam,że masz na myśli obudowę  pompy paliwa , to ta aluminiowa "puszka" .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach Mercury czesto zapychaja sie otworki kontrolne chłodzenia, musisz przetwać otworek, lub jesli masz mozliwość dmuchnąć sprężonym powietrzem. Następna sprawa nie zakresliłeś o co Tobie chodzi więc strzelam,że masz na myśli obudowę  pompy paliwa , to ta aluminiowa "puszka" .

 

To czarne gdzie wchodzi albo wychodzi rurka kontrolna

Mogę dmuchnąć w to powietrzem?

Wężyk który wychodzi od tego czarnego czegoś

Jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego załączyłem schemat. Jeżeli, jak piszesz, że jest chłodzenie tylko kontrolka i chłodnica paliwa nie dostaje chłodzenia to wlot do chłodnicy też zdejmij. I tak po kolei aż dojdziesz do bloku. Jak tylko się pojawi woda to niech silnik popracuje trochę na wysokich obrotach, przepłucze się i dopiero wtedy załączaj po kolei to co porozłączałeś. Oczywiście z przepłukiwaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet

10 to chłodnica paliwa a co to jest 11?

Dzisiaj  rozebrałem wężyk wychodzący z bloku silnika i tam też nie leci woda.

Jak myślicie czy teraz zostaje wyciągnięcie pontonu na ląd i sprawdzenie drożność od strony pompy wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 to membranowa pompka paliwa. Do klasycznej przykleili złączkę wężyka kontrolki wody.

 

Obudowę termostatu też odkręć. Wyjmij termostat i uruchom silnik. Jak woda się nie pojawi to czeka cię odkręcanie spodziny i przegląd pompki wodnej. Jeżeli łopatki impelera są pozrywane to musisz znaleźć brakujące elementy przed założeniem nowego.

Inaczej mogą zablokować kanały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...