piotrc5 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Witam. Proszę o info czy zaznaczony na fotce element kolumny jest tzw przedłużeniem kolumny i da się go bezinwazyjnie usunąć (odkręcić) ? Mam do kupienia ten silnik ale ma za długą kolumnę jak do pontonu. Kolumna od pawęży do osi śruby ma aż 67 cm. Pozdrawiam i dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Skrócić się da jak najbardziej ale wałek i rurkę od chłodzenia trzeba ciąć albo wymienić. http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/3.5%20%284-STROKE%29%20Carb/0R131842%20%26%20Up/Gear%20Housing%20Assembly%2C%20Driveshaft/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrc5 Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Cenne info i fajny schemat. Bardzo dziękuję. Czyli raczej nie będę kombinował z przeróbką bo pewnie koszty będą spore i wszystko wyjdzie nieopłacalne. A szkoda bo fajny silniczek i ładnie pracuje. Niech kolego jeszcze podpowie czym skutkuje pływanie pontonem (3m) z silnikiem o kolumnie dłuższej kilkanaście cm niż powinna być? Sorki za takie pytania ale dopiero zaczynam moja przygodę z motorowodniactwem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Dłuższe ramię = większa siła ,,wyrywająca" pawęż. Dodatkowo zanużenie się zwiększa dość znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 A wg mnie niczym nie grozi. Przy pomocy tego silnika i tak nie wprowadzisz 3m pontonu w slizg więc jest ci "rybka" jak długa stopa. Co najwyżej jakby ci długosć dokuczała nadbuduj pawęż żeby zmniejszyć praktczne zanurzenie jednostki. Jak w dobrym stanie i cenie - bierz go ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrc5 Opublikowano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 No właśnie długa stopa bardzo źle sprawdza się szczególnie w pontonie. Na pływaniu w ślizgu mi nie zależy natomiast ponton będzie używany w większości w Chorwacji a tam jest dno zupełnie inne niż u nas. Same skały i kamienie. Praktycznie nie mam miejsc jak u nas na Bałtyku z piachem. Tak więc przymiłować kolumną w takie podłoże to katastrofalne skutki szczególnie dla portfela.... Druga sprawa to taka że długa kolumna bardzo ale to naprawdę bardzo "pręży" na pawęż w pontonie która jak wiadomo nie ma sztywności jak w łodzi z laminatu. Pawęż potrafi wygiąć wraz z silnikiem o wiele stopni od pionu a tu już zmieniaj a się całkiem warunki prawidłowej pracy silnika jako jednostki gdzie wzorcowe warunki pracy to idealny pion i kąt prosty wg dna łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 wysłąłem pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Przy silniku 3.5 KM i pontonie 3 m, a na pokładzie tylko sternik, jest duża szansa wejścia w ślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.