Skocz do zawartości

Mercury 60 hp EFI ,brak ładowania


egon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Alternator możesz sprawdzić w bardzo prosty sposób. Potrzebna Ci będzie żarówka 12V60/65W samochodowa reflektorowa. Odłącz żólte przewody od regulatora napięcia na silniku i do tych przewodów podłącz żarówkę. Po odpaleniu silnika zaburtowego żarówka musi się świecić dość jasno na wolnych obrotach. Wysokie obroty spalą żarówkę! Jeśli żarowka nie świeci lub tylko żarzy a dopiero zaczyna świecić jaśniej na wysokich obrotach to uszkodzny jest stator alternatora. Rezystancja uzwojenia to ok 0,2-0,3 Ohma.

Pomiar napięcia na żółtych przewodach bez obciążenia regulatorem czy żarówką, tylko samym miernikiem na zakresie AC 200V przy sprawnym statorze powinien pokazać minimum 20V prądu przemiennego.

Jak alternator jest sprawny to pozostają do sprawdzenia dwie rzeczy. Regulator napięcia - uszkodzenie mostka prostownika lub tyrystora. Jak sprawdzić jest opis w serwisówce.

Drugą jest stan połączeń i przewodów w układzie ładowania. Czerwony przewód idący do regulatora jest połączony do stycznika rozrusznika i + aku więc powinno być na nim napięcie aku. Jak niema, to gdzieś jest przerwa. Masa reglera jest bardzo ważna. Mogą też być wypalone konektory we wtyczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...