Michu96 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Witam jak w temacie rozebrałem ostatnio spodzinę , gdyż nie było chłodzenia . Po rozebraniu pompy wody okazało się ,że jest tam niezły syf.Wirnik rozleciał sie na części ,po oczyszczeniu szukam wirnika . Znalazłem taki : http://allegro.pl/wirnik-mercury-30-70km-raksa-43120-i5328177684.html Tylko ten ma 51,8mm średnicy a moja obudowa pompy 44,5mm. Może wymieniał ktoś w swoim mercurym 60 wirnik i pamięta średnicę wirnika? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Wirnik będzie miał większa średnice niż obudowa pompy bo jest zrobiony z gumy i bardzo ciasno wchodzi do obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Sprawdź gdzie się podziały łopatki starego wirnika. Mogły wejść w kanały chłodzenia C:-) Koniecznie sprawdź drożność układu chłodzenia C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu96 Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Łopatki starego wirnika powyciągałem, przepłukałem cały układ, także tylko teraz zostało zamówienie nowego wirnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Zapomniałem dodać że łopatki nowego wirnika trzeba zgiąć zgodnie z kierunkiem obrotu wałka i wtedy powinien się zmieścić do obudowy pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 ... łopatki nowego wirnika trzeba zgiąć zgodnie z kierunkiem obrotu wałka i wtedy powinien się zmieścić do obudowy pompy. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie Przy wciskaniu impelera dobrze jest użyć wazeliny i pokręcać wałkiem zgodnie z obrotami silnika. Łopatki będą zostawały ,,w tyle" więc będą zgięte przeciwnie do kiurunku obrotów wałka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 mikijet, dokładnie o to mi chodziło, tylko może niedokładnie się wysłowiłem. Mają być ustawione "z włosem" a nie "pod włos". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu96 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Dzięki za pomoc . W przyszłym tygodniu postaram się zamówić ten wirnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.