Koziolek Opublikowano 25 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 (edytowane) Witam, Panowie i Panie mam a właściwie miałem problem z przekładnią (mercury 9.9 2018rok stopa L) mianowicie przy wypływaniu z portu nagle mi zginął bieg do przodu (bez żadnego szarpnięcia stuknięcia, nic). Zlałem cały olej ze spodziny, rozebrałem ją zgodnie z manualem, wyczyściłem wszystkie elementy (w oleju i środku do czyszczenia znalazłem 2 mikro opiłki widoczne przy przeciąganiu magnesem - uszkodzeń na kołach zębatych i na elementach ciernych nie widziałem). Złożyłem całą przekładnię i wszystko działa jak należy (płynnie). Może ktoś miał podobną sytuację w przeszłości bo nie chciałbym aby dopadło mnie to gdzieś dalej. Mogła się "zaciąć/przyciąć" ta sprężyna, która wypycha ten owalny tłok do zmiany biegów? Czy może jest coś nie tak z olejem, który wlewam? (RAVENOL MARINE Gear Lube) Z góry dziękuję z jakieś naprowadzenie/sugestie 🙂 Edytowane 25 Czerwca 2022 przez Koziolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 Pewnie źle wyregulowane cięgło. Bieg nie zapinał się do końca i przekładnia odrzuciła ,,partaninę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koziolek Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 4 minuty temu, mikijet napisał: Pewnie źle wyregulowane cięgło. Bieg nie zapinał się do końca i przekładnia odrzuciła ,,partaninę" Właśnie nie. Odpiąłem od razu cięgno aby sprawdzić przy silniku czy jest bieg do przodu i w ogóle nie było. Silnik zostawał w pozycji N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 Mam na myśli ten punkt: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koziolek Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 Nie ten schemat. Chodziło mi o środek przekładni a dokładniej czy ten retainer (inny schemat nr 6) i follower (nr 5) czy w jakis sposób może się przyciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koziolek Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2022 44 minuty temu, Koziolek napisał: Nie ten schemat. Chodziło mi o środek przekładni a dokładniej czy ten retainer (inny schemat nr 6) i follower (nr 5) czy w jakis sposób może się przyciąć. Z góry przepraszam za dubla ale nie widzę możliwości zedytowania. Albo też inaczej czy ta dźwignia która to wszystko popycha (ten koniec ze "schodkami") może w jakiś dziwny sposób tego nie ruszyć zmieniając bieg? Podkreślam że po wyczyszczeniu i złożeniu na nowo wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.