Skocz do zawartości

Potrzebuje pomocy przy licznikach smartcraft


matyt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od zeszłego roku,drugi sezon, użytkuję silnik MERCURY 60 EFI ,który jest wyposażony w komputerek SMARTCRAFT z oprogramowaniem 2.00 i 3.00 . Coś niecoś zdążyłem na temat tego komputerka się dowiedzieć.Więc nie dla wszystkich typów silników komputerek wyświetla wszystkie dane.W moim również wyświetla okno powertrimm ale wskazań nie da się uruchomić.Dopiero w silnikach powyżej 75 KM powinien zadziałać.Oczywiście zgodnie z instrukcją należy ustawić górne i dolne położenie silnika(skalibrować).Ja musiałem zamontować dodatkowy zegar ,bo czujnik jest analogowy(dwa kabelki).Kupiłem nawet dodatkowy SENSOR CONVERSION KIT 889250K01 ,który rozszerza możliwości komputerka (cyfrowy czujnik power,rurka pitota do prędkości,ciśnienie wody zużycie paliwa itp.),ale w moim silniku nie mogę podłączyć.Jak masz instrukcję obsługi komputerka to uważnie ją przestudiuj.

 

                                                                                                                                                  Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wychodzi na to, ze go w ogóle nie ustawiłeś. Poziom oleju pokazuje tylko jeśli masz zbiornik z czujnikiem (masz?) inaczej mruga alarm - ale można go wyłączyć na stałe.

 

Powinieneś mieć takie informacje:

http://upload.secondsun.pl/img/1405457065smartcraft.jpg

 

Oczywiście u ciebie nie będą aktywne: temp oleju, oil psi, fuel (chyba ze masz podłączony zbiornik), depth (czujnik?), woda itp

Jeśli jakieś wskazanie jest zbędne to je po prostu wyłączasz w menu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość pokaże Ci dopiero wtedy gdy do rurki pitota podłączony jest cienki wężyk który dalej na silniku podłączony jest do przetwornika który zamienia wartość ciśnienia wody na impuls elektryczny przekazywany do komputera. Liczniki te pokażą też prędkość z pomiernika łopatkowego jeśli taki jest zamontowany.

Generalnie zegary pokażą tylko to co jest " oczujnikowane"

 

Zadzwoń do firmy http://www.speedmaxsc.pl/

Pan Kralka jeśli coś u niego zakupisz z potrzebnych czujników jak zwykle chętnie udzieli Ci niezbędnych informacji łącznie z tym który kabelek gdzie podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Schematy są w serwisówce, a do nowego silnika chyba nie znajdziesz. Na stronie brunszwika są tylko manuale do silników i zegarów. Ale na chłopski rozum w nowym silniku powinny być czujniki fabryczne. Sprawdzałeś już ten szybkościomierz?

Rozumiem, ze masz dwa zegary SmartCraft? U mnie jak dokupiłem drugi zegar wszystko działało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trudno o taki schemat więc nie kombinuję z szukaniem tylko pytam tutaj. Mam tylko to co dali z zegarami i cyfrowym czujnikiem trymu. Na razie czekam na przedłużkę kabla z manetki do boxa rozgałęziającego bo firma Mercury wspaniałomyślnie umieściła złączkę tuż za manetką, ledwo mi się to chowa pod pokład ale miejsca na rozgałęźnik już tam nie mam, chcę dać go bliżej zegarów.

Trym chcę mieć analogowy wiec nie zmieniam czujnika ale nie wiem na jakich żyłach wychodzi pod manetką. Czujnik głębokości sobie darowałem bo bardzo drogi, zostanę przy echosondzie.

Na razie mam taki pomysł na podłączenie wskaźnika trymu, przewód białobrązowy mam, omomierz do ręki i oby to było jak tutaj, czyli względem masy silnika bo na pięciu żyłach jakie wychodzą z manetki nic nie było:

http://upload.secondsun.pl/img/1496235918839b.jpg

 

 

Przetwornika gps nie chcę dokupywać, wolę skorzystać z ciśnienia pitota ale czujnika na pewno nie mam bo zaślepione jest wyjście na spodzinie więc to zamówię, może w komplecie będzie schemat ale wolę być dobrze przygotowany.

U Ciebie działało ale czy na pitocie czy miałeś gps przez nemea?

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to dlatego śmigało od razu, chociaż u mnie było fabrycznie na koło łopatkowe. Wszystkie czujniki masz sprzęgnięte(wszelkie ciśnienia i temperatury?). Bo z fabryki silnik wychodzi jako analogowy, przynajmniej tej klasy mocowej co mój i są oferowane kity pod smartcraft z czujnikiem cyfrowym trymu, przetwornikami ciśnienia oleju pitota itp. Tyle, że nie wszystkie pasują do wszystkich silników i jeśli sam się z tego nie zdoktoryzuję to sprzedawcy będą dobrze zarabiać na moim dochodzeniu do celu.

Tak w ogóle to może przepiąć tą akcję w bardziej odpowiedni wątek to może kiedyś się komuś przyda relacja z mojej walki, np.tu: http://forum-motorowodne.pl/mercury-mariner-force/potrzebuje-pomicy-przy-licznikach-smartcraft/msg44254/#msg44254

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedziałem, ze jeszcze po analogu robią...

 

U mnie wszystko chodzi cyfrowo, nieaktywne wskazania z zegarów usunąłem i wszystko działa (obroty, prędkość, mh, zużycie paliwa, temp. wody chłodzącej, ciśnienie wody chłodzącej, trym, napięcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musti Jeszcze raz dzięki za schematy! niestety nie zgadzają się kolory przewodów wychodzących z manetki, są różne wiązki w zależności od wersji, moja w kółku:

http://upload.secondsun.pl/img/149638860614731.gif

 

W naturze wygląda to tak:

http://upload.secondsun.pl/img/1496388660img_20130716_152703_293.jpg

 

Nie wiem czy można coś pokombinować z przekierowaniem potencjometru trymu na wskaźnik poprzez przełączenie kabelka wewnątrz manetki, trudno u mnie ją zdemontować wiec muszę być przygotowany zanim się dobiorę więc na tą chwile szukam schematu elektrycznego manetki do 60ELPT.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre! nie pływam bo weekendy zajęte wciąż ale dłubię w wolnych chwilach i właśnie wydudlałem, że (zupełnie nie wiem po co) Mercury na tych pięciu kabelkach wychodzących z wiązki manetki wypuszcza zasilanie+, trym góra i dół z przełącznika, zrywkę i wyjście na dodatkową sygnalizację dźwiękową. Piszę to, żeby więcej już nikt nie musiał szukać, sygnały mało warte nie tylko dla mnie. Wciąż nie doczekałem się przedłużki zaoszczędzonego na długości przez fabrykę kabla więc mam piękny widok pod manetką:

http://upload.secondsun.pl/img/1497272723manetka.jpg

 

 

Weekendowe pływanie które wreszcie mam nadzieję odbyć odbędzie się z pięknym zawiniątkiem pod manetką. Generalnie łódce nic nie brakuje żeby mogła pływać, po prostu swoimi wymaganiami sam utrudniam sobie życie, łatwo nie ustępuję z tego co sobie wymyślę i do tego nie wierzę sprzedawcom więc drążę zawsze wszystko sam. Właściwie zostały mi tylko dwie sprawy, trym w analogowym wskaźniku i cyfrowy czujnik pitota.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, ale nawet nie mając schematu kod kolorowy mówi za siebie i z tego co pamiętam pomiary to by się zgadzało, po co komu kable trym up i trym dwn tuż za stacyjką? żeby drugi włącznik sobie zrobić? :-)

Nie wiem czy Ktoś zamieszczał ale wstawię:

http://upload.secondsun.pl/img/1496429803kod_kolorow_mercury.jpg

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po pierwszym porządnym pływaniu mam parę wniosków/pytań. Po pierwsze z czujników cyfrowych mam obecnie tylko ciśnienie oleju, od razu dodam, że wskazania są "zero-jedynkowe", tzn albo zero albo to co na fotce, czy inni użytkownicy młodych Mercurych też tak mają? wygląda mi to na przekroczenie zakresu wskaźnika i brak regulacji ciśnienia, jest stałe od wolnych do maksymalnych obrotów. Kolejna sprawa to czy macie jakieś dodatkowe przetworniki/czujniki, np.temperatury oleju albo ciśnienia wody chłodzącej? ten ostatni mnie ciekawi pod kątem możliwości diagnozy stanu wirnika pompy wody ale czy da się go założyć do każdego silnika(to już pewnie pytanie bardziej do serwisu).

http://upload.secondsun.pl/img/1497272232cisnienie.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że serwis ma zalecany interwał co ile wymieniać wirnik.

W zależności od MTH jak i MOŻE od akwenów.

 

Anglicy wymieniają co sezon w zaburtowcach do RIB-ów lub co 100 godzin.

 

W Evinrude jest zalecany co interwał serwisowy czyli co 3 lata lub 300 godzin

A w kazdym manualu jest napisane, odpal i sprawdź czy leci woda z otworu kontrolnego ...

 

Myślę, że przesadzasz z tymi czujnikami.

Ja praktycznie tylko patrzę na wskaźnik położenia TRYM-u, oraz spożycie w km na l.

Czasem na obroty i prędkość ...

 

I to wszystko. Nawet wskazania poziomu paliwa traktuję z przymrużeniem oka i oceniam bardziej po ilości km jakie zrobiłem.

 

Ja bym się zapytał ile kosztuje wymiana wirnika podczas corocznego serwisu i jak jakaś ludzka kwota - wymieniał.

Chyba, że serwis rzeknie, że nie ma sensu częsciej jak co 300 mth

 

Przykłądowo w moim silniku olej w spodzinie zalecany co 3 lata lub 300 mth a jednak wymieniłem po dwóch i już lekko czarny był.

Tak jakby na morzu i falach miał gorsze warunki jak na "płaskiej wodzie".

 

Jak Cię znam (tzn jak postrzegam) to bedziesz woził na serwis - dopytywuj się wtedy o opcje i co zalecane jest.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...