matyt Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Po podlaczeniu licznikow przy optimax 90KM 2013 rok nie chodzi trim ,predkosciomierz(obroty,spalanie,temp itd. chodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Jeśli masz prawidłowo podłączony to albo zegar niesprawny, albo czujnik na silniku...ale to nowy motor więc masz gwarancję... Nie rozumiem w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyt Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 problem w tym czy dobrze jest podlaczony i czy jeżeli chodzi o trim to potrzebna jest jakas kalibracja czy po podlaczeniu powinien chdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Jeśli masz oryginalne okablowanie, to nie można źle podłączyć. Wskaźnik powinien od razu działać, nie pamiętam, czy w menu nie można go wyłączyć - sprawdź to na początek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyt Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 pokazuje tylko na obrotosciomierzu obroty i temp a na predkosciomierzu tylko spalanie i godzine ( komunikaty ze mało oleju jak jest full ) resetowałem itd. i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andreas Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Witam Od zeszłego roku,drugi sezon, użytkuję silnik MERCURY 60 EFI ,który jest wyposażony w komputerek SMARTCRAFT z oprogramowaniem 2.00 i 3.00 . Coś niecoś zdążyłem na temat tego komputerka się dowiedzieć.Więc nie dla wszystkich typów silników komputerek wyświetla wszystkie dane.W moim również wyświetla okno powertrimm ale wskazań nie da się uruchomić.Dopiero w silnikach powyżej 75 KM powinien zadziałać.Oczywiście zgodnie z instrukcją należy ustawić górne i dolne położenie silnika(skalibrować).Ja musiałem zamontować dodatkowy zegar ,bo czujnik jest analogowy(dwa kabelki).Kupiłem nawet dodatkowy SENSOR CONVERSION KIT 889250K01 ,który rozszerza możliwości komputerka (cyfrowy czujnik power,rurka pitota do prędkości,ciśnienie wody zużycie paliwa itp.),ale w moim silniku nie mogę podłączyć.Jak masz instrukcję obsługi komputerka to uważnie ją przestudiuj. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matyt Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Czeski film. Pokazuje tylko obroty spalanie i temperatury. Nie pokazuje predkosci itd. Niby mało paliwa mało oleju a wszystko jest :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Kolego, wychodzi na to, ze go w ogóle nie ustawiłeś. Poziom oleju pokazuje tylko jeśli masz zbiornik z czujnikiem (masz?) inaczej mruga alarm - ale można go wyłączyć na stałe. Powinieneś mieć takie informacje: http://upload.secondsun.pl/img/1405457065smartcraft.jpg Oczywiście u ciebie nie będą aktywne: temp oleju, oil psi, fuel (chyba ze masz podłączony zbiornik), depth (czujnik?), woda itp Jeśli jakieś wskazanie jest zbędne to je po prostu wyłączasz w menu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Prędkość pokaże Ci dopiero wtedy gdy do rurki pitota podłączony jest cienki wężyk który dalej na silniku podłączony jest do przetwornika który zamienia wartość ciśnienia wody na impuls elektryczny przekazywany do komputera. Liczniki te pokażą też prędkość z pomiernika łopatkowego jeśli taki jest zamontowany. Generalnie zegary pokażą tylko to co jest " oczujnikowane" Zadzwoń do firmy http://www.speedmaxsc.pl/ Pan Kralka jeśli coś u niego zakupisz z potrzebnych czujników jak zwykle chętnie udzieli Ci niezbędnych informacji łącznie z tym który kabelek gdzie podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Motor z 2013 ma gwarancję, więc od czego jest serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Może ze stanów sciągnął :D albo na giełdzie kupił bez kwita :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Koledzy potrzebuję schematy elektryczne do silnika Mercury 60 ELPT i akcesoriów bo muszę się wgryźć w to chcąc mieć czujniki i zegary skonfigurowane po mojej myśli, czy Ktoś posiada wiedzę skąd pobrać? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Schematy są w serwisówce, a do nowego silnika chyba nie znajdziesz. Na stronie brunszwika są tylko manuale do silników i zegarów. Ale na chłopski rozum w nowym silniku powinny być czujniki fabryczne. Sprawdzałeś już ten szybkościomierz? Rozumiem, ze masz dwa zegary SmartCraft? U mnie jak dokupiłem drugi zegar wszystko działało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Wiem, że trudno o taki schemat więc nie kombinuję z szukaniem tylko pytam tutaj. Mam tylko to co dali z zegarami i cyfrowym czujnikiem trymu. Na razie czekam na przedłużkę kabla z manetki do boxa rozgałęziającego bo firma Mercury wspaniałomyślnie umieściła złączkę tuż za manetką, ledwo mi się to chowa pod pokład ale miejsca na rozgałęźnik już tam nie mam, chcę dać go bliżej zegarów. Trym chcę mieć analogowy wiec nie zmieniam czujnika ale nie wiem na jakich żyłach wychodzi pod manetką. Czujnik głębokości sobie darowałem bo bardzo drogi, zostanę przy echosondzie. Na razie mam taki pomysł na podłączenie wskaźnika trymu, przewód białobrązowy mam, omomierz do ręki i oby to było jak tutaj, czyli względem masy silnika bo na pięciu żyłach jakie wychodzą z manetki nic nie było: http://upload.secondsun.pl/img/1496235918839b.jpg Przetwornika gps nie chcę dokupywać, wolę skorzystać z ciśnienia pitota ale czujnika na pewno nie mam bo zaślepione jest wyjście na spodzinie więc to zamówię, może w komplecie będzie schemat ale wolę być dobrze przygotowany. U Ciebie działało ale czy na pitocie czy miałeś gps przez nemea? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jakieś schematy z manetki znajdę, może Ci pomogą. Ja mam przez pitota bo czasem mi się zielsko wbije i przetykam wykałaczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 No to to dlatego śmigało od razu, chociaż u mnie było fabrycznie na koło łopatkowe. Wszystkie czujniki masz sprzęgnięte(wszelkie ciśnienia i temperatury?). Bo z fabryki silnik wychodzi jako analogowy, przynajmniej tej klasy mocowej co mój i są oferowane kity pod smartcraft z czujnikiem cyfrowym trymu, przetwornikami ciśnienia oleju pitota itp. Tyle, że nie wszystkie pasują do wszystkich silników i jeśli sam się z tego nie zdoktoryzuję to sprzedawcy będą dobrze zarabiać na moim dochodzeniu do celu. Tak w ogóle to może przepiąć tą akcję w bardziej odpowiedni wątek to może kiedyś się komuś przyda relacja z mojej walki, np.tu: http://forum-motorowodne.pl/mercury-mariner-force/potrzebuje-pomicy-przy-licznikach-smartcraft/msg44254/#msg44254 pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Nawet nie wiedziałem, ze jeszcze po analogu robią... U mnie wszystko chodzi cyfrowo, nieaktywne wskazania z zegarów usunąłem i wszystko działa (obroty, prędkość, mh, zużycie paliwa, temp. wody chłodzącej, ciśnienie wody chłodzącej, trym, napięcie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Musti Jeszcze raz dzięki za schematy! niestety nie zgadzają się kolory przewodów wychodzących z manetki, są różne wiązki w zależności od wersji, moja w kółku: http://upload.secondsun.pl/img/149638860614731.gif W naturze wygląda to tak: http://upload.secondsun.pl/img/1496388660img_20130716_152703_293.jpg Nie wiem czy można coś pokombinować z przekierowaniem potencjometru trymu na wskaźnik poprzez przełączenie kabelka wewnątrz manetki, trudno u mnie ją zdemontować wiec muszę być przygotowany zanim się dobiorę więc na tą chwile szukam schematu elektrycznego manetki do 60ELPT. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Co Ty się chłopie nie na kombinujesz..czemu od razu nie zleciłeś swoich potrzeb przy zakupie tylko ciągle tam dudlasz zamiast korzystać i pływać? ;) Do wszystkiego dzisiaj są ludzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 dobre! nie pływam bo weekendy zajęte wciąż ale dłubię w wolnych chwilach i właśnie wydudlałem, że (zupełnie nie wiem po co) Mercury na tych pięciu kabelkach wychodzących z wiązki manetki wypuszcza zasilanie+, trym góra i dół z przełącznika, zrywkę i wyjście na dodatkową sygnalizację dźwiękową. Piszę to, żeby więcej już nikt nie musiał szukać, sygnały mało warte nie tylko dla mnie. Wciąż nie doczekałem się przedłużki zaoszczędzonego na długości przez fabrykę kabla więc mam piękny widok pod manetką: http://upload.secondsun.pl/img/1497272723manetka.jpg Weekendowe pływanie które wreszcie mam nadzieję odbyć odbędzie się z pięknym zawiniątkiem pod manetką. Generalnie łódce nic nie brakuje żeby mogła pływać, po prostu swoimi wymaganiami sam utrudniam sobie życie, łatwo nie ustępuję z tego co sobie wymyślę i do tego nie wierzę sprzedawcom więc drążę zawsze wszystko sam. Właściwie zostały mi tylko dwie sprawy, trym w analogowym wskaźniku i cyfrowy czujnik pitota. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Jak kiedyś podłączałem inny silnik to właśnie z tej wiązki z manetki wziąłem sygnał na obrotomierz i wskaźnik trymu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Też tak myślałem, ale nawet nie mając schematu kod kolorowy mówi za siebie i z tego co pamiętam pomiary to by się zgadzało, po co komu kable trym up i trym dwn tuż za stacyjką? żeby drugi włącznik sobie zrobić? :-) Nie wiem czy Ktoś zamieszczał ale wstawię: http://upload.secondsun.pl/img/1496429803kod_kolorow_mercury.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Po pierwszym porządnym pływaniu mam parę wniosków/pytań. Po pierwsze z czujników cyfrowych mam obecnie tylko ciśnienie oleju, od razu dodam, że wskazania są "zero-jedynkowe", tzn albo zero albo to co na fotce, czy inni użytkownicy młodych Mercurych też tak mają? wygląda mi to na przekroczenie zakresu wskaźnika i brak regulacji ciśnienia, jest stałe od wolnych do maksymalnych obrotów. Kolejna sprawa to czy macie jakieś dodatkowe przetworniki/czujniki, np.temperatury oleju albo ciśnienia wody chłodzącej? ten ostatni mnie ciekawi pod kątem możliwości diagnozy stanu wirnika pompy wody ale czy da się go założyć do każdego silnika(to już pewnie pytanie bardziej do serwisu). http://upload.secondsun.pl/img/1497272232cisnienie.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Myślę, że serwis ma zalecany interwał co ile wymieniać wirnik. W zależności od MTH jak i MOŻE od akwenów. Anglicy wymieniają co sezon w zaburtowcach do RIB-ów lub co 100 godzin. W Evinrude jest zalecany co interwał serwisowy czyli co 3 lata lub 300 godzin A w kazdym manualu jest napisane, odpal i sprawdź czy leci woda z otworu kontrolnego ... Myślę, że przesadzasz z tymi czujnikami. Ja praktycznie tylko patrzę na wskaźnik położenia TRYM-u, oraz spożycie w km na l. Czasem na obroty i prędkość ... I to wszystko. Nawet wskazania poziomu paliwa traktuję z przymrużeniem oka i oceniam bardziej po ilości km jakie zrobiłem. Ja bym się zapytał ile kosztuje wymiana wirnika podczas corocznego serwisu i jak jakaś ludzka kwota - wymieniał. Chyba, że serwis rzeknie, że nie ma sensu częsciej jak co 300 mth Przykłądowo w moim silniku olej w spodzinie zalecany co 3 lata lub 300 mth a jednak wymieniłem po dwóch i już lekko czarny był. Tak jakby na morzu i falach miał gorsze warunki jak na "płaskiej wodzie". Jak Cię znam (tzn jak postrzegam) to bedziesz woził na serwis - dopytywuj się wtedy o opcje i co zalecane jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Mam wrażenie ze Pawłowi chodzi o maksymalne wykorzystanie funkcji multizegara, w tym m.in. temp i cisnienie wody chłodzącej. Co do ciśnienia oleju nie podpowiem, bo nie mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.