Marcin_szczecin Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Witam jak w temacie mam zepsuty regulator napięcia, co skutkuje brakiem ładowania akumulatora. http://i.ebayimg.com/00/s/NjY3WDEwMDA=/z/G3YAAOSwstxU~1gt/$_57.JPG Szukam jakiegoś zamiennika może z motoru. Czy to będzie działać, a jeżeli tak to jakaś podpowiedź gdzie go kupie? Dzięki edit - poprawiłem literówkę w tytule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Złączki sobie przelutujesz do zwykłego prostownika: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-kbpc5010-prostownik-1000v-50a-i5249488378.html Twój oryginał to też mostek prostowniczy z kablem sygnałowym do obrotomierza analogowego ( szary przewód wychodzący z żółtego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Nie chce sie wymadrzac bo sam szukam odpowiedzi na podobne pytanie ale jak dla mnie regulator a mostek to jednak 2 rozne rzeczy. Chyba ze mikijet jest pewien napiecia AC jakie przychodzi z cewki iz nie jest wieksze niz chcemy dac na akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_szczecin Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 A co z regulacją napięcia. A gdzie stabilizacja napięcia, inaczej na akumulator pójdzie z30v. Wraz z wzrostem obrotów napięcie będzie się zwiększać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Na obrazku (schemacie co podał Mikijet) w specyfikacji , poz b-voltage regulator /rectifier oznacza że to jest regulator napięcia z prostownikiem . Sam mostek nie koniecznie wystarczy . Można zastosować regulator od skutera czy motocykla , choć najlepiej kupić oryginał . I żeby więcej sytuacja z uszkodzeniem nie powtórzyła się nie warto odłączać aku pod czas pracy silnika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_szczecin Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Aku nie był odłączany styki czyste i mocno przymocowane, tylko chodzi o to od jakiego motoru?. Byle jaki nie pasuje przeważnie są 3 przewody z cewki a u mnie 2 i to jest ten mały problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Problem żaden , ale jak tego sam nie ogarniasz to lepiej kup gotowy oryginał , bo będzie prościej i bezpieczniej . Na palcach nie wytłumaczę co i jak . Zresztą ten temat kiedyś wałkowaliśmy i wszystko jest w historii . Ja dalej upierasz się ze chcesz przerobić to odszukaj i poczytaj . Nawet chyba ze trzy razy o tym pisałem , czwarty nie będę , sorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_szczecin Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Nowy koszt ok 700-800zl wiec jest o co sie bic, to tylko regulator. Po upoinych paru godzinach na allegro i odwiedzeniu 3 sklepów motocyklowych znalazlem i kupiłem. Czekam teraz na przesylke opowiem jak zamontuje. Identyczny jak od chińskiego atv 200 dla podpowiedzi http://allegro.pl/show_item.php?item=5315179904 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Z praktyki wiem, że Mostek to tylko trzy, cztery przewody a regulator ma ich trochę więcej: To co kupiłeś to zwykły mostek z radiatorem. Jak nie masz alternatora na zewnątrz koła zamachowego to chyba jednak tylko mostek wystarcza. Dla pewności zmierz napięcie przemienne na żółtych przewodach przy max obrotach silnika. http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/V-3.4%20LITRE/5611648%20AND%20UP/WIRING%20HARNESS,%20STARTER%20SOLENOID%20AND%20RECTIFIER/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercury/2000/1135412WD/Solenoid%20Mounting/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF25DK0%20LHA/REGULATOR%20(1)/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF40AK0%20LHA/REGULATOR/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Miki jesteś guru w sprawach naprawy silników , szacunek za to ale w elektronice ..... przemilczę to , nie pitol głupot . Tak do policzenia ilości wyprowadzeń , taki typowy chińczyk , ile kabelków ? Wiesz tak się składa że naprawiam czas od czasu takie różne guwienka , i zapewniam ciebie że w tych markowych rozwiązania czasami jeszcze bardziej prymitywne ;). Powiem więcej , tak dla uproszczenia , ilość wyprowadzeń może zależeć od prądnicy ( bo w tym silniku prądnica a nie alternator ) , ale w tym silniku jest dwa kabelki z cewek ładowania , bywają na trzy . Bywają z wyprowadzeniem na światło bez stabilizacji , z wyprowadzeniem na tacho . Ale mostek i regulator mają tyle samo i nie możesz na podstawie ilości kabli tak to ocenić . Ale po numerze katalogowym czy wyglądzie jak często tym bawisz się i owszem . Tu masz i regulator i prostownik w jednej obudowie i cztery kabelki http://skuterowewyprawy.eu/wp-content/uploads/2014/09/Regulator-napiecia-chiny.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1290327900_1318942108.png w tym ostatnim jest 5 wyprowadzeń , a wiesz dla czego ten piąty ;) Dobra nie męczę , sprężenie zwrotne , musi być podłączony do + aku I znowu sprowokowali mnie na pisanie tego samego czwarty raz . >:( W waszych silniczkach i moch tęż :P Prądnicy w 90% przypadków takie same jak w motocyklach , skuterach i innych ...ach , i działają tak samo . Cudów panie niema , zresztą z zapłonami często podobnie . A że regulator yamachy , czy innego suzuka kosztuję jak pół krowy to inna bajka , i długo o tym pisać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Dyć napisałem o sprawdzeniu, dla pewności, napięcia zmiennego przy max obrotach. Zostają jeszcze amperki do przetrawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rubinio Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Poszukaj w necie regulator do cewki bezmasowej np.http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regulator-napiecia-do-pradnicy-z-cewkami-bezmasowymi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_szczecin Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Juz znalazłem zamontowałem działa troszkę inaczej jak orginał, grunt że lądowanie jest i nie przekracza 14,2. Powyżej dalej link pasowało od Atv 200 koszt 20zl i przesyłeczka. Pozdrowionka i do miłego na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Poszukaj w necie regulator do cewki bezmasowej np.http://motorowerowo.pl/2012/12/01/regulator-napiecia-do-pradnicy-z-cewkami-bezmasowymi/ A twoim zdaniem schemat który podawałem wyżej to jaki ? Do jakiego typu cewek ? Ten oto obrazek http://obrazki.elektroda.pl/1290327900_1318942108.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 12A a 20A to dość spora różnica. Pełne obciązenie i regulatorek zadymi. Skoro oryginał 20A się sfajczył to ten tym bardziej długo nie pociągnie. P.S. Dalej nie ma pomiaru wartości zmiennego napięcia przy obr max. silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Duskusję o konwersji z 220 na 110V przeniosłem tu: http://forum-motorowodne.pl/nawigacja-i-elektronika/konwerter-z-230-na-110-v/msg59642 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Witajcie Wszyscy, nie chcę zakładać nowego wątku na ten sam temat, więc się podpinam z moim problemem i liczę na pomoc. Dla przypomnienia posiadam mercury 60 HP rok 1991 dwusuw i zaczęło się od zmiany zegarów na nowe. Zmieniłem i jeden się wyłączał - prędkościomierz KUS GPS. Gdy silnik przekroczył ładowanie 14,5 czyli osiągał 14,8 zegar gasł wyłączał się. Szukałem przyczyny, poprawiłem masę i wodowanie w celu sprawdzenia czy pomogło. a tu ładowanie 17,6 (mam zamontowany voltomierz od niedawna) no i diagnoza - regulator napięcia. żeby nie przeciągać opowiastki uważam że regulator napięcia. Pytanie zatem bo sam nie zastąpię zamiennikiem od motoru, qłada czy innej maszyny, ale szukam zamiennika z używanego silnika bo nowy do mojego wycenili mi na 860 zł. Czy od czterosuwa do mojego dwusuwa by pasował? Chodzi mi o regulator z Mercurego 50 HP z 2004 roku czterosuw do mojego Mercurego 60 HP dwusuw z 1991 roku? Czy te części można zamienić? Czy są te same wartości? Pomocy!!! Pogoda się robi, pływać się chce, a tu strach, żeby czegoś kolejnego nie uszkodzić. Chcę usunąć usterkę, ale nie koniecznie za 860 zł. Proszę odpiszcie jak Ktoś, coś wie? pozdrawiam, Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deROADRUNNER Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Jeśli do regulatora dochodzą 2 kable, a następne 2 kable to masa [czarny] i napięcie po regulacji [czerwony] to oczywiście. Lub kup regulator od quada ... ale najpierw zrób bilans mocy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Dyć napisałem o sprawdzeniu, dla pewności, napięcia zmiennego przy max obrotach. Zostają jeszcze amperki do przetrawienia. Witam, podepnę się pod stary wąteczek, a ile powinno wynosić to napięcie w Mercurym 50EFI? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Witam, pytanie do Michała-motorowodniaka, czy uporałeś się z problemem zbyt dużego ładowania w swoim Mercury 60 HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.