Skocz do zawartości

Service Manual do MERCURY F8 (F9,9)


frantic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozwinę trochę temat, bo stanąłem w martwym punkcie.

Pacjent Mercury F8

Objawy: sporo wody w oleju silnikowym. Przez jakiś czas nie sprawdzałem stanu po zmianie oleju (ok. 60 MTH)  i okazało się, że jest emulsja, w dodatku jakieś pół litra więcej (zamiast 800ml było pod korek bagnetu.

Po uszczelce głowicy nie widać nic niepokojącego, silnik pracował wzorowo do końca, głowica szczelna, nie podejrzewam pęknięcia bloku, bo chłodzenie cały czas było jak trzeba. Świece trochę zawalone nagarem, ale kolor prawidłowy.

Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, silnik na pewno się nie przegrzal? , to że siura kontrolny nie zawsze znaczy że silnik ma chlodzenie, to znaczy że dziala pompa wody, a termostat na głowice wody nie puści i głowica "piec"

Ale to by były tłoki zapieczone czy coś... Byłoby widać po uszczelce, silnik by spuchł, zgasł, stracił kompresję, a on chodził normalnie.

Po miesiącu chciałem popływać i przed tym sprawdziłem olej, bo dawno nie pływałem, a tu szare mleko w nadmiarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma do rzeczy: bez termostatu albo z uszkodzonym ciągle otwartym, silnik nie rozgrzeje się do temperatury pracy, co nie pozwoli wilgoci odparować ze skrzyni korbowej. Przez miesiąc takiego pływania w trollingu na zimnym silniku i na dodatek w chłodne dni to tej wody może się nazbierać wystarczająco, żeby widać to było po oleju. Nie twierdzę zdalnie, że to dotyczy twojego silnika ale takie przypadki się zdarzają a sprawdzenie nie kosztuje. Jeśli stwierdzisz brak lub uszkodzony termostat to moja propozycja: przepłukać kilka razy silnik olejem, żeby ten ostatni był czysty i rura na wodę. Jeśli problem się powtórzy, szukać dalej :) min. uszczelka podstawy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to wykluczam. Trolling trollingiem, ale na łowisko trzeba dopłynąć i spłynąć na otwartej przepustnicy ponad 30 minut w każdą stronę. Ze skroplenia wody nie uzbiera się pół litra lub więcej. Nie pierwszy mój silnik, pływam od 15 lat, ale pierwszy taki przypadek.

Zastanawiam się jednak nad uszczelniaczem wału od dołu. Może simmering poszedł. Nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów tego uszczelniacza PAF8-05010012 lub OEM 855681001

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obydwie uszczelki (głowicy i pod blokiem) wymienione, a problem pozostaje... woda dostaje się do oleju. Termostat zepsuty w pozycji otwartej, ale to akurat lepiej niż w zamkniętej...

Potrzebny mi schemat obiegu wody. Ktoś może poratować? Najlepiej cała instrukcja serwisowa. Kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...