frantic Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Witam wszystkich, Poszukuję Repair Manual do Mercurego 8 koni w 4 suwie, a dokładnie chodzi mi o moment (i kolejność) z jakim dokręca się śruby od głowicy. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 20 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2019 Proszę :)cylinder_head_8-99hp.xps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 20 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2019 dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Rozwinę trochę temat, bo stanąłem w martwym punkcie. Pacjent Mercury F8 Objawy: sporo wody w oleju silnikowym. Przez jakiś czas nie sprawdzałem stanu po zmianie oleju (ok. 60 MTH) i okazało się, że jest emulsja, w dodatku jakieś pół litra więcej (zamiast 800ml było pod korek bagnetu. Po uszczelce głowicy nie widać nic niepokojącego, silnik pracował wzorowo do końca, głowica szczelna, nie podejrzewam pęknięcia bloku, bo chłodzenie cały czas było jak trzeba. Świece trochę zawalone nagarem, ale kolor prawidłowy. Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Głowica juz zdjęta jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Tak, zdjąłem i nic tam nie podpada. Uszczelka wporzo. Czy uszczelnieniem wału może woda się dostawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Nie, silnik na pewno się nie przegrzal? , to że siura kontrolny nie zawsze znaczy że silnik ma chlodzenie, to znaczy że dziala pompa wody, a termostat na głowice wody nie puści i głowica "piec" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Trzeba było sprawdzić szczelność bloku przed demontażem głowicy. Czy termostat jest? Czy nie był otwarty cały czas? Czy pływasz większość w trollingu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 tak, większość trolling Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 A może to nie woda, a paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Nie, silnik na pewno się nie przegrzal? , to że siura kontrolny nie zawsze znaczy że silnik ma chlodzenie, to znaczy że dziala pompa wody, a termostat na głowice wody nie puści i głowica "piec" Ale to by były tłoki zapieczone czy coś... Byłoby widać po uszczelce, silnik by spuchł, zgasł, stracił kompresję, a on chodził normalnie. Po miesiącu chciałem popływać i przed tym sprawdziłem olej, bo dawno nie pływałem, a tu szare mleko w nadmiarze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Paliwo by rozrzedziło olej, a woda zmieni kolor. Termostat był? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Ale nie bardzo rozumiem, co termostat miałby tu do rzeczy? On chyba nie ma połączenia z obiegiem oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Ma do rzeczy: bez termostatu albo z uszkodzonym ciągle otwartym, silnik nie rozgrzeje się do temperatury pracy, co nie pozwoli wilgoci odparować ze skrzyni korbowej. Przez miesiąc takiego pływania w trollingu na zimnym silniku i na dodatek w chłodne dni to tej wody może się nazbierać wystarczająco, żeby widać to było po oleju. Nie twierdzę zdalnie, że to dotyczy twojego silnika ale takie przypadki się zdarzają a sprawdzenie nie kosztuje. Jeśli stwierdzisz brak lub uszkodzony termostat to moja propozycja: przepłukać kilka razy silnik olejem, żeby ten ostatni był czysty i rura na wodę. Jeśli problem się powtórzy, szukać dalej :) min. uszczelka podstawy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Nie, to wykluczam. Trolling trollingiem, ale na łowisko trzeba dopłynąć i spłynąć na otwartej przepustnicy ponad 30 minut w każdą stronę. Ze skroplenia wody nie uzbiera się pół litra lub więcej. Nie pierwszy mój silnik, pływam od 15 lat, ale pierwszy taki przypadek. Zastanawiam się jednak nad uszczelniaczem wału od dołu. Może simmering poszedł. Nigdzie nie mogę znaleźć wymiarów tego uszczelniacza PAF8-05010012 lub OEM 855681001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Może być, uszczelniacz 26-855681001 ma wymiary 30x45x8. Nie wiem jakim sposobem uszkodzenie tego uszczelniacza miało by wpływ na wodę oleju. Ale w razie czego chyba nawet mam taki oryginał do sprzedania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 To może dolna uszczelka pod blokiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Uszczelka podstawy bloku, to duze prawdopodobienstwo. Trzeba spojrzec na schemat bo moga byc dwie, tzn jedna pod blokiem a druga pod tzw adapterem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 Ok, poskładam najpierw to, co rozebrałem, żeby się nie pogubić ze śrubami i zdejmę blok. Po zdjeciu spodziny wał ma kolor jakby dostał temperatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 W którym miejscu? Jeśli na frezach to moim zdaniem normalne, oznaki hartowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Pewnie masz rację. Ciemno w garażu i wał wydawał mi się fioletowy... Ciemny brąz w rzeczywistości, a od wieloklinu przechodzi lekko w niebieski, ale to chyba od hartowania, bo w innym wypadku, to simmering bv oleju nie utrzymał, tylko wytopił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Obydwie uszczelki (głowicy i pod blokiem) wymienione, a problem pozostaje... woda dostaje się do oleju. Termostat zepsuty w pozycji otwartej, ale to akurat lepiej niż w zamkniętej... Potrzebny mi schemat obiegu wody. Ktoś może poratować? Najlepiej cała instrukcja serwisowa. Kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 Czy na korku wlewu oleju pojawia się masło, tak jak w samochodach zimą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2019 czy planowałes głowice pod nowa uszczelke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.