Skocz do zawartości

Silnik Mercury 25 i Polsport Kasia "ślizganie" się śruby


wodniak92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją motorówką, podczas płynięcia, nawet w ślizgu występuje efekt jakby w samochodzie podczas jazdy wciskanie sprzęgła, płynie, ślizgnie się i zaraz wraca do swojej prędkości, nie dzieje się to zawsze. silnik to Mercury 25 stopa długa rocznik 1982, śruba jest nowa 10 1/2 x 13, płyniemy we dwojkę ok (160kg). Czuję jakby śrubie brakowało wody i za chwilę złapała ale nie wiem czy to możliwe. Wcześniej pływałem na silniku 12KM też się tak działo chociaż łódź nie była w ślizgu, później silnik Neptun 23 też miał takie momenty ale już mniej i przy jakiś mocnych zakrętach a na tym dzieje się najczęściej. Silnik jest lekko odchylony do tyłu i nie ma kąta 90 stopni, płyta kawitacyjna ustawiona równo z dnem. Jeszcze jedno, mam założony taki dość prosty obrotomierz i nie wiem czy dobrze wskazuje ale, bieg jałowy to ok 800 obr/min, pełen gaz i 2800 obr/m a w momencie tego "ślizgania" 3000 obr/min i więcej.  Nie wiem co się dzieje może ktoś miał taki przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle dobrana dł. stopy silnika, źle zamontowany silnik, niewłaściwy kąt(trym) względem kadłuba, przyczyn może być wiele. No i z tymi obrotami coś nie tak. Może wystarczy jakaś regulacja. Wyciągnij łódkę na przyczepę, strzel kilka fotek, jak Masz zamocowany silnik. To pomoże określić problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem śrubę 9,5 łódka wyrywała odrazu do góry i wchodziła w ślizg i łapała wysokie obroty, jednak nie miałem jeszcze wtedy obrotomierza wiec nie znałem obrotów ale silnik kręcił się aż za mocno jakby chciało go rozerwać a prędkość była o polowe mniejsza niż teraz, jednak efekt łapania powietrza przez śrubę tez występował wiec coś jest nie tak chyba z ustawieniem silnika. Śruba 13 bo miałem okazje taka kupić wiec zaryzykowałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trym masz manualny? to obniż o 1 oczko i zobacz. między 9,5 a 13 to jest 3,5cala różnicy w skoku czyli 1-1,5 tyś mogłeś zaniżyć obroty. weź poziomice i przyłóż do płyty kawitacyjnej łodzi i zobaczysz czy dno łodzi jest na równo z płytą czy też jest wyżej lub niżej:) jak płyta jest za wysoko to motorówka wchodząc w ślizg powoduje że śruba napędowa jest za wysoko i łapie powietrze podczas mieszania wodą i wtedy masz duży uślizg:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi obrotami może być coś faktycznie nie tak bo silnik dość mocno zalewa świece, po pływaniu nie są ładnie wypalone, a mokre z nagarem, ciśnienia na cylindrach równo po 9,5 mieszanka 1:50 olej shell Nautilus , wiec możliwe ze silnik się meczy. Spróbuje ustawić silnik jeszcze raz założę ta śrubę 9,5 i popływam trochę zobaczę co się dzieje

 

 

 

Ok dręczyło mnie to więc, sprawdziłem jeszcze dziś kąt nachylenia silnika  i po przyłożeniu listwy silnik patrzył w dół więc ustawiłem go równo z dnem łodzi, płyta kawitacyjna jest ok 3cm poniżej dna. W piątek dopiero zwoduje i sprawdzę jak to płynie.

Gadałem jeszcze z kumplem o podobnym przypadku nabierania powietrza przez śrubę i on twierdzi że u niego w takiej sytuacji pomogły hydrostabilizatory ( hydropłetwy) na silniku, Czy może być to prawda? Czy one zmieniają zawirowanie wody za silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie podziękuję wszystkim za porady, ale jestem po pływaniu, efekt był myślę że dobry, śrubę zostawiłem 13 nie zmieniałem na 9,5

 

Co zrobiłem:

 

1. Ustawiony kąt silnika na trymie.

2. Hydrostabilizator własnej produkcji.

3. Założona zaślepka (podkładka) za gaźnikiem zmniejszająca średnicę otworu gaźnika.

4. Regulacja składu mieszanki biegu jałowego, ustawione optymalne obroty silnika podczas kręcenia dyszą

 

 

Jeżeli chodzi o obroty, okazało się że obrotomierz był źle ustawiony, teraz przy pełnym gazie pokazuje 4900obr/min i wtedy motorówka osiąga według GPS-u 36km/h w dwie osoby (160kg) + akumulator i zbiornik paliwa 20l.

 

Co się zmieniło:

 

1. Nie ma efektu wentylacji śruby nawet na falach i przy skręcaniu

2. Może wydaję mi się ale łódka płynie bardziej stabilnie w ślizgu i nie ma efektu skakania po wodzie podczas skrętu.

4. Poprzez zmniejszenie średnicy otworu gaźnika silnik jest troszkę słabszy, ale świece są mniej zalane i spalanie spadło do ok 6,5l/h przy mieszanym cyklu pływania.

 

Dołączam kilka zdjęć, oceńcie moją pracę i wygląd świecy.

Zastanawiam się jeszcze nad zmniejszeniem ilości oleju bo jednak wydaje mi się że silnik kopci i dość mocno zaoliwiony wydech. Czy 1:50 to dobra proporcja?

IMG_0626.thumb.JPG.57b7038644027db0342fd559a771098e.JPG

IMG_0627.JPG.3985daa31e0ccfe0e1b069a12d95a94f.JPG

IMG_0628.JPG.b7af6368fcf0b802d01e769ac1351c0f.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...