Skocz do zawartości

Spodzina Mercury 50HP


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 50 HP nr 1C306926 z 2015 roku, przekładnia 1,83:1. Wyjąłem tuleję nośną z simeringami (nr 16) lecz nie mogę wyciągnąć wałka (nr 13) śruby. Rusza się tylko kawałek, a później coś go trzyma. Bez jego wyjęcia nie odkręcę wału silnika. Muszę też wyciągnąć wałek zmiany biegów by wymienić simering i oring. Może jakieś podpowiedzi ?

Edytowane przez krzysztofCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • krzysztofCz zmienił(a) tytuł na Spodzina Mercury 50HP

https://public-mercurymarine.sysonline.com/Default.aspx?sysname=NorthAmerica&company=Guest&NA_KEY=NA_KEY_VALUE&langIF=eng&langDB=eng

To znaczy, że muszę wałek zmiany biegów wyciągnąć i odblokuję wał śruby. Patrząc na rysunek tak myślałem, jest tam zawleczka, która powinna "wypchnąć" tulejkę z simeringiem. Wał silnika jest oczywiście z nakrętką, tak jak w innych spodzinach które robiłem. 

Dzięki za podpowiedź.

Edytowane przez krzysztofCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wałek śruby powinien wyjść po pociągnięciu do tylu razem z jednym kołem zębatym , przesuwka zmiany biegów . Teraz trzyma go tylko pasowanie w przednim łożysku wałeczkowym stożkowym .  Przednie koło zębate zostanie w złożeniu razem z tym łożyskiem . Wałek zmiany biegów nie trzyma go bo jego krzywka naciska tylko na szpilkę stalowa która wyjmiesz razem z walkiem

sruby . Pociągnij jakimś ściągaczem za wałek albo mlotkiem

udarowym

go „ wypukaj” 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mike217 dzięki, było tak jak mówisz. Został mi wałek silnika, ktoś chyba łożysko i tuleję na klej uczciwie wcisnął bo nie mogę ruszyć. Na razie zalałem WD, może pomoże 😀

Dotychczas robiłem parę spodzin, ale z drążkiem biegów góra/dół, ta jest pierwsza z drążkiem obrotowym. Kolega się męczył, nigdy tego nie robił, więc wolałem mu pomóc póki nie będzie za późno 😉

Jutro i pojutrze mam w końcu pogodę na morze więc pewnie dopiero w środę będę walczył dalej.

Jeszcze raz dzięki Wam za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podgrzaniu ta tuleja wyszła. Pod nią jest jeszcze nakrętka (25), którą trzeba odkręcić by wyjąć wałek z łożyskami. Jednak nie trzeba go wyjmować bo simeringi siedzą w tulei. 

Jeszcze pytanie. Wchodzi bieg do tyłu i luz, do przodu słychać i czuć, że przełącza lecz śruba nie łapie. Jednak wydaje mi się, że tak ma być, dopiero jak silnik kręci to śruba łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może końcówka (7) musi w jakiś sposób wchodzić w końcówkę (26) bo jak przesuwka ma wracać do zębatki ? Przy wyciąganiu wałka śruby jednak nic nie odhaczałem, wyszedł "po prostej". Kiedy dociskałem przesuwkę śrubokrętem to też nie łapała zębatki, tak jakby nie mogła dalej pójść, opierając (26) o (7). Ta (7) ma końcówkę jak łebek gwoździa, a (26) ma takie przecięcie.

Edytowane przez krzysztofCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślałem, (7) tym łebkiem musi wejść w nacięcie (26), wtedy kontroluje ruch przesuwki w obie strony przy zmianie biegów, bo tu nie ma żadnej sprężyny powrotnej. Nie jest łatwo to zmontować i później trafić wałkiem zmiany biegów. Do demontażu wału śruby trzeba wyjąć też wałek zmiany biegów. Wysuwając wałek śruby trzeba na koniec trochę go przechylić i unieść, wtedy wyjdzie z tego nacięcia (26). 

Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...