krzysztofCz Opublikowano 26 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2024 (edytowane) Silnik 50 HP nr 1C306926 z 2015 roku, przekładnia 1,83:1. Wyjąłem tuleję nośną z simeringami (nr 16) lecz nie mogę wyciągnąć wałka (nr 13) śruby. Rusza się tylko kawałek, a później coś go trzyma. Bez jego wyjęcia nie odkręcę wału silnika. Muszę też wyciągnąć wałek zmiany biegów by wymienić simering i oring. Może jakieś podpowiedzi ? Edytowane 26 Stycznia 2024 przez krzysztofCz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 27 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2024 Jakiego katalogu używasz czy te nr.które podajesz to z manuala? Wałek główny ma nakrętke od dołu(klucz calowy)Po odkręceniu dopiero go wyjmiesz ze spodziny.Wałek zmiany biegów trzyma tulejka z simeringiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 28 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 (edytowane) https://public-mercurymarine.sysonline.com/Default.aspx?sysname=NorthAmerica&company=Guest&NA_KEY=NA_KEY_VALUE&langIF=eng&langDB=eng To znaczy, że muszę wałek zmiany biegów wyciągnąć i odblokuję wał śruby. Patrząc na rysunek tak myślałem, jest tam zawleczka, która powinna "wypchnąć" tulejkę z simeringiem. Wał silnika jest oczywiście z nakrętką, tak jak w innych spodzinach które robiłem. Dzięki za podpowiedź. Edytowane 28 Stycznia 2024 przez krzysztofCz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 Teoretycznie wałek śruby powinien wyjść po pociągnięciu do tylu razem z jednym kołem zębatym , przesuwka zmiany biegów . Teraz trzyma go tylko pasowanie w przednim łożysku wałeczkowym stożkowym . Przednie koło zębate zostanie w złożeniu razem z tym łożyskiem . Wałek zmiany biegów nie trzyma go bo jego krzywka naciska tylko na szpilkę stalowa która wyjmiesz razem z walkiem sruby . Pociągnij jakimś ściągaczem za wałek albo mlotkiem udarowym go „ wypukaj” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 Przednie kolo zębate siedzi w przednim łożysku na wcisk a w tym kole masz osadzony wałek . Suwliwie lub na lekki wcisk . tylko to trzyma . Koło przenosi moment na przesuwke a ona poprzez wielowypust na wał śruby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 28 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 Wałek zmiany biegów wyjęty. Wałek śruby przesuwa się kilka cm do przodu i do tyłu, nie jest sztywny, można ruszać nim również "na boki". Musiałby wyjść z tymi elementami które są w ramce nr 27, a zębatka z łożyskiem zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 28 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 mike217 dzięki, było tak jak mówisz. Został mi wałek silnika, ktoś chyba łożysko i tuleję na klej uczciwie wcisnął bo nie mogę ruszyć. Na razie zalałem WD, może pomoże 😀 Dotychczas robiłem parę spodzin, ale z drążkiem biegów góra/dół, ta jest pierwsza z drążkiem obrotowym. Kolega się męczył, nigdy tego nie robił, więc wolałem mu pomóc póki nie będzie za późno 😉 Jutro i pojutrze mam w końcu pogodę na morze więc pewnie dopiero w środę będę walczył dalej. Jeszcze raz dzięki Wam za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 Opalarka w dłoń i nagrzać . Łożyska same wylecą . To są wszystko pasowania dość ciasne i składane na prasie na ciepło . Rozgrzej korpus spodziny na te 100 stopni i wyjmiesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 28 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2024 (edytowane) Ta tulej plastikowa z simeringiem na na wałku wchodzi dość ciasno i ma jeszcze oring z boku.Wyjęcie jej to jej destrukcja.Nakrętke 12 odkręciłeś??? Edytowane 28 Stycznia 2024 przez Beny72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 4 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2024 Po podgrzaniu ta tuleja wyszła. Pod nią jest jeszcze nakrętka (25), którą trzeba odkręcić by wyjąć wałek z łożyskami. Jednak nie trzeba go wyjmować bo simeringi siedzą w tulei. Jeszcze pytanie. Wchodzi bieg do tyłu i luz, do przodu słychać i czuć, że przełącza lecz śruba nie łapie. Jednak wydaje mi się, że tak ma być, dopiero jak silnik kręci to śruba łapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 4 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2024 (edytowane) A może końcówka (7) musi w jakiś sposób wchodzić w końcówkę (26) bo jak przesuwka ma wracać do zębatki ? Przy wyciąganiu wałka śruby jednak nic nie odhaczałem, wyszedł "po prostej". Kiedy dociskałem przesuwkę śrubokrętem to też nie łapała zębatki, tak jakby nie mogła dalej pójść, opierając (26) o (7). Ta (7) ma końcówkę jak łebek gwoździa, a (26) ma takie przecięcie. Edytowane 4 Lutego 2024 przez krzysztofCz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 5 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2024 Dobrze myślałem, (7) tym łebkiem musi wejść w nacięcie (26), wtedy kontroluje ruch przesuwki w obie strony przy zmianie biegów, bo tu nie ma żadnej sprężyny powrotnej. Nie jest łatwo to zmontować i później trafić wałkiem zmiany biegów. Do demontażu wału śruby trzeba wyjąć też wałek zmiany biegów. Wysuwając wałek śruby trzeba na koniec trochę go przechylić i unieść, wtedy wyjdzie z tego nacięcia (26). Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.