Seba1976 Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 (edytowane) Na początku witam Wszystkich 👊 Mam problem z biegami,tzn podczas zmiany biegu coś zazgrzytało , trochę mocniej niż zazwyczaj. .Nie zwróciłem większej uwagi na to do momentu kiedy wpływając do mariny chciałem wyhamować i……okazało się,że nie mam wstecznego a co jeszcze dziwniejsze po próbie wrzucenia wstecznego (neutral był tam gdzie powinien) silnik przyspieszył tak jakbym włączył bieg do przodu. Od tej pory wstecznego już nie ma i dźwignia gazu/zmiany biegów tak jakby się przestawiła.Mam wrażenie ,że coś stało się z cięgnami,tak jakby coś/gdzieś przeskoczyło. Uff…dokładniej opisać nie potrafię😉 Czy może ktoś miał podobnie bądź znajdzie się jakiś dobry człowiek,który jest w stanie mi coś podpowiedzieć bądź w jakikolwiek sposób pomóc ? Z góry dziękuję za nawet najmniejszą radę/pomoc Pozdrawiam Sebastian Edytowane 26 Lipca 2023 przez Seba1976 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 Nie pomieszałeś linek od biegów i gazu? Objawy na to wskazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba1976 Opublikowano 26 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2023 2 godziny temu, mikijet napisał: Nie pomieszałeś linek od biegów i gazu? Objawy na to wskazują. Nie sądzę ,ponieważ to się stało w trakcie pływania.Było ok,coś mocniej trzasnęło przy zmianie biegów i po zabawie Nie dość,że znikną wsteczny to całkowicie zmieniło się położenie „wajchy”😜 na neutralu🙈…. W międzyczasie kupiłem drugi identyczny silnik w dużo lepszym stanie i po wymianie na nowy (wszystkie przewody zostały ze starego,włącznie z dźwignią zmiany biegów/gazu) usterka pozostała dokładnie ta sama. Wnioskuję więc,że na 99% przyczyny należy szukać w zsynchronizowania linek. Cały dzień z tym walczyłem i prawie się udało. neutral na swoim miejscu, do przodu też jak należy tylko wstecznemu brakuje „mocy”.Na sucho wszystko tip top a po odpaleniu i kilkukrotnym próbom przód, luz,tył i spowrotem gdzieś jakby coś się luzowało i po kilku takich próbach dając na wstecznym na maksa osiągam pewnie z 1/3 obrotów…jutro powalczę jeszcze. I nie chodzi o to,że szkoda dać mi zarobić fachowcowi ( szukałem na kilku grupach i bez konkretnego odzewu) ale,że mieszkam w Norwegii tutejsze serwisy z racji sezonu i mentalności😜,terminy mają odległe,a i koszt serwisu/naprawy może przewyższyć wartość takiego starego silniczka…. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 27 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 Wiele silników ma zabudowany mechaniczny ogranicznik obrotów na biegu wstecz... może na siłę próbujesz to obejść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba1976 Opublikowano 27 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2023 (edytowane) Nie mam bladego pojęcia.Ale jak ciągnę manetką do dołu nie zwiększa obrotów.Sprawdzę dzisiaj na wodzie jak się zachowuje.Być może masz rację.W sumie wstecznego używam przeważnie do wyhamowania łodzi lub minimalnego przemieszczenia się i może faktycznie niepotrzebnie szukam tutaj większej mocy ale mam wrażenie że przy starym silniku jednak kręcił trochę mocniej Edytowane 27 Lipca 2023 przez Seba1976 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.