Skocz do zawartości

Kawasaki js300


nurexx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry ponownie.

 

Na forum jestem od wczesnej jesieni, udzielałem się sporadycznie, głównie pytałem w kontekście zakupu skutera.

Od wczoraj natomiast jestem posiadaczem Kawasaki JS300.

 

Wygląda na to, że skuter jest w dobrym stanie, skorupa nie wygląda na łataną, w środku sucho, pianki całe.

Odpala od strzała, pracuje ładnie, na obroty wkręca się błyskawicznie, luzów na kierownicy raczej nie ma.

Dozownik oleju wyrzucony na rzecz lania oleju od razu do benzyny.

 

Teraz tylko trzeba skuter zarejestrować, przyczepkę przerejestrować a w samochodzie zamontować hak ;-)

Demon prędkości to to moze nie będzie, ale katalogowe 55km/h na stojaku da już frajdę z pływania.

 

Zdam relację z pierwszego pływania, jak ogarnę wszystkie formalności.

 

Szukając info na temat starszych stojaków, niewiele znalazłem info na polskich stronach.

Postaram się rozwijać ten wątek, może ktoś kiedyś z tego skorzysta  :D

 

Na początek podam podstawowe dane techniczne:

 

Rocznik: od1986r (mój prawdopodobnie jest 1987)

Pojemność: 300ccm

Moc: 30KM

Długość: 2140mm

Szerokość: 620mm

Wysokość: 640mm

Waga suchego: 100kg

Pojemność baku: 13 litrów (w tym rezerwa 3,4 litra)

Max speed: 55km/h

Spalanie: 12 litrów/h (max speed)

Czas pływania 1,1h. (max speed)

 

Z ciekawostek:

 

*posiada niewielki zamykany (i chyba szczelny) niewielki schowek w prawej burcie.

*nie posiada zrywki, ale nie ma też wolnych obrotów, po puszczeniu gazu gaśnie.

 

 

s2.jpg.28eb62a3b86b35dbca4864492ff23126.jpg

s6.jpg.3d24d6e0bf393bb3048d72a3a996f32b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W piątek wysłałem formularz rejestracyjny do PZMiNW

 

Dzisiaj zamówiłem kapoczek:

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6244242169&snapshot=MjAxNy0wNC0xMFQxMToxMTowM1o7YnV5ZXI7YzdlMTBiYjQxZmZlNGQ2YWRiNTQ0OTA2ODIwY2JiMDBiOGU4MmMyODA3NGZiMjVmNDNhZjU0MWNjODJmMjk5NA==

 

i olej (castrol aqua racing)

 

Jeszcze tylko:

-założenie haka, przegląd i wbicie w dowód

-przerejestrowanie i ubezpieczenie przyczepki

 

i można ruszać na pierwsze testy Kawy  :)

1536822499_sjmae.thumb.jpg.e5779eee2a440c52eeb7e013d73a95fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milo222, na początek wolałem klasyczne, mam wrażanie, że są bardziej uniwersalne.

 

Wczoraj zamontowałem hak, dokładnie taki:

 

http://allegro.pl/hak-holowniczy-nowy-bmw-5-e-39-e39-39-nowe-haki-i6604658369.html?snapshot=MjAxNy0wNC0wNFQwNTo1NzoyNC43MTFaO2J1eWVyO2VkMDQzYTUyNTk3MWMxZDExMGRhMTQ1NTVkMWZmY2RjN2I4Y2ZmOWNmNDMxODRhYjcyZDljZTk5NTI5NDE2OTE%3D

 

Na zdjęciach wszystko pięknie, w opisie zgodnośc z modelem samochodu w 100%, a w praktyce było trzeba przewiercać otwory montażowe i przespawywać wsporniki.

 

Nie polecam tego sprzedawcy, przynajmniej w przypadku haków do e39 touring...

Finalnie hak udało się zamontować dzięki smartnemu mechanikowi :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milo222, na początek wolałem klasyczne, mam wrażanie, że są bardziej uniwersalne.

 

teoretycznie tak ale masz skuter siedząco klękająco stojący wiesz zakres ruchów jest duży - choć ja jestem grubas więc mi we wszystkim niewygodnie  ^-^  :P

 

Na pewno fajne jest zapięcie pod jajcami przez co kamizelka nawet luźna nie ucieka z Ciebie  O0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak wbity w dowód  :)

Przyczepka przerejestrowana  :)

Kwity do rejestracji skutera złożone w PZMiNW  :)

Kapok kupiony  :)

Pianka będzie na dniach  :)

 

Pozostaje teraz czekanie, aż zrobi się choć ciut cieplej, żeby przetestować na spokojnie maszynę  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW

 

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

 

Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW

 

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

 

Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW

 

dołożyć napis tubo i już masz +50 mocy  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy.

Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy?

W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow?

 

Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy.

Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy?

W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow?

 

Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku.

 

Żelowe są głębokiego rozładowania ale drogie cholery :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Postanowiłem, że w weekend majowy zwoduję skuter i słowa dotrzymałem  ;D

Woda miała 8st, ale godzinę udało mi się w niej przesiedzieć  ;)

 

Pierwsze w życiu slipowanie i cofanie z przyczepką poszło gładko, najad po skuter pustą przyczepka już gorzej, bo jej nie widziałem w tylnej szybie...

Ludzie, którzy obok w barze siedzieli, musieli mieć naprawdę niezły ubaw ze mnie  :P

 

Co do Kawy, to ciężko było odpalić ją na zimnym (kręciła ale nie chciała załapać, poza tym szybko zalałem gaźnik).

Muszę nauczyć się, czy odpalać ją na ssaniu, czy z gazem czy bez itp.

 

Jak już odpaliła i przepaliła nadmiar paliwa, wszystko było ok i odpalała od strzała.

Jak zobaczycie na załączonym filmie, trochę dymi, ale to chyba kwestia mieszanki  ( zrobiłem tak jak zaleca manual, 1:50)

 

Tutaj mam ciekawostkę.

Kupiłem olej Aqua Racing Castrola (1 litr)

Do odmierzania wziąłem dziecięcą butelkę z podziałką do 250ml.

Odlałem 200ml (wg dziecięcej butelki), w butelce z olejem powinno zostać zatem 800ml.

Jednak podziałka pokazywała 750ml...  ???

ciekawe gdzie jest przekłamanie, dojdę do tego w wolnej chwili.

 

filmik:

 

mmm.jpg.ba50af3aa970ca6aa738b4b26bde0869.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...