nurexx Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Dzień dobry ponownie. Na forum jestem od wczesnej jesieni, udzielałem się sporadycznie, głównie pytałem w kontekście zakupu skutera. Od wczoraj natomiast jestem posiadaczem Kawasaki JS300. Wygląda na to, że skuter jest w dobrym stanie, skorupa nie wygląda na łataną, w środku sucho, pianki całe. Odpala od strzała, pracuje ładnie, na obroty wkręca się błyskawicznie, luzów na kierownicy raczej nie ma. Dozownik oleju wyrzucony na rzecz lania oleju od razu do benzyny. Teraz tylko trzeba skuter zarejestrować, przyczepkę przerejestrować a w samochodzie zamontować hak ;-) Demon prędkości to to moze nie będzie, ale katalogowe 55km/h na stojaku da już frajdę z pływania. Zdam relację z pierwszego pływania, jak ogarnę wszystkie formalności. Szukając info na temat starszych stojaków, niewiele znalazłem info na polskich stronach. Postaram się rozwijać ten wątek, może ktoś kiedyś z tego skorzysta :D Na początek podam podstawowe dane techniczne: Rocznik: od1986r (mój prawdopodobnie jest 1987) Pojemność: 300ccm Moc: 30KM Długość: 2140mm Szerokość: 620mm Wysokość: 640mm Waga suchego: 100kg Pojemność baku: 13 litrów (w tym rezerwa 3,4 litra) Max speed: 55km/h Spalanie: 12 litrów/h (max speed) Czas pływania 1,1h. (max speed) Z ciekawostek: *posiada niewielki zamykany (i chyba szczelny) niewielki schowek w prawej burcie. *nie posiada zrywki, ale nie ma też wolnych obrotów, po puszczeniu gazu gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 no to Baw się dobrze :) Ale po co Ci hak? ;) do bagażnika z tym :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Jakbym się uparł to może i bym go do mojego e39 Touring zapakował, ale z przyczepką będzie wygodniej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 W piątek wysłałem formularz rejestracyjny do PZMiNW Dzisiaj zamówiłem kapoczek: http://allegro.pl/show_item.php?item=6244242169&snapshot=MjAxNy0wNC0xMFQxMToxMTowM1o7YnV5ZXI7YzdlMTBiYjQxZmZlNGQ2YWRiNTQ0OTA2ODIwY2JiMDBiOGU4MmMyODA3NGZiMjVmNDNhZjU0MWNjODJmMjk5NA== i olej (castrol aqua racing) Jeszcze tylko: -założenie haka, przegląd i wbicie w dowód -przerejestrowanie i ubezpieczenie przyczepki i można ruszać na pierwsze testy Kawy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 mam takie kamizelki - są ok ale do szaleństw brałbym już bardziej sportowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 milo222, na początek wolałem klasyczne, mam wrażanie, że są bardziej uniwersalne. Wczoraj zamontowałem hak, dokładnie taki: http://allegro.pl/hak-holowniczy-nowy-bmw-5-e-39-e39-39-nowe-haki-i6604658369.html?snapshot=MjAxNy0wNC0wNFQwNTo1NzoyNC43MTFaO2J1eWVyO2VkMDQzYTUyNTk3MWMxZDExMGRhMTQ1NTVkMWZmY2RjN2I4Y2ZmOWNmNDMxODRhYjcyZDljZTk5NTI5NDE2OTE%3D Na zdjęciach wszystko pięknie, w opisie zgodnośc z modelem samochodu w 100%, a w praktyce było trzeba przewiercać otwory montażowe i przespawywać wsporniki. Nie polecam tego sprzedawcy, przynajmniej w przypadku haków do e39 touring... Finalnie hak udało się zamontować dzięki smartnemu mechanikowi :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 milo222, na początek wolałem klasyczne, mam wrażanie, że są bardziej uniwersalne. teoretycznie tak ale masz skuter siedząco klękająco stojący wiesz zakres ruchów jest duży - choć ja jestem grubas więc mi we wszystkim niewygodnie ^-^ :P Na pewno fajne jest zapięcie pod jajcami przez co kamizelka nawet luźna nie ucieka z Ciebie O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Hak wbity w dowód :) Przyczepka przerejestrowana :) Kwity do rejestracji skutera złożone w PZMiNW :) Kapok kupiony :) Pianka będzie na dniach :) Pozostaje teraz czekanie, aż zrobi się choć ciut cieplej, żeby przetestować na spokojnie maszynę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 i tak nie wytrzymasz do ciepłej pogody ^-^ edit musti - cytowanie poprzedzającego postu jest bez sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Na przełomie kwietnia i maja temperatura powietrza ma wynosić 18-20st i to mi wystarczy ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Kwity do rejestracji skutera złożone w PZMiNW :) a dlaczego tu? a nie w PZŻ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Jakoś tak z automatu poszło. Jest jakaś przewaga w zarejestrowaniu w PZŻ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 brak obowiązkowych przeglądów technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 z tego co wiem, przeglądy obowiązują jednostki o mocy pow 75KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiantex Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 z tego co wiem, przeglądy obowiązują jednostki o mocy pow 75KW Nie. Ja ma 300 km i mam w PZŻ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku. Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jest jak piszesz ale tylko w PZMiNW, dlatego trzeba rejestrować w PZŻ aby unikać tych przeglądów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo222 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku. Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW dołożyć napis tubo i już masz +50 mocy 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiantex Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Kolego oczywiście masz racje. Czytałem na telefonie i chodziło mi o to że właśnie mam zarejestrowany w pzż aby uniknąć tego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy. Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy? W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow? Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 z tego co wiem, przeglądy obowiązują jednostki o mocy pow 75KW Dla jednostek śródlądowych rejestrowanych w PZMWINW. Dlatego PZŻ ma tu przewagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy. Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy? W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow? Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku. Żelowe są głębokiego rozładowania ale drogie cholery :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Postanowiłem, że w weekend majowy zwoduję skuter i słowa dotrzymałem ;D Woda miała 8st, ale godzinę udało mi się w niej przesiedzieć ;) Pierwsze w życiu slipowanie i cofanie z przyczepką poszło gładko, najad po skuter pustą przyczepka już gorzej, bo jej nie widziałem w tylnej szybie... Ludzie, którzy obok w barze siedzieli, musieli mieć naprawdę niezły ubaw ze mnie :P Co do Kawy, to ciężko było odpalić ją na zimnym (kręciła ale nie chciała załapać, poza tym szybko zalałem gaźnik). Muszę nauczyć się, czy odpalać ją na ssaniu, czy z gazem czy bez itp. Jak już odpaliła i przepaliła nadmiar paliwa, wszystko było ok i odpalała od strzała. Jak zobaczycie na załączonym filmie, trochę dymi, ale to chyba kwestia mieszanki ( zrobiłem tak jak zaleca manual, 1:50) Tutaj mam ciekawostkę. Kupiłem olej Aqua Racing Castrola (1 litr) Do odmierzania wziąłem dziecięcą butelkę z podziałką do 250ml. Odlałem 200ml (wg dziecięcej butelki), w butelce z olejem powinno zostać zatem 800ml. Jednak podziałka pokazywała 750ml... ??? ciekawe gdzie jest przekłamanie, dojdę do tego w wolnej chwili. filmik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Przed zwodowaniem odpal pędzidło na chwilę.Unikniesz niespodzianek typu słabe aku albo silnik nie chce odpalić. Po zwodowaniu silnik jest obciązony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Widzimy, że kolega morsem jakimś jest a samo pływanie choć fajne to przypominało męczenie konia ::) :P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.