tomasze_k702 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 witam Dla mnie bardzo istotny temat Osiagnianie predkosci naszych lodek przy wadze i wielkosci lodzi oraz predkosci przelotowe ekonomiczne . Dodatkowo mozna by podawac pomysly dla osiagniecia lepszych predkosci nie ingerujac w naped ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Na poczatek podam pare danych swojej lodzi waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100 lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ?? zapraszam kolegow do wypowiedzi ;) :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Ja niedługo zrobię szczegółowy test swojej łodzi, na tą chwilę nie pamiętam parametrów, ale bardzo fajne są testy Yamahy. Nie wiem czy interesują Cię silniki przyczepne ??? Tu masz link do broszury: http://www.yamaha-motor.pl/pl/binary/Testy-silnikow-yamaha_tcm221-450571.pdf Ja się rozpędzam niewiele ponad 70km/h, choć w zeszłym roku miałem na GPS-ie najszybszą prędkość 81km/h, nie wiem nawet kiedy... :( Ekonomiczna prędkość to 42-44km/h przy 3800-3900obr, śruba 19", spalanie 18-19l/h. Ja z kolei mam problem z wolnym pływaniem - do 8km/h jest ok, powyżej pcham wodę... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piteer21 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 U mnie Rybitwa + Suzuki df 50 4 stroke przy dwóch osobach na pokładzie było 55 z prądem i 53 pod prąd więc moge przyjąć ze wyciąga około 54 km/h. Prędkość przelotowa 35-40 km/h przy spalaniu orientacyjnym 7-8 l/h:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 U mnie Delfin 350 + Mariner 30 HP wyciąga w idealnych warunkach 46 km/h na śrubie o skoku 13". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Witam , u mnie przy wadze pustej łodzi 100kg plus 2os średnio po 100 plus silnik 15hp 4-sów 53kg ,aku ,zbiornik 12l , manele wędkarskie ,kotwica ,.... w sumie całkowita masa około 420-450kg na śrubie 11" przy 5400 obr/min ma średnio jakieś 35km/h . Średnio dla tego że na Odrze z nurtem 39-40 , a pod nurt 32-34 , Pływam tak na 5000 obr. /min około 30km/h o spalaniu nie pisze bo to śmieszne ilości ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Moja łódź ze wszystkimi bambetlami i mną na pokładzie waży około 550 kg,silnik Yamaha Autolube 40 km,śruba 10 i 5/8 na 12.Niestety brak obrotomierza więc tylko na słuch podejrzewam że za mało obciąża silnik bo coś za wysoko sie kręci.Prędkość max z gps 48 km/h.Przy najmilszej dla ucha ;D pracy silnika prędkość 30-35 km/h i spalanie między 8 a 10 l/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Cortina 555 + Mercury V6 200 EFI ok 1000 kg ,2 osoby + pełny zbiornik paliwa 100 l,czyste dno ->92 km/h Przy podniesionej pionowej windzie silnika na max ->96-98 km/h. Wszystko wg GPS. Warunki idealne. Obroty 5500-5600 RPM. Trym pochylony ok 15-20 stopni Pod koniec sezonu /zarośniete dno/ ok -8 km/h. Śruba stalowa Mirage 14 5/8 " i skok 23. O spalaniu przy maxie zapomnij :) :) :) Orlen wita ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 swietne informacje z pewnoscia duzo wnosza i wniosa dla porownania w przypadku zakupu podobnych lodzi badz mozliwosc jakie turystyczne lodzie moga osiagac predkosci na wodzie ;) ja juz troszeczke wyczyscilem dno ale za duzo roboty by to doprowadzic do idealnosci wiec zostawie sobie takie prace po sezonie. Przypadkowo wpadl mi w rece laminat w plynie stosowany w reklamach dla pokrycia nadruku .Odporny na wode i mechaniczne uderzenia zrobilem mala probe na lodzi i wyglada dosc porzadne dajac slizga powloke . jutro bede malowal cale dno a po paru dniach opisze efekty jakie pozwolilo mi to uzyskac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Pełna informacja na stronie http://madnessmarine.pl/sr23spec.php Maximum co udało się uzyskać na silniku Yamaha 200 ProV to 108km./godz. przy 6300 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 jutro bede malowal cale dno a po paru dniach opisze efekty jakie pozwolilo mi to uzyskac . Nie warto!!!! Narobisz się i może 2 km zyskasz. Ale próbuj. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Pełna informacja na stronie http://madnessmarine.pl/sr23spec.php Maximum co udało się uzyskać na silniku Yamaha 200 ProV to 108km./godz. przy 6300 obrotów. Zibi, Jaka śrubka ? pewnie i tak co 5 min zmieniasz ? :) no cóż pozostaje mi sie pogodzić z nr 2 na ZZ :) :):) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Piotr w końcu ktoś Cię zdetronizował ;D , chyba musisz zmienić łódź ;D , ostatnio miałem takie głupie myśli żeby kupić jakiś mały sportowy kadłub lub riba - ponton i założyć tam duży silnik tak żeby to konkretnie latało ale stwierdziłem że 2 łódki w domu są niepotrzebne bo i tak pływamy razem :) ale jakieś ciągoty ostatnio do prędkości się pojawiają bo fajnie tak polecieć ponad 80 km/h ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Piotr w końcu ktoś Cię zdetronizował ;D , chyba musisz zmienić łódź ;D , ostatnio miałem takie głupie myśli żeby kupić jakiś mały sportowy kadłub lub riba - ponton i założyć tam duży silnik tak żeby to konkretnie latało ale stwierdziłem że 2 łódki w domu są niepotrzebne bo i tak pływamy razem :) ale jakieś ciągoty ostatnio do prędkości się pojawiają bo fajnie tak polecieć ponad 80 km/h ;D Marcin, Z przyjemnoscią oddaję palmę pierwszeństwa w godne ręce Zibiego oraz pewnie Mike_G. Zdziwisz się bo ew. nowa łódź to powolny cruiser - o takim ciągle marzę i ku niemu dążę. Ale juz nie na ZZ tylko .........dużo bardziej na południu :) Moja Cortinka do sprzedaży ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Piotr coś tam już kiedyś wspominałeś że chcesz się cieszyć dużym Cruiserem :) , widziałem że cały czas wisi ogłoszenie , od siebie dodam że piękna łódka z super dnem i z tym silnikiem ma pazur jeśli wszystko pójdzie dobrze to za 2 sezony będę celował w coś podobnego o tej wielkości i zbliżonych osiągach ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 jeśli wszystko pójdzie dobrze to za 2 sezony będę celował w coś podobnego o tej wielkości i zbliżonych osiągach ;D Czego Ci serdecznie życzę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Panowie! hola, hola!!!! Tutaj nie chodzi o żadne detronizacje. Proszę tak nie odbierać tematu szybkości łodzi. Nie o to chodzi!!! Była na zalewie, albo jeszcze jest szybsza łódka amerykańska. Nasze łódki są wykonane specjalnie do zabawy, dla fanu prędkości na wodzie, niezależnie gdzie pływasz. Czy to na ZZ czy na morskich falach nasza łódka jest szybka i stabilna. Natomiast nijak nie przystaje do np. Cortiny która jest łódką sportowo turystyczną. SR-23 posiada tylko półkabinkę jeśli potrzeba i to wszystko. Łódka Mike'a nawet tego nie ma. Niestety u nas jeszcze nie ma jeszcze zwyczaju spotkać się wodzie, razem popływać, pogadać, wypić gdzieś kawę, poszaleć tym co kto ma. Może kiedyś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pn-m Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Natomiast nijak nie przystaje do np. Cortiny która jest łódką sportowo turystyczną. Szybką turystyczną :) :) :) :) Do zobaczenia w porcie. !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Na poczatek podam pare danych swojej lodzi waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100 lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ?? zapraszam kolegow do wypowiedzi ;) :P Proponuje raczej przesunąć bak paliwa do tyłu Bak z przodu dociąży dziób co z kolei opuści dziób na wodę i zwiększy powierzchnie zamoczoną co za tym idzie zwiększy opór wody i spowolni łódkę Pozdrawiam Mike_G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiziek29 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Witam :)Ornvik 535 Yamaha F115 mój max w jedną osobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Na poczatek podam pare danych swojej lodzi waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100 lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ?? zapraszam kolegow do wypowiedzi ;) :P Proponuje raczej przesunąć bak paliwa do tyłu Bak z przodu dociąży dziób co z kolei opuści dziób na wodę i zwiększy powierzchnie zamoczoną co za tym idzie zwiększy opór wody i spowolni łódkę Pozdrawiam Mike_G Witam Teoretycznie to co piszesz jest dosc logiczne lecz praktycznie daloby odwrotny efekt Tak jak wspomnialem w wielu swoich wypowiedziach to co w garazu i w glowie wydaje sie logiczne na wodzie sie nie sprawdza czego wielokrotnie doswiadczylem teraz zanim cos zrobie to sprawdzam na wodzie. Jak ma efekty dodatnie to przemysle czym moga byc spowodowane ' w przypadku przesuniecia zbiornika bez przegrod na tyl spowodowaloby wieksze zanuzenie w slizgu co sila rzeczy musialbym rozpychac wieksza ilosc wody przy przesunieciu natomiast zbiornika do przodu w ktorym mam okolo 140l i wejsciu w slizg oraz podniesieniu dziobu do gory paliwo nie zwieksza masy na rufie tylko przy sterniku w samy srodku lodzi co pozwoli na mniejsze zanurzenie rufy i przepychanie mniejszej ilosci wody stosunek pchania do tarcia jak mysle jest ogromny wydaje mi sie ze opory tarcia sa liniowe a opory pchania wody wykladnicze tak wiec lepiej dla uzyskania predkosci bedzie na rzecz tarcia odciazyc rufe w zanurzeniu druga istotna sprawa to czas wchodzenia w slizg co jest najbardziej obciazeniowym momentem dla silnika i jego zuzycia jak wchodze w slizg to podnosze dziub do gory a cale paliwo uderza na tylna scianke co w chwili wejscia w slizg na rufie przy silniku chwilowo waga zwieksza sie o ilosc paliwa w przypadku przesuniecia do przodu o pol metra odciazam tyl co pozwoli na latwiejsze i szybsze uzyskanie slizgu. efekty tego zabiegu mysle ze poznam juz jutro / Zdaje sobie sprawe ze przy lodzi 2230kg plus 6 osob srednio po 75kg co daje 450kg plus zbiornik 140l i graty jakies 40kg lacznie daje 2860 z tym ze paliwo bodajze jest troche lzejsze niz lit na kg co moze dac okolo 2840kg , osiagi nie sa rewelacyjne . Na dzien dzisiejszy przesunalem zbiornik poprawilem dno zwiekszylem moc silnika o ok 15kM zrobilem dodatkowe chlodzenie oleju i wymienilem lozysko pawezowe ktore mialo lekkie luzy i dziwnie ciezko chodzilo do tego zestawu moze wywale z lodzi z 2 osoby:> i efekty plywania sie poprawia Mam nadzieje ze zdaze do jutra to wszystko zlozyc i po probach zloze szanownym kolegom relacje . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 No to w takim razie daj znać jak Ci poszło 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komin Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Moja łódź waży z paliwem 40l. , silnikiem 113kg. , kotwicą i innymi szpargałami 500kg (ważone na wadze towarowej w zeszłą sobotę) Silnik Mercury 60KM four storke EFI i w dwie osoby ok 90kg każda wyciągam 60km/h według GPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andmat Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Moja katalogowo waży ok 500 kg+silnik prawie 200, paliwo 60 litrów i klamoty z 50 kg czyli razem 800-820 kg sternik też swoje waży :-) czyli będzie ok 900 kg. V-max jakią mi się udało osiągnąć na śrubie 14 i 7/8 X 19 to........ Uwaga!!! 71 km/h mierzona GPS Garmina. Warunki pływania bardzo dobre. Praktycznie lustro wody bez fali. W dwie osoby już niestety tylko 65 km/h a w cztery słusznej wagi 58 km/h przy trochę gorszych warunkach atmosferycznych. Ślizg osiągany przy 3100 obr/min i wtedy jest prędkość w okolicach 32-34 km/h Spalanie......Nie mam pojęcia ....Myślę jednak że ok 20 l/h Może w sobotę uda mi się wyskoczyć na próby z inną śrubą i wtedy pomiary zrobię ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavior Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Na poczatek podam pare danych swojej lodzi waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100 lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ?? zapraszam kolegow do wypowiedzi ;) :P Wiesz ja się za głowę łapałem jak ten remont szybko Ci idzie a tu się przyznałeś że nie wszystko do końca zrobiłeś tak jak chciałeś, piszę to bo ja swoją zacząłem robić 17 kwietnia i jeszcze nie skończyłem ( ale w niedziele koniec) a moja jest otwarto pokładowa i wiele mniejsza , ja jednak postanowiłem nie wnerwiać się na wodzie i robie tak jak sumienie podpowiada , lakier wyszlifowany po malowaniu i wypolerowany dwukrotne , mam zamiar jeszcze raz jak już stanie na przyczepie .Prędkości podam po zwodowaniu przed remontem 45 knot (na chwilę było 46)na śrubie 21 warunki rewelacyjne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.