Skocz do zawartości

Dock to Dock Autorouting Navionics/Simrad


Monsun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Kupując swoją łódź z pewnych względów byłem skazany na elektronikę Simrada. Wcześniej słyszałem, że Garmin jest jak telefony Apple (działa po wyjęciu z pudełka) a Simrad bardziej jak Android - dla ambitnych, teoretycznie można więcej ale jest mało intuicyjnie.

No i po kilkunastu wypadach łódką mogę to w 100% potwierdzić. Jakościowo na sprzęt nie narzekam, działa znacznie szybciej niż Atomik straszył (ale mam 2 generacje wyższy model) ale ta (nie) intuicyjność jest straszna.

Ostatnio przez 3 tygodnie nie miałem dostepu do łódki z powodu urlopu na którym notabene korzystałem ze starego plotera B&G  (tam to dopiero jest zabawa nie mając dotykowego ekranu). Pierwszym wyjazdem był forumowy piknik na którym na łódkę przyszedł Hubert i zapytał jak się robi Autorouting. Zadowolony, że ja wiem ruszyłem do plotera i po kilku klikach stwierdziłem że... zapomniałem :-)

 

Dlatego też dla siebie, Huberta i innych zrobiłem krótki filmik na youtuba pokazujący jak to działa.

 

 

Użytkowników Garmina proszę o wyrozumiałość - wiem że u was jest prościej.

To że nie można robić automatycznej trasy w Simradzie począwszy od miejsca w którym znajduje się łódź to jest skandal :-) Zawsze muszą być dwa waypoint'y.

 

Niestety Navionics i Garmin to obecnie jedna firma więc nie ma szans, że zrobią to lepiej Simradach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorouting czasami jest zgubny nawet kiedy posiadamy bardzo aktualne mapy ( to warunek aby ta funkcja była w miarę bezpieczna) już kilkakrotnie automatyczne wyznaczenie trasy odbiegało od tego  co zastałem na oznakowanym torze wodnym , i gdybym zawierzył całkowicie automatyce to nieciekawie by się to skończyło .

Uważam że to pomaga szczególnie na skomplikowanych torach podejściach , ale korekta live jest niezbędna .

Co do wyznaczania trasy automatycznej przez Simrada nie od miejsca gdzie jest łódź a od punktu , daje nam jedna przewagę , nie utworzymy trasy kiedy punkt początkowy będzie postawiony w miejscu w którym wprowadzone parametry łodzi uniemożliwiają nam bezpieczne przepłyniecie danego odcinka .   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ musti

 

Da się zapisać, wystarczy tylko kilka dodatkowych klinięć :-) Ale ta część jest już w miarę dobrze rozwiązana.

 

@saradog

Absolutnie. Tylko samobójca by tego używał bez jak to nazwałeś korekty live. Ja dodatkowo przeglądam jeszcze całą trasą między waypointami pod kątem głębokości czy aby za blisko mnie jakiejś mielizny nie prowadzi.

Ale niestety wiele osób ma bezkrytyczne podejście. Sam mam znajomego który był bardzo zdziwiony że ja jestem zdziwiony jego sposobem pływania. Ma na swojej łodzi wpiętego w system autopilota i nawet przy skomplikowanych routach potrafi nawet iść do toalety na dłużej :-( A łódka skręca gdzie trzeba. Wg mnie do czasu...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...