ogorek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Cena kosmos, ale zawsze wolałem "rzeczy" które będą działać przez długi czas. Przykładowo na 8-sme urodziny chłopaków chcieli auto na pilota. Kupiłem Traxxas-a i służy do tej pory (8-9 lat !!!). Tylko baterie LiPo wysiadały po pewnym czasie. Zderzak pękł ale kupiłem set częsci na wymianę. Autko osztowało w promo 900 i cały czas świetnie działa. Pamiętam, że LiFePO4 nie dawały takiego poweru dla auta ale były wieczne. Ciągle mają i ciągle działają dwa zestawy takich baterii (9 lat gdzie LiPo nie wytrzymywały 2 i "puchły") I teraz widzę, że są już "normalne" AKU 12V za kosmiczne pieniądze typu 600 EUR. Jaby wytrzymały 10 lat to niech kosztują 1500 ale nie 2500 ... https://www.mylithiumbattery.com/shop/12v-lithium-ion-battery-packs/lithium-battery-12v/powerbrick-12v-55ah/ zawsze to oszczednosc srodowiska jak aku bez ołowiu i jakby 10 lat wytrzymywał zastanawiam sie czemu sa oferowywane głównie do motocykli ?? za słaby prad rozruchowy ?? https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/lithium-lifepo4-c-9_88.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Ogórku pierwsze akumulatory tego typu montowałem 4 lata temu na Delphia Nano(to na zdjęciu) do napędu Torqeedo i to 4 sztuki ( 1 sztuka 2499Euro) ;) + dwa hotelowe też w technologi Lithium battery po 200Ah każda cena za sztukę 2253 euro netto . https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-12,8-&-25,6-Volt-lithium-iron-phosphate-batteries-Smart-EN.pdf Ale aby to wszystko działało jak należy to pozostaje jeszcze system ładująco/zabezpieczający który też nie jest tani , technologia nie jest taka nowa ale niestety ma również kilka słabych punktów , i moim zdaniem nie jest jeszcze gotowa dla przeciętnego kowalskiego jeśli chodzi o obsługę i używanie na łodzi . Pytasz o prąd rozruchowy , nie jest duży i nie używa się ich narazie jako typowo startowe , masz dane w tabeli którą zamieściłem i jak widać 60Ah to tylko rekomendowany prąd wyładowania 60A czyli 1C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Nowy Cetek M15 (cena nieznana) ładuje tez takie AKU - ma taki tryb moje Aku maja sie dobrze wiec zakladam, ze moze za 2-3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Tryb ładowanie to nie wszystko , taki akumulatory są bardzo wrażliwe na przeładowanie i rozładowanie a napięcie jest mierzone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku , sama ładowarka to nie wszystko jeszcze BSM i coś jeszcze . W tym roku są już zapowiedziane aku w tej technologi które mają wbudowane wszystkie zabezpieczenia o których pisałem ale nik ich jeszcze nie widział a tym bardzie testował ''12,8V Lithium SuperPack'' 12V/200Ah to 2200euro netto tej nowej baterii . https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-12,8V-Lithium-SuperPack-EN.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Ta z mojego linku też ma BSM https://www.mylithiumbattery.com/shop/12v-lithium-ion-battery-packs/lithium-battery-12v/powerbrick-12v-55ah/ Battery pack using Lithium Iron Phosphate (LFP) technology Nominal voltage : Long life : 2000 – 5000 Cycles Dimensions : 228mm x 138mm x 210 mm Weight : 7.8 Kg Maximum safety with advanced Built-in Battery Management System Monitoring of cell and PCB temperature, current, voltage, SOC Can be connected in parallel up to 4 units or 10 units (Pro Version) Can be connected in series up to 4 units Minimum 3000 cycles at 80% DOD (see chart tab) Operating temperature in charge : 0°C à +60°C Operating temperature in discharge: -15°C à +60°C 100% Maintenance free RoHS et UN38.3 certification Jedyne co mnie niepokoi to "operating temp in charge" ze od 0 tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 To ''zero'' to i tak jest podejrzane , teraz mamy zalecenie od dobrych producentów +5 i ponizej tej temperatury nie ma szans na ładowanie i tak programujemy BSM-y . Te baterie których linki wklejasz to NN , nie ryzykował bym kasy , mam więcej info ale niestety nie mogę tego udostępniać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Dzięki Twoim radom - moje 2 AKU mają się świetnie - a jak coś działą nie lubię wyrzucać. Mam nadzieję, że jeszcze 2 - 3 lata pozyję z moimi Mam nadzieję zostawić szalupę w GR po lecie z podłączonymi ładowarkami na stałe. A tam temp raczej +15 C zimą. Więc może AKU (aktualne) jeszcze dłużej pożyją. Ale zbieram informacje - just in case Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Spokojnie AGM nie są tak delikatne i można je spokojnie ładować w minusowych temperaturach , z tego co widzę u ciebie to masz Optimy Blue , moim zdaniem najlepsze dostępne w PL akumulatory rozruchowe i do prac ciężkich , stery strumieniowe czy wyciągarki , stworzone są po to , kiedy ''jankes'' zostawi koparkę po sezonie czy traktor to musi go odpalić po zimie bez ładowania oczywiście jeśli przed pozostawieniem będzie w 100% naładowany , typ spiralny jak w Optimie ma barzdo niski współczynnik samorozłdowania w porównaniu do zwykłych chlupoków ,Optima ma największe prądy rozruchowe proporcjonalnie do swojej pojemności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 zastanawiam sie czemu sa oferowywane głównie do motocykli ?? za słaby prad rozruchowy ?? Bo cena jest kosmiczna, ale do motocykli nie potrzebne są duże pojemności więc cena robi się do zaakceptowania. Przy wyczynowych motorach liczy się każdy kilogram a LFP są ok.50% lżejsze. Liczba cykli przy LFP brzmi zachęcająco, ale dlaczego wasze aku wytrzymują tylko kilka lat? Ja mam w aucie już 18 lat aku którego nie serwisowałem (np. przez dolewanie wody) i daje radę. Prewencyjnie kilka lat temu chciałem wymienić na zimę na nowe ale czasu zabrakło a teraz idę na rekord :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.