Skocz do zawartości

Widoczność jachtu w Marine Traffic


Monsun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Temat sam się rozwiązał. Póki miałem radio włączone tylko na kilka godzin, Marine Traffic nie widział jachtu.

Zostawiłem włączone na kilka dni w marinie i już można wyszukać łódkę po nazwie.

Teraz wyłączę na tydzień i zobaczę jak szybko pojawi się tam jacht po ponownym załączeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś widoczny w Marinetrafic zależne jest od wielu czynników , przede wszystkim od twojej instalacji i rejonu .

Stacje odbierające i wysyłające dane do  internetu potrzebują odebrać twój sygnał z AIS-a i tu pytanie w jakim stanie (jakości) jest twoja instalacja antenowa i klasa nadajnika AIS , SOTDMA czy  CSTDMA bo to ma znaczenie .

Są rejony naszego wybrzeża gdzie jest dziura (brak odbiorników AIS via internet) i tam odbierane są tylko mocne nadajniki AIS klasy A i przy dobrej i wysokiej instalacji anteny  klasy B+ . Również satelity odbierają pozycję AIS i przesyłają dane do Marinetrafic ,  ale tak jak napisałem wszystko zależne jest od mocy i instalacji antenowej .

Marinetrafic nie należy traktować jako wyroczni i absolutnie nie używać ich wskazań do nawigacji , normą jest opóźnienie 15/30minut , co w żegludze  szczególnie szybkich jednostek stanowi poważne niebezpieczeństwo kolizji .

Osobiście w sezonie mój AIS jest mobilnym nadajnikiem do Marinetrafic i z rejonu Zatoki Gdańskiej przy dobrej propagacji odbiera pozycje  jednostek  nawet za Kalingradu .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź na temat AISa.

Generalnie jego budowa i działanie są mi znane.

Pytanie było bardziej w kwestii czy potrzebna jest jeszcze jakaś rejestracja na MT żeby łódka była tam widoczna.

A jak się okazało nie jest.

 

Mój nadajnik jest zintegrowany z radiem VHF i jest klasy B, CSTDMA. Na razie instalacja antenowa jest do d.. Nisko i jedna antena na spliterze.

Wiem, że do szybkiej łodzi lepszy by był klasy A (częstsze odświeżanie) ale gdzieś trzeba było oszczędzać.

A założenie było takie, że mam być widoczny w ciasnych miejscach, na kotwicy, w dryfie czyli wszędzie tam gdzie klasa B wystarczy.

 

Marine Traffic jest ciekawostką, mogę sobie tam podejrzeć mniej więcej gdzie jest łódka jak siostra czy ojciec będzie pływać :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba nadajnika klasy A aby mieć szybsze odświeżanie , mam B+ SOTDMA i działa w ten sam sposób co A czyli nie czeka na wolna ramkę , różnica polega tylko na mocy B+ to 5W a klasa A to 12W i kilku innych dodatkach ale one nie wpływają na odświeżanie tylko dają nam więcej informacji o jednostce . 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...