Skocz do zawartości

prośba o opinie + silnik elektryczny Haibo D65


Mashlannah
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że prawidłowo umieściłem wątek :) Zastanawiam się nad zakupem silnika spalinowego o mocy 4,3kW. Producentem jest firma produkująca sprzęt ogrodniczy (kosiarki, podkaszarki) i elektronarzędzi. Opinie w internecie są niezłe.

 

https://kraftdele.info/silniki-spalinowe/1269-spalinowy-silnik-zaburtowy-43kw-kd177.html

 

Silnik ma zostać zamontowany w pontonie NawiPoland MP-270 (model z pawężą) do rekreacyjnego pływania po Odrze w okolicach Wrocławia i okazjonalnie na innych wodach śródlądowych.

 

Dwa pytania:

 

1) Czy warto zainteresować się tym sprzętem?

 

2) Czy zamontowanie mocniejszego silnika (5,8KM) do pontonu który na tabliczce znamionowej ma moc. max 5 KM może skończyć się jakimiś problemami z policją wodną? Pytam czysto hipotetycznie.

 

EDIT: jedyny minus jaki widzę, to brak biegu wstecznego, ale za taką cenę można przeżyć ;) Wydaje mi się, że dostęp do części zamiennych będzie lepszy niż w przypadku innych Chińczyków ze względu na dużą ofertę innego sprzętu producenta w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię - realnie ok. 1,5 KM? A co w cenie do 1 tyś. zł jest wartego uwagi?

 

EDIT: Rozważam jeszcze coś takiego:

 

https://www.emag.pl/silnik-zaburtowy-spalinowy-4km-do-lodki-pontonu-woda-1650/pd/D2H34LBBM/

 

Szukam czegoś kompaktowego, co nie zabierze dużo miejsca po spakowaniu. Mati82, nie polecasz ze względu na brak mocy czu ogólną bublowatość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poleca bo komfort jest zerowy. Jes to silnik do ktorego fabrzycznie powinni dawac sluchawki ochronne. A moc silnika masz podana jako moc przy silniku a nie np moc na wale jak podaje wiekszosc szanujacych sie firm. Poszukaj uzwanego silnika 4-6km ale markowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tysiaka można już kupić NORMALNY silnik do pontonu. Tego o czym tu piszesz nie chciał bym za darmo... Po jednym pływaniu sam byś go utopił... Szukaj np 5 konnej Yamahy, Marinera itd. Dozbieraj te kilka setek i kup coś na czym popływasz. W tym przedziale cenowym nówki nie kupisz więc kieruj się stanem technicznym a nie rocznikiem. Jedna uwaga, silnik ma być z gazem w rumplu bo są stare silniki z suwakiem - mało wygodne rozwiązanie. Zanim coś kupisz konsultuj...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem coś podobnego na 2,5 metrowym plastiku na Warcie.Gaz odkręcony do końca i stała w miejscu pod prąd.

Jak wyżej pisano,coś markowego w dobrym stanie.

 

P.S. Nas dobrego mocnego elektryka z aku trzeba ponad 2tyś wydać.Także porównaj to co za te 500,- jest oferowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za opinię. Wychodzi na to, że wracam do punktu wyjścia czyli poszukiwań silnika elektrycznego bo: 1) jest cichy 2) nie czuć spalin w czasie pływania.

 

Póki co rozważam Haibo VST 54 które któryś z kolegów polecał na poddziale dot. pontonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na Odrze zaszalejesz na elektryku... pożycz od kogoś na popołudnie. Zaoszczędzisz sobie rozczarowań.

 

Ja sobie zdaje sprawę, że to nie jest silnik którym wprowadzę ponton w ślizg...bardziej zależy mi na niewielkich rozmiarach i żeby na spokojnie (wcześniej pływałem na żaglówkach) poeksplorować zatoki, wyspy i ruiny bunkrów w okolicy ;) Czy Twoim zdaniem do takiego, czysto rekreacyjnego przeznaczenia i pływania w pojedynkę max w dwie osoby to i tak za mało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu pewnie to wyśmieje ale dla Ciebie na Odrę, do eksploracji miejsc o których mówisz najlepiej by się nadała stara poczciwa i chłodzona powietrzem Yamaha model 5BS. W niej nie miał byś obawy o zassanie piachu czy mułu do układu wodnego bo go w nim niemal nie ma. Jest nieco głośniejszy od chłodzonego cieczą Marinera o tej samej mocy ale i tak o kilka klas fajniejszy od tego co pierwotnie chciałeś kupić. 20 czerwca jest dniem wolnym, przyjedź z pontonem na Kunice. Popływasz na moim elektryku i może uszykuję jakąś 5 konną spalinę. To powinno dać Ci do myślenia.

 

Przejrzałem zdjęcia pontonu... jeśli masz pełną podłogę to 5KM jeszcze jakoś pójdzie ale jeśli tę "deskową" to czarno to widzę.

Wtedy szukał bym czegoś słabszego. Szkoda, że stare 4 konne Evinrudy mają gaz na suwaku. Można kupić za psie pieniądze a te ich 2 tłoki bardzo fajnie pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest coś o czym zapomniałem wspomnieć - ponton ma podłogę pół-sztywną (5 paneli). Mam wątpliwości czy przy  5km ponton będzie wystarczająco sztywny. Jeśli uda się osiągnąć 5-7 węzłów to dla mnie jest to w zupełności OK, dlatego rozważam elektryka ;) Podejrzewam, że może nie dawać rady przy większym wietrze i żegludze pod prąd?

 

Dzięki za zaproszenie, ale ponton przyjdzie do mnie ok. połowy lipca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że to nie wersja z pełną podłogą... sam szybko to stwierdzisz, że to był błąd. W połowie lipca będę jeszcze w domu więc oferta cały czas aktualna. Jak będę się "nudził" to uszykuje jeszcze małego 4 konnego evinrude na tym nieszczęsnym suwaku, popływasz i podejmiesz dobrą decyzję...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Postanowiłem uzupełnić nazwę wątku ze względu na fakt, że w postach przewijały się również informacje o silniku elektrycznym.

 

Od 2 miesięcy użytkuję na środkowej Odrze silnik Haibo D65 o mocy 65lbs. Pływam co tydzień (a czasem częściej) więc myślę że jakieś wnioski mogę już wyciągnąć. Najważniejsza sprawa - moc 65lbs przy małym pontonie daje radę nawet pod prąd i wiatr. W moim porcie jest nawet tramwaj wodny pływający na silniku elektrycznym. Pływam w różnych warunkach, 3-4B fale 0,5m w tym także wywołane przez przepływające jednostki i zero problemów. Druga sprawa to minus - prędkość. Ponton jest powolny co mnie osobiście nie przeszkadza bo pływam rekreacyjnie i traktuję to jako alternatywa roweru wodnego czy żaglówki. Płynąc pod prąd przy flaucie:

 

3 bieg - 3,4 do 3,9 km/h

4 bieg - 4,2 do 4,6 km/h (z prądem 5,2 - 5,8)

5 bieg - do 5km/h (z prądem 6,0 - 7,0)

 

Sam zestaw waży ok 60kg (ponton 25, silnik 9, aku 26). Gdyby ktoś miał pytania - chętnie podzielę się swoimi obserwacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Przygotowania do nowego sezonu ruszyły - po weekendzie jak pogoda się poprawi planuję pierwsze pływanie. Zastanawiam się nad "tuningiem" silnika Haibo D65. Znalazłem w sieci taki oto maximizer:

 

https://www.mc-sklep.pl/maximizer-wewnetrzny-power-300-c-z-montazem-p-699.html

 

Czy ktoś z Was spotkał się z tym ustrojstwem? Będę wdzięczny za jakieś info czy warto się w to bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Po 2 przepływanych sezonach elektryk poszedł do ludzi a dziś stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Storma F6 t4 :) Oprócz silnika wymieniłem podłogę z półsztywnej na w pełni sztywną z aluminiowymi listwami. Nie mogę się doczekać aż dotrze :O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...