frytek Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Hej, ostatnio spotkałem się z ogłoszeniami dotyczącymi silników firmy storm, które kosztują wyjątkowo mało, ale nigdzie w Internecie nie da się znaleźć o nich informacji. Czy taki rolniczej ma sens przy okazyjnym pływaniu pontonem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 To że coś skopiowano (choć wiele części może być odrzutami nie spełniającymi wymogów zamawiającego) nie znaczy że jakość materiałów jest porównywalna. Nagle okaże się że gwinty osiadają, łożyska, tuleje, koła zębate to typowa chińszczyzna. Choć oni są w stanie wyprodukować towar każdej jakości. Realna wartość silników zaburtowych w Polsce jest o 50% zawyżona i zarówno markowe jak i te o które pytasz. Z tymi silnikami jest jak ze skuterami i motorowerami z chin, jeździ to ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukk Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Hej, temat trochę leciwy, ale nie wypowiedział się jeszcze żaden posiadacz/użytkownik Storma. W tym roku nabyłem 7KM 2T Storma. Na silniku pływałem dopiero kilka razy, więc jakieś sprawy zużyciowe jeszcze nie wychodzą. Silnik ogólnie w porządku, moc taka jakiej należałoby się spodziewać. Użyte materiały wydają się całkiem w porządku (przynajmniej te, które widać). Gorzej sprawa wygląda z obróbką, niektóre krawędzie są brzydkawe, ale nie jest źle. Największy problem to chyba sam montaż. Np. przy pierwszym wykręcaniu świecy myślałem, że urwę klucz, zaś niektóre inne śruby wypada podociągać po fabryce. Nie wiem jak będzie z serwisem na dłuższą metę, podstawowe części (kabel WN, świeca, wirnik pompy, uszczelki silnika) są dostępne, z resztą może być kłopot (trzeba będzie dochodzić do tego co dokładnie było skopiowane i na tej zasadzie szukać części). Trochę niedbale też ułożone przewody pod czapą, ale bez problemu można samemu zaprowadzić porządek. W pewnych miejscach nawalone sporo smaru. Przy spodzinie widać resztki wypchanego po przykręceniu silikonu. Generalnie powiedziałbym, że dla niezbyt intesywnego użytkowania to ma rację bytu, ewentualnie po wykonaniu po swojemu drobnego przeglądu/poprawek po zakupie. Największą bolączką będzie pewnie sprzedaż :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Skopiowali yamahe 4 km I moc odrazu wzrosla do 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomania Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Witam potrzebuję informacji na temat silnika strom 13,5 km Ma może ktoś ten silnik i piwie mi jak z hałasem osiągi i zużycie paliwa i oczywiście czy są awaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiwi999 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Cześć, nabył ktoś silnik tej marki ? Coś powyżej 10km ? Jak to się sprawdza i czy warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 To nie jest żadna marka: to tylko naklejki importerów naklejane gdzies po drodze: Storm, kapral, yamabisi, sail itp.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory123 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Witam Jestem posiadaczem 13,5 KM Storma ( nie mam jeszcze patentu) i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Kilka dni temu nabyłem Storma F 6 ,jest po pierwszym odpaleniu w beczce i pływaniu . Wypalone około 5 l paliwa ,jak na razie wszystko wygląda OK ,a co będzie :-\ ,czas pokaże . Z pontonem 3,3m PP daje radę w jedną osobę płynie tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Silnik po drugim pływaniu , jak na razie żadnych problemów :-\ . Jeszcze z trzy motogodziny i wymiana oleju ,który w silniku wygląda klarownie i nawet kolor jest OK . Wymiana przewidziana przez producenta po 10 mtg , silnik i spodzina . Jako ,że planuję spływ rzeką ,sprawdziłem też spalanie ,na wolnych obrotach z V 7-8 km/h i na wlanym 1 l , silnik pracował 1h i 15 min , czyli ( chyba ) całkiem nie źle . Jeszcze się tylko zastanawiam ,czy taka praca silnika na niezbyt wysokich obrotach jest dopuszczalna na dłuższą metę ??? ,jeżeli ktoś ,coś to proszę o info . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Surek Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Witam, Najpierw przeczytałem ten temat od literki do literki, a potem kupiłem silnik jak w temacie. Jestem absolutnie zadowolony. Póki co pływałem 4 razy po kilka godzin i absolutnie cieszę się z tego zakupu. Używam go do pontonu 3,3m. Pływa jak rakieta. Z czystym sumieniem mogę polecić te podróbki ???? Pozdrawiam serdecznie Marcin ze Szczecina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niagara Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 No tak pytanie jak cos sie zepsuje czy trzeba bedzie kupowac nowy silnik czy tez nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 To jest źle postawione pytanie. Kupując silnik przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie czy w ogóle jest on awaryjny i się psuje a dopiero potem czy jest dostęp do części zamiennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Ja bym najpierw określił do czego chce się go używać. Na śródlądziu miałem SeaKinga i był ok, bo jak się zepsuł to nie było zagrożenia. Ale na morze nigdy bym go nie wziął, tylko coś markowego i sprawdzonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 W sklepie podali ,że to kopia Yamachy i części pasują .Podstawowe dupsy mają ,a co do reszty ,to właśnie po to są takie posty rzeby wyszło z czasem . Też gdzieś tutaj czytałem wypowiedź serwisanta o ( chyba) Honddzie i jej usterkach .Dzisiaj ,a właściwie od czsu gdy księgowi zabrali się za projektowanie , szału nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek63 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Od kiedy księgowi wzięli się za inżynierię w każdej dziedzinie "mechanizacji dla ludu" jest dokładnie to samo. Ma pochodzić tyle i tyle, i się na tyle zepsuć żeby nie opłacało się tego naprawiać. Czasy niezawodnych mechanizmów złożonych, przystosowanych do długiego czasu eksploatacji to odległa historia. Na tym kanale jest sporo porównań kitajskich kopii tych silników do oryginałów. Niestety ale szału to nie ma https://www.youtube.com/channel/UCVMOuwg6OGIGO7EiI7ZlDlw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mashlannah Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 Przyglądam się Storm F6 6KM 4t, będę chciał kupić na przyszły sezon. Rozmawiałem chwilę przy slipie z gościem który go kupił - goni silnik co kilka dni z Rędzina do Brzegu Dolnego i z powrotem, ostatnio przestał odpalać ale prawdopodobnie kwestia przeczyszczenia filtru paliwa. Części zamienne organoleptycznie nie do odróżnienia od Yamahy, pytanie o materiał wykonania. Ogolny wniosek z rozmowy byl taki, że chodzi fajnie ale pytanie jak będzie za 10-12 lat. Mam nadzieję że mój niewiele wnoszący post będzie pomocny :) Przy okazji, na allegro producenta silnik występuje w wersji normalnej i krótkiej "kolekcjonerskiej" przeznaczonej do ścigania. Vzy ktoś wie o co chodzi? Wyczuwam obejście jakichś przepisów;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Co to jest wersja normalna i krótka? Ten dopisek o którym mówisz znaczy tyle że gość sprzedaje nowe gówniane chińskie silniki 2T, a EU zakazała importu i sprzedazy 2T dla zjadaczy chleba, więc myśli że jak taki dopisek zrobi wszystko jest cacy. Dodatkowo ten silnik nie posiada mocy która deklaruje naklejka na czapie, chyba że to nie konie, chińskie konie, a one z natury są mniejsze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mashlannah Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 Wersja długa/krótka to długość kolumny - krótka 43cm, długa 56cm mierzona od pawęży do płetwy antykawitacyjnej. Wersja 43cm chyba dość krótka, co? Wstępnie przewidziana na ponton 2,7m, docelowo na żaglówkę kabinową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 Firma bezwioseł ma w ofercie silniki 6km 2T i 4T ,oba z krótką i długą kolumną i tak jak Ci napisali jako "kolekcjonerskie " muszą sprzedawać te 2T ,bo nimi handlować inaczej już nie można ::) . Co do mojego silnika ,to niedługo będzie próbowany na urlopie :D :D :D .Ogólnie ,to kilka szczegółów w nim sprawdziłem i... dopracowałem po swojemu . Ogólnie z wszystkim dzisiaj jest tak ,że chcąc taniej trzeba się troszkę znać :-\ . Np w moim dopiero niedawno dokupiłem zbiornik zewnętrzny ,a do zakupu co jakiś czas silnik gasł z braku wachy . Raz dolałem ,a że był wycyckany i ciepły nie chciał od razu zagadać ,a ja jeszcze z nim nieobeznany ,ciągnąłem szarpankę (do końca ) i puściłem i ... się zesrało ,bo fedra spadła z mocowania . Co stwierdziłem dopiero w garażu po rozebraniu . No i zauważyłem ,że zaczepik sprężyny był troszkę (w-g mnie ) za słabo wygięty ,poprawiłem i powinno być git . Przy okazji dowiedziałem się ,że jest po odkręceniu szarpanki dzwon do nawinięcia linki i odpalenie awaryjnego ,czyli zrobione jak w markowych ( nie przyoszczędzili ). Teraz podobną usterkę będę w stanie ogarnąć podczas np ,spływu Wisłą ,co mi się marzy ,poza tym wiem ,że ciągnięcie szarpanki do końca i puszczanie jej może być ... szkodliwe ;) . Bawmy się ludziska pod ile jeszcze możemy :o . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 31 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2021 Witam ,po długim czasie i pytam ,bo miałem małego problema :o . otórz na moim Stormie pływam i pływam i ogólnie spoko ,ale juz jakiś czas temu się pojawił problem z paliwem ,a na ostatnim pływaniu się powtórzył . Moje pytanie dotyczy linii paliwowej . Po ostatnim pływaniu postanowiłem wypalić paliwo w gaźniku :-\ ( tak na próbę ) . Odpiąłem przewód od zbiornika (zew.) i pływałem ,na wolnym gazie kilka minut , aż silnik zgasł . Po tygodniu ,na wodzie podpinam linię paliwową ,pompuję gruszką ,ssanie lekki gaz ( tak jak zawsze ) ,pyk i łapie za pierwszym . Troszkę rozgrzewki ,przód na wolnych ,wiecej ... ślizg i po jakiś dwóch min. spadają obroty ,chodzi nierówno i >:( zgasł . Pompowanie i wszystko od nowa ,ale problem pojawia się po kilku min i tak... . po wielu próbach doszedłem do tego ,że jak zaczyna zwalniać ,to wystarczy dopompować gruchą ,albo przełączyć na wewn. zbiornik . Z różnym czasookresem problem się pojawiał . Drugiego dnia ( byłem na campingu ) ,gumak na wodę i łeb pełna kombinacji co zrobić ,a tu pyk i wszystko hula , zrobione kolejne + - 7 mth i ani najmniejszego objawu . Co mogło być przyczyną ( przypuszczam że jakiś paproch) . Czy warto założyć dodatkowy filtr za gruchą ( chociaż taki różaniec to ...średnio >:( ,oraz jakie są sposoby szybkiego ,na wodzie , przeczyszczenia układu paliwowego . Dzięki za rzeczowe wskazówki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robkio Opublikowano 4 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2024 Czy ktoś pływa na tym silniku 6km łódką ok. 4m waga ok 100kg? jak to się sprawuje z łódką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.