Skocz do zawartości

Storm


lookiada
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie do doświadczonych motorowodniaków otóż przymierzam się do zakupu chińskiego klona Yamachy Storm i teraz pytanie czy do takiego silnika można założyć śrubę uciagową  np od yamahy. Posiadam jacht motorowy Norman 21’ i potrzebuje silnika.Czy taki Storm powiedzmy 12 -15 km da radę.Miałem wcześniej Yamahe 9.9 ze śruba uciagową i chodzila super ale się zatarła, dlatego wolałbym kupic chiński ale nowy z gwarancja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Pamiętasz może takie samochody jak ;Syrenka , Wartburg czy Trabant ,albo taki motorower Komar ? one wszstkie miały właśnie silniki 2-suwowe  ???. W silnikach zaburtowych dwusuwy są lżejsze ,prostsze w budowie i transporcie ,tańsze i gdyby nie to ,że pozostają dwusuwami były by idealne  :o , pomimo że więcej palą ,legalna (masowa )sprzedaż jest już zabroniona ,spaliny śmierdzą ( ale i tak idą do wody ,chyba że myślisz o silniku z wykaszarki ) ,są głośniejsze ( cykl pracy jest z każdym obrotem wału , a w 4-suw. co dwa obroty ) . Zresztą o ekologii nie ma co pisać bo za niedługo to wszystkiego zabronią i tylko kajaki zostaną  :P .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niskim zakresie obrotów 4t jest cichsze od zwykłych tanich silników  2t. Wyjątkiem są np silniki 2t na wtrysku  które tak naprawdę ciężko było  mi powiedzieć że to  ze to 2t takie silniki to evinrude.

 

2t jest tanie w utrzymaniu ale koszt paliwa jest większy. Silniki storm nie należą do tych wysokiej jakości  i nawet jak coś jest kopią to różnica tkwi w jakości  wykonania. Np Yamaha będzie sichsza od swojej chińskiej kopii i wytrzyma 5x dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest oczywiste ,że każdy kto kupuje produkt dwa razy tańszy zdaje sobie sprawę ,że jakość też może być adekwatna do ceny . Kupiłem w zeszłym roku chiński ponton ,później elektrycznego Storma i spalinowego 6-cio konnego . Taka ciekawostka ,ponieważ był to mój "pierwszy raz " i nie wiedziałem czy mi przypasi kupiłem nowe i budżetowe ,a wydałem mniej niż na np. nową Yamachę 6km  8) .Co do nieprawdziwych danych ponoć podawanych przez sprzedających  :o ,to przed zakupem oglądałem filmiki z bezwioseł ( bo jako dla laika te ileś koni nic mi nie mówiło ) i wybrałem 6 konny 4t i tak jak było pokazane na filmiku ,że prędkość max około 24 km/h , to u mnie też tak w realu wychodzi ,czyli nie ciulają  ;) . Co do trwałości ,to za krótko się nim bawię ,chociaż mam już za sobą wyprawę Odrą ponad 100 km jednym strzałem i jak na razie OK .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz o ile ilość Mocy może być nie oszukana to co ilości km bez awarii  no jak by to powiedzieć wietierokiem też zrobiłem 100km i jakoś bez problemów a każdy mówił ze to badziewie..

 

Ale pewnie stormbnie pali od sznurka lub w pół  sznurka jak Yamaha tylko np od 2 szarpnięcia?  100km to  też mało bo te silniki nie są plastikowe  i powinny wytrzymać około 1k km bez serwisu i bez problemów.

 

Małe silniki mają jeszcze jedną sporą wadę  niezależnie od producenta w przeważnie dostają moco po dupie bo są datowane wysokimi obrotami by wejść w slizg itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczeże to obsługi musiałem się nauczyć i to na własnych błędach . Np. jak piszesz zapalanie ,teraz pyknie od delikatnego szarpnięcia ,ale nauczyłem się tego dopiero jak spieprzyłem szarpankę . Chociaż może nie tyle spieprzyłem co chyba źle zrobiłem puszczając ją po pełnym wyciągnięciu . Sprężynka się odczepiła z tego rowlka u musiałem rozebrać szrpak ,wykumać i poskładać całość. . Problem był taki .że po wycyckaniu paliwa do zera tzeba było się naszarpać żeby zaskoczył ,teraz już wiem ,że lepiej dłużej przepompować ,a i zbiornik zewnętrzny robi robotę . Teraz odpalając najpierw wybiorę luz i jeden obrót wystarczy żeby zawarczał. Na pewno więcej będę mógł napisać na koniec sezonu ,bo mam plana się pobujać tu i tam (specjalnie kupiłem auto do przewozu szpeju ) ,muszę jeszcze tylko dokupić gdzieś drugą śrubę ,może o troszkę większym skoku  ? . Dla mnie urok pływania to coś w rodzaju wypraw for. Gryfa  ,czyli nie zsp... nie tylko jejaks ;) . Fajnie ,że można sobie na forum ,zimą , przynajmniej wirtualnie popływać :) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że Storm to nie jest markowy produkt, ale jak tak czytam, to jednak jest wyżej niż inne "no name". Jestem laikiem i jak tak sobie czytam, to dochodzę do wniosku, że nawet nie wiem jak o taki silnik zadbać przed zimą. Wszystko do nauki. Oczywiście mniejsza szkoda jak się zaniedba i zepsuje coś tańszego. Do tego z jednej strony silnik ma przynieść frajdę, ale będzie używany okazjonalnie. Wszystkie rozważania mam przed sobą. Czy Storm 6-7KM lub inna firma na podobnym poziomie czy może Honda, Yamacha, ale 2,3-2,5KM. Używane to dla mnie zupełna loteria, więc chcę tego uniknąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,3 - 2,5KM to będzie "pchacz" nie napęd... W pytaniu o ponton wspomniałeś, że chcesz wypłynąć na Bałtyk... Na prawdę nie wiesz jeszcze czym jest samo wyjście w kanale portowym. Dość powiedzieć, że 5 konnym JAKOŚ mi się to udało ale dopiero mając Suzuki 9,8KM 2t miałem w miarę komfortowe pływanie. Wiem, waży chyba 36kg. Sam ze względów zdrowotnych zszedłem do 8 konnego silnika i montażu go na brzegu i dopiero pełnym zestawem zjeżdżałem do wody. Weź pod uwagę nasze doświadczenia. W żaden sposób nikt nie chce Cię zniechęcić do pływania, chodzi o to, byś nie popełniał tych samych błędów co my :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, właśnie po to pytam aby zasięgnąć języka u tych co maja doświadczenie. Z tym Bałtykiem to raczej myślenie o przyszłości, bo mam małe dzieci (najstarsze 7 lat) i obecnie to bym się bał. Dlatego początkowo to będzie jezioro (Łazy, Dąbki). Teraz rozważania czy lepiej słabszy, ale markowy czy mocniejszy, ale Storm lub podobny. Użytkowanie głównie w wakacje i to też tylko przez jakiś czas, więc markowe mocne odpadają ze względu na cenę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz poczytać o podobnych dylematach jak Twoje ,to są opisane w moim wątku o pontonie Kormoran 330 . Też uważałem ,że mały mi wystarczy i z perspektywy ,to napiszę tak , dobrze że rozważyłem rady bardziej doświadczonych forumowiczów . Chociaż kurna to taszczenie tego 6 konnego jest lekko upierdliwe . Jednak ponieważ chyba zassałem bakcyla ,to teraz ( gdybym się rozstał z moim zestawem ) kupiłbym ponton Quicksilver z airdeckiem i chyba Mercurego 6km . Nie dla tego ,że coś jest nie tak , ale o tak  ;) , nowe marzenie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie z nudów ,ale i z ciekawości robię przegląd spodziny w moim Stormie . Kurna w życiu bym się nie spodziewał ,że tyle kamienia się osadzi po około 30mtg. Natomiast słoneczko pomy wodnej OK i ogólnie byłoby dobrze ,ale chyba dorobię i wymienię uszczelkę pod pompą . Tutaj moje pytanie ,czy mogę ją zrobić z klingerytu ( wg starej 1mm ) , czy są to jakieś specjalne uszczelki ,bo wyglądają tak jak by  :-\ gumowane . Grubość wynika z różnicy poziomu plastiku ,a walca pompki ,ale chodzi mi przede wszystkim o materiał na uszczelkę . No i jeszcze jedno ,mam fabryczna śrubę taką :

https://photos.app.goo.gl/kNDU39Kyy8BHGmgSA

Gdybym chciał śrubę o większym skoku a tej samej średnicy ,czy jest szansa coś dostać ? Zapas i tak musze mieć ,a popróbować nie zaszkodzi ,chodzi mi o to żeby te 8km /h robić na wolniejszych obrotach . Gdzie najlepiej kupować śruby ,moja ma 9 wypustek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...