Sudnik-Motoryachts Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Dzień dobry, chciałbym przedstawić Wam najnowszy projekt stoczni Sudnik-Motoryachts: wykonany z aluminium SM-24ALU. Podstawowe dane techniczne SM-24 Alu: długość kadłuba – 7,30 m szerokość – 2,96 m zanurzenie – 0,25 m wyporność – 2900 dm3 masa własna jachtu bez balastu – 1800 kg balast wewnętrzny pod podłogą mesy – 300 kg wysokość wnętrza – 1,90 m typ silnika – zaburtowy Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie i komentarze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Piszesz, że : chciałbym przedstawić Wam najnowszy projekt stoczni no to go przedstaw bo na razie podałeś jakiś widoczek ogólny i żadnych szczegółów, nic o osiągach, warunkach bytowych i w ogóle. Same wymiary to za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Jak dla mnie na pierwszy rzut oka podobny do Sunhorsa 25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 To samo chciałem napisać... Natomiast SH podejrzanie podobny do Oceana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sudnik-Motoryachts Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Więcej informacji o SM-24 Alu na naszej stronie, pod linkiem: http://www.sudnik-motoryachts.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=81&Itemid=218&lang=pl Pozdrawiam! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Ale to tylko projekt, wizualizacja. Czyli nie ma jeszcze pierwszej pływającej takiej jednostki ? To będzie ALU malowane proszkowo czy jakoś inaczej zabezpieczane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sudnik-Motoryachts Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Aluminium morskie malowane, poszycie o grubości 6mm, pierwsze sztuki będzie można zobaczyć na wodzie już w marcu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Ło matko , to chyba na front idzie 6mm poszycie przy łodzi 7m :o Takie grubości poszycia stosuje się przy jachtach oceanicznych długości 17 m . A czy możesz podać symbol tego morskiego aluminium . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anka Biene Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Grubość aluminium jak najbardziej odpowiednia, zważywszy na to, że w minionym sezonie zniszczyłam kadłub swojej łodzi na Warcie i myślę o czymś nowym... A ten projekt wydaje się ciekawy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Naiwne jest myślenie ze wraz z grubością poszycia i co za tym idzie wzrost masy uszkodzenia kadłuba będą mniejsze.Ale jak mówią róbta co chceta.Te 7 mm to delikatnie mówiąc przegięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 No ale w zasadzie to w czym widzicie problem, projektant i producent przyjęli 6mm blachę i niech tak będzie.Ja wychodzę z założenia,że jak jest "grubo" to jest dobrze:)A czy zawsze wszystko musi być pod linijkę:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 W grubość się idzie jak są duże powierzchnie rozwinięte z mała ilością wzmocnień , ale niech się kręci bo cena jest za kilogram liczona :D przy samym kadłubie tak przynajmniej stocznie rozliczają budowę kadłuba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anka Biene Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 W grubość się idzie jak są duże powierzchnie rozwinięte z mała ilością wzmocnień , ale niech się kręci bo cena jest za kilogram liczona :D przy samym kadłubie tak przynajmniej stocznie rozliczają budowę kadłuba . Tak się składa, że jestem po rozmowach w kilku stoczniach i dostałam oferty na kilka podobnych jednostek z laminatu i tą z aluminium. Sama podchodziłam do tej propozycji z rezerwą, bo ja i ogólnie większość ludzi pływa łodziami z laminatu czy stali. Specjalistką nie jestem, ale myślałam, że będzie problem ceny. Ale jak przystało na wścibską babę, zadzwoniłam (mili kompetentni ludzie, a co mnie uderzyło podczas rozmowy to są pasjonaci, rozmowa szczera bez marketingu), marzyło mi się kilka dodatkowych opcji- nie ma z niczym problemu. A co mnie zdziwiło najbardziej, cena skonfigurowanej pod moje "widzi mi się" jednostki wypadła nieco taniej, jak niektóre podobne łodzie z laminatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Ja pływam RIB-em z ALU (tzn kadłub z ALU, tuby oczywiście nie) I zdaje się, że to ALU 4mm a na zbiorniku paliwa 6mm (raczej nie odwrotnie) Na takim ruszcie: http://www.highfieldboats.com/wp-content/uploads/2015/03/OM590T-H52016--900x300.jpg Samo ALU pewnie jakości nie czyni. Zapewne ważny projekt, użebrowania (czy jak tam zwał) i kształt kadłuba. Czytałem dysputy, gdzie zarzucano ALU bycie głośniejszym na falach, z kolei zwoennicy podkreślają, że laminat zawsze troche nasiąka a ALU waży tyle samo po latach stania w wodzie. Moim zdaniem (laika) nie materiał stanowi o jakości kadluba. Laminat też można wykonac z epoksydów albo czegoś tanszego, staranniej lub mniej, zgodnie z zalecanym reżimem technologicznym lub w trybie przyspieszonym. Pewnie i ALU są różne rodzaje, rózna jakość łączeń i wspomniane problemy przy bardziej "urozmaiconych kztałtach" (wiem bo jedna ze stoczni walczy z tym problemem) Chyba na rzece - ważniejszy od materiału łodzi będzie dobra echosonda ... I pewnie male zanurzenie plus napęd jak najwyzej - aby uniknąć znowu awarii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Budowa jachtu czy to laminat a tym bardziej aluminum to nie takie proste wiem co piszę od 4 lat tak mi się trafiło że sporo czasu spędzam w stoczniach budujących takie aluminiowe jednostki , może nieco większe bo w zakresie 10-30m , są to stocznie nie Polskie z tradycjami budowy jachtów aluminiowych i widzę jak skomplikowany jest to proces i solidność wykonania , więc jak czytam że ktoś coś robi dobrze i tanio to musi gdzieś przyoszczędzić najczęściej na materiałach i ewentualnie na pracownikach mniej wykwalifikowanych( za wschodniej granicy) . Co do materiału to praktycznie w europie są trzy huty które liczą się w branży stoczniowej jeśli chodzi o jakość aluminium . Poniżej fotki jak wyglądają wzmocnienia kadłubów , małej łodzi pomocniczej 8m i nieco większej jednostki 28m . Ogórek co do echosondy to nie widzę jej przydatności na rzece jako zabezpieczenie przed wpłynięciem na mieliznę , bo najczęściej jak widzimy ze jest płytko to już siedzimy a tym bardziej że 99% czujników jest montowana na rufie czyli pokazuje to co jest już za nami :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 W czasie rejsu Wartą zawitalismy do mariny pod Czarnym Bocianem gdzie poznaliśmy szefa firmy o której mowa, tam też oglądaliśmy trimaran który zbudowała firma Sudnik Motoryachts Powiem wam że zrobił na nas wielkie wrażenie, co się żucilo w oczy to jakość wykończenia, dopracowano każdy szczegół więc jak wszystko to będzie dalej zachowane to ⛵ na żywo będzie super ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Dla motorówek, o długości zbliżonej do 7 m, grubość blachy ze stopu Al-Mg-Mn /tzw. "morskie aluminium" /, na poszyciu dna, wynosi najczęściej 5 mm. Zdarza się też niekiedy 4 mm lub 6 mm. To, że firma Sudnik Yachts preferuje grubsze dno, moim zdaniem, nie jest złe. W stosunku do ceny całej łódki ten 1mm grubości, ale tylko na poszyciu dna, ekstra nie stanowi wielkiej kwoty w zł, a zwiększy żywotność łódki o około 15 lat. Ciężar kadłuba zwiększy się o około 40 kg Firmy czarterowe będą pewnie zadowolone. Tylko, że w tym wątku dyskutujemy, o łódce której jeszcze nie ma. Czy "wscibska baba" widziała konkretny techniczny projekt tej motorówki? A może jakaś wersja prototypowa pływa już? Jeżeli nie, to co to za przedsprzedaż? Słynny Fiat 126p sprzedał się kiedyś na 6 lat w przód. Ale był dobrze "znany" w PRL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Fachowo to na dzień dzisiejszy morskie aluminium podstawowe oznacza się tak : EN AW-5083 Według DIN: AlMg4,5Mn Według ISO : AlMg4,5Mn0,7 A po staremu : PA-13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sudnik-Motoryachts Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Zdecydowaliśmy się na 6mm poszycie ponieważ zależy nam na solidności i wytrzymałości, nasza stocznia i marina usytuowane są nad Wartą, sami również dużo po niej pływamy i wiemy z czym przychodzi się mierzyć. Bywają niskie stany wód i zdarza się, ze odchodzi do uszkodzeń kadłubów. Echosonda niestety na rzekach przy niskich stanach wód się nie sprawdza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.