goldserwer Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam. Płynie do mnie łódka motorowa maxum z USA ale nie posiadam certyfikatu europejskiego CE abym mógł ją oclić dodam bo może to ważne że cło płacić będę na terenie Niemiec . Proszę o pomoc , jakieś podpowiedzi jak to obejść lub jak pozyskać taki dokument. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 CERTYFIKAT EUROPEJSKI CE chyba się otrzymuje przy rejestracji łodzi w PZŻ na POL . CE oznacza, że produkt jest bezpieczny w użytkowaniu Wydaje mi się ze specyfikacja jachtu ci jest potrzebna (gdzie zbudowany ,wymiary,zanurzenie,silnik typ, itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Jak sama nazwa wskazuje, certyfikat nadaje jednostka certyfikująca w kraju producenta nowej łodzi. Przy rejestracji łodzi w Polsce obojętnie czy w PZŻ czy PZMiNW nie wydaje się certyfikatu CE bo te związki sportowe nie są jednostkami certyfikującymi. Jednostką taką u nas jest napewno PRS i to on wydaje stosowne certyfikaty dla wszelkich jednostek pływających i nie tylko O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 z tego co wiem to certyfikat CE wydaje producent wyrobu, że dany produkt spełnia określone wymagania, dla łodzi muszą być spełnione kilka warunków jak np. wentylator komory silnika, itd... Aby producent mógł wydać taki certyfikat to musi przejść proces certyfikacyjny i to się odbywa w jednostce zewnętrznej. Producent wtedy oznacza swój wyrób stosownym oznaczeniem CE na tabliczce znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 z tego co wiem to certyfikat CE wydaje producent wyrobu, No nie wprowadzaj ludzi w błąd bo certyfikaty wystawiają na całym świecie wyłącznie jednostki certyfikujące a producent może po uzyskaniu takiego certyfikatu co najwyżej oznakować odpowiednim znakiem swój wyrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Dokładnie panie mzalewski i producent wydaje specyfikację jachtu która ja otrzymałem od stoczni bayliner po napisaniu do nich mejla z prośbą o taki dokument ;),potrzebny był do rejestracji łodzi na POL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Podobno taki dokument można "kupić" na allegro - były takie oferty... Czy może chodzi o coś innego? Jakiś haczyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldserwer Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Dziękuję za zainteresowanie moim postem wszystkie te wskazówki są ważne ale przy rejestracji w kraju a ja najpierw muszę zapłacić cło a do tego taki certyfikat CE jest nie zbędny więc muszę gdzieś taki stworzyć lub kupić. Tak jak wspomniałem dużo łodzi się sprowadza z USA więc ci co w temacie to może zechcą mi pomóc . Allegro już sprawdzałem mosti i właśnie gdzieś tam może kiedyś ktoś się ogłaszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Procedura oceny zgodności realizowana jest przez producenta (lub jego upoważnionego przedstawiciela) poprzez wykonanie sekwencji określonych przepisami działań (tzw. modułów oznaczanych zwykle wielkimi literami). Wybór sekwencji modułów zależy od producenta, który wybiera ją według własnego uznania z możliwości określonych w dyrektywie dotyczącej danego wyrobu. Przykładowo, w przypadku licznika energii elektrycznej producent może wybrać sekwencje: B+D, B+F albo H1. Warto zauważyć, że sekwencja ta może składać się z jednego modułu. W wielu przypadkach (w zależności od wyrobu) procedura oceny zgodności wymaga udziału tzw. Jednostki Notyfikowanej (Strona Trzecia). Jest to organizacja wyznaczona przez władze krajowe do wykonywania zadań wynikających z dyrektyw, (zobacz do Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady 768/2008/WE). Jeżeli produkt wymaga tylko oceny zgodnie z modułem A (wewnętrzna kontrola produkcji) – producent sam (bez udziału Strony Trzeciej) dokonuje oceny. W pozostałych przypadkach (moduły B-H2)- producent zgłasza się do wybranej przez siebie Jednostki Notyfikowanej w celu dokonania oceny zgodności swojego produktu. Producent ma swobodę wyboru Jednostki z całego obszaru UE. Istotnym pojęciem związanym z oceną zgodności jest "domniemanie zgodności" polegające na uznaniu, że wyroby, które spełniają wymagania zawarte w normach krajowych implementujących normy zharmonizowane, których numery opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, są zgodne z wymaganiami zasadniczymi. Jeśli producent nie zastosował takiej normy, lub zastosował ją częściowo, musi udokumentować działania podjęte w celu spełnienia wymagań zasadniczych oraz ich zasadność. Działania oceniające zamyka wystawienie przez producenta deklaracji zgodności CE. Dla przypadków określonych w pozostałych dyrektywach, deklaracja ta jest dołączona do produktu, albo udostępniana na żądanie organów nadzoru rynku. Wszystkie te działania zostały ustanowione w celu eliminowania barier w przepływie towarów na rynku Unii. Kraje członkowskie nie mogą zakazać wprowadzenia na swój rynek wyrobu z oznakowaniem CE. Jeśli dany wyrób podlega przepisom chociaż jednej dyrektywy nowego podejścia, to bez oznakowania CE nie może być wprowadzany do obrotu ani użytkowania na terenie Unii Europejskiej. Deklaracja zgodności – dokument wystawiany przez producenta wyrobu albo jego upoważnionego przedstawiciela, stanowiący wiążące prawnie przyrzeczenie stwierdzające zgodność wyrobu z wymaganiami zasadniczymi właściwych dyrektyw Unii Europejskiej.[1] Wyroby przed wystawieniem przez producenta deklaracji zgodności powinny być poddane procedurze oceny zgodności i jeśli wynika to z odrębnych przepisów uzyskać właściwe certyfikaty.[2] Na wyroby posiadające deklarację zgodności nakładane jest oznaczenie CE. Wystawienie przez producenta deklaracji zgodności wiąże się z dużą odpowiedzialnością, gdyż: „ Domniemywa się, że wyrób, na którym umieszczono oznakowanie zgodności lub dla którego sporządzono dokumentację potwierdzającą spełnienie zasadniczych wymagań, jest zgodny z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach. ” — Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1360, art. 12. Wyrób podlegający ocenie zgodności nieposiadający deklaracji zgodności, nie może być wprowadzony do obrotu lub oddany do użytkowania na terytorium Unii Europejskiej akurat tak się składa, że sprowadzałem łódź i obecnie również sprowadzam i UC nie musi wpuścić na terytorium UE wyrobu bez oznaczenia CE. A ja trochę poczekam jak koledzy Ci pomogą ten problem rozwiązać, chyba że chcesz koniecznie sam certyfikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldserwer Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Tak trzeba chyba zaczekać mam już parę kontaktów do osób które mogą pomóc i dam znać oczywiście jak wyjdzie a o certyfikowaniu nie ma mowy bo to długa i kosztowna procedura a finał i tak nie jest znany. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Czyli kilka osób może Ci pomóc :) na terenie Niemiec w szczególności???? Jeżeli łódka jest używana i nie posiada CE to niestety na terenie Niemiec musisz liczyć się z dodatkową opłatą za sporządzenie stosownego certyfikatu. Chyba, że kontakty do pomocnych osób się sprawdzą :D :D :D Jakieś tego typu "kontakty" to może u nas jeszcze jakoś mogłyby się sprawdzić! Ale na terenie Niemiec? Masz młotek gumowy ::) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpus Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Witam, czy coś w sprawie CE się wyjaśniło właśnie odebrałem łódz z USA i mam podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmita Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 kolega sprowadzał łódz z usa przypłyneła do polski miał ten sam problem jest obejscie tego przepisu jak jest ktos zainteresowany to prosze na priv pisac dam namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Timo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 witam ,interesuje mnie ogarniecie certyficatu ce ,chce lodz ze stanow sprowadzic, czekam na kontakt z kims konkretnym albo o pomoc kogos kto miat z tym doczynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dondaro Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Witajcie Łodź zakupiona przeze mnie w PL, wcześniej sprowadzona z USA ma przytwierdzony do burty okrągły znaczek z oznaczeniem CE i nr chyba 1406. Czy powinienem mieć jeszcze jakiś "papierkowy" certyfikat? Pozdrawiam DD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Z tego co wiem to CE jest oświadczeniem producenta. Ma formę pisemną. Przenajmniej ja takie coś dostałem od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Generalnie to znak CE nadają jednostki certyfikujące a wykonawca może co najwyżej wystawić deklarację zgodności. Na podstawie papieru a nadaniu znaku CE, wykonawca rzeczywiście sam nanosi te oznakowanie na swój wyrób. Deklaracja zgodności pozostaje tylko na papierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Teraz sprawdziłem papiery. Od producenta dostałem Drklarację Zgodności z dyrektywami 94/25/WE oraz 2003/44/WE. Jest ona wystawiona mojej łódki i zawiera jej numer. Podpisana jest przez Dyrektora Stoczni. Ale na tabliczce jest znak CE. Na marginesie to kopię tej Deklaracj ściągnęła sobie Pan z PZŻ sama podczs rejestracji, od producenta. Niczego więcej nie chcieli, poza fakturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Producenci często nanoszą na swoje wyroby znak CE nie mając do tego prawa i nie przedstawiając w ogóle wyrobu do drogiego procesu certyfikacji. Deklarują tylko zgodność wyrobu z jakimiś normami czy wytycznymi, ale nie ma to nic wspólnego z prawnie nadanym znakiem CE. Każda jednostka certyfikująca ma swój numer i umieszcza go przy tym znaku dla rozpoznania gdzie go nadano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon160 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam, Płynie mi łódź z USA i stanę przed problemem co większość z Was. Proszę o pomoc jak zabrać się za Certyfikat CE by przygotować łódź i przyczepę do oclenia ile to wszystko kosztuje i jak to czasowo wygląda. Z góry dziękuję za wszelaką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Nie chce martwić. Ja już 3 miesiące walcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel jachacy Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 JESTEM W TRAKCIE SPROWADZENIA MOTOROWKI Z KANADY I TEZ NIE POSIADAM CERTYFIKATU CE,PROSZE O PORADY I POMOC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon160 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Witam, Powtarzam prośbę, Potrzebuję info jak można rozwiązać problem CE przy imporcie łodzi Bayliner z 2001 roku z USA lub ewentualnie jak zrobić i ile kosztuje CE. Z góry dziękuję Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpus Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Witam, już nie potrzeba CE wystarczy, że łódz zostanie pomierzona przez rzeczoznawce ja namiar dostałem z PZŻ, koszt około 200 PLN. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 A jesteś pewien? ??? Podaj namiary ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.