Majster Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Witam. Posiadam Łódź Regal 2150 gdy ja kupowałem a następnie rejestrowałem przed 3 Laty w PZMINW w Warszawie nikt mnie nie zapytał o Certyfikat Zgodności Jednostki ponieważ nie był wymagany taki dokument. Teraz chciałbym sprzedać tą Jednostkę jest dwóch zainteresowanych jeden z Austri a Drugi z Niemiec ale bez tego certyfikatu nie kupią bo nie zarejestrują tej Łodzi. Pisałem już do producenta jednostek Regal siedzibę maja na Florydzie o dziwo po dwóch godzinach otrzymałem odp ze niestety oni mi nie wystawią takiego Certyfikatu bo na Europę wystawia taki Certyfikat International Marine Certification Institute w Belgi. Tam oczywiście tez napisałem że producent wysłał mnie do nich opisałem ze Jednostka zarejestrowana jest w Polsce podałem oczywiście wszystkie dane Lodzi i echo. Czy może miał ktoś taki przypadek i wie czy mozna taki Certyfikat w Polsce. Mało tego ta jednostka miała taki certyfikat bo dzwoniłem do PZMINW i przy pierwszej rejestracji był we wniosku wpisany ze dołancza się certyfikat zgodności jednostki taki miły Pan powiedział ze wyciągnie mi go z archiwum lecz po dwóch godzinach dostałem odp że niestety w dokumentach tej jednostki które znajdują się w archiwum nie ma tego Certyfikatu. Jasli ma ktoś wiedzę jak to załatwić to proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 A importera/dystrybutora pytałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 7 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Kopie CE powinien wystawić producent łodzi lub wykonawca jednostki, jeśli z jakichś powodów jest to niemożliwe można zatrudnić orzecznika technicznego który wystawi papierek że jacht jest wyprodukowany zgodnie z normami /o ile jest/ na okręcie trwale przytwierdzi indywidualny nr a drugą tabliczkę przekaże Armatorowi do trwałego przymocowania w okreslonym miejscu wewnątrz jachtu. Inną sprawą jest że skoro CE było wydane to obie tabliczki na jachcie być powinny i po nr możnaby ten świstek odzyskać. Warto sprawdzić czy CE wystawił producent, PZŻ czy Lloyd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majster Opublikowano 7 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Pisałem wczoraj do dystrybutora na Polskę i niestety oni nie mogą czegoś takiego wystawić . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Nie wiem czy tak jest w łodziach ale w maszynach jest tak, że można samemu przeprowadzić "ocenę zgodności z normami bezpieczeństwa", na tej podstawie wystawia się Deklarację Zgodności WE co skutkuje prawem do nadania znaku CE. Poza wyjątkami większość maszyn można w ten sposób zrobić (np. stare tokarki). Oczywiście, w przypadku jeśli urządzenie nie spełnia norm należy je dostosować (przebudować). Czasem jest to niemożliwe a czasem nieopłacalne. Stąd poszedłbym tropem Panpikusia - poszukaj kogoś kto umie/ma prawo przeprowadzić ocenę zgodności i wystawi ci deklarację oraz znak CE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.