Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nic się nie zmieniło tzn. ich papier (plastik) nie jest nigdzie urzędowo uznawany. Natomiast samo szkolenie może być na dobrym poziomie i jako takie warte zrobienia. Tylko, że po nim powinieneś zdać egzamin w UKE.

 

https://bip.uke.gov.pl/swiadectwa-operatora-urzadzen-radiowych-tresci/swiadectwa-morskie-i-zeglugi-srodladowej,1.html

cyt:Świadectwem nie jest  zaświadczenie ukończenia kursu (radio training), np. wydawane przez ISSA - VHF Short Range Certificate. Prosimy zwrócić uwagę na treść dokumentów otrzymywanych w ośrodkach szkoleniowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby Ci się udało wynająć sprzęt z prywatnej wypożyczalni na kartę pływacką to nie zmieni to faktu, że w Chorwacji oficjalnie ISSA też nie jest uznawana. Jeśli nie wierzysz to sprawdź:

https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/MORE/More%207_19/TABLICA_ENG_srpanj2019%205-7_19.pdf

Jeśli chodzi o radio to musisz mieć dokument oficjalnie uznawany przez którekolwiek państwo należące do ITU (jest ich 193). W praktyce w Polsce to polskie UKE lub brytyjskie RYA. Oczywiście możesz zdawać egzamin w Danii, Niemczech czy Czechach. I będzie tak samo ważny i honorowany. Gdyby ISSA znalazła rządowe uznanie w dajmy na to Watykanie lub Cyprze to ich dokument miałby taką samą wagę jak papier UKE ;-)

To mit, że tylko w Polsce kwalifikacje i dokumenty są wymagane. Tak się dzieje w większości cywilizowanych krajów. I jeśli chodzi o uprawnienia motorowodne to nie mamy wcale najgorszych i najtrudniejszych wymagań do spełnienia. Wspomnę tylko że często wymagane są badania lekarskie (te w Polsce pamiętają posiadacze patentów sprzed 2013r) a dokument jest wydawany na 5-10 lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 x bez najmniejszego problemu wynajmowałem RIB-a każdy sprawdzał dokument więc tym bardziej dziwne iż nie ma go w dokumencie , który podałeś. Oczywiście przez kłopoty w PL zdałem też tutaj egzamin więc mam teraz dwie plakietki. Natomiast VHS mam tylko ISSA i szczerze nawet nie będę się bawił w inne bo już swój sprzęt w tym roku zabieram na ,którym brak takiego radyjka :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem byłby na 100% przy wypadku lub przy kontroli policyjnej... Ta lista to ich rozporządzenie ministerstwa.

Czy radio masz zarejestrowane czy to ręczne VHF bez DSC? UKE nie wydaje MMSI/ATIS na certyfikat ISSA:

Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki:

- kopia deklaracji zgodności urządzenia z zasadniczymi wymaganiami (oznaczenie CE, informacja) - powinna być dołączona do dokumentacji urządzenia, a najprościej uzyskać kopię ze strony producenta, np. wpisując do wyszukiwarki typ urządzenia i hasło "declaration of conformity",

- kopia świadectwa operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej (wnioskodawcy, a nie innej osoby !), wydanego przez Prezesa UKE lub uprawniony organ zagraniczny (informacja o  nadaniu uprawnienia przez administrację danego kraju musi być podana na dokumencie),

Wyszukaj informacji o ISSA np.tutaj:

https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska/przewodnik-dla-zeglarzy-i-armatorow-jachtow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...