egon Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 Jak to jest w końcu z ISSA ,mam możliwość zrobienia src ale z standardem issa,ale ponoć nie jest uznawane u nas ,ma ktoś doświadczenie z tym ,czepiają się na wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 Nic się nie zmieniło tzn. ich papier (plastik) nie jest nigdzie urzędowo uznawany. Natomiast samo szkolenie może być na dobrym poziomie i jako takie warte zrobienia. Tylko, że po nim powinieneś zdać egzamin w UKE. https://bip.uke.gov.pl/swiadectwa-operatora-urzadzen-radiowych-tresci/swiadectwa-morskie-i-zeglugi-srodladowej,1.html cyt:Świadectwem nie jest zaświadczenie ukończenia kursu (radio training), np. wydawane przez ISSA - VHF Short Range Certificate. Prosimy zwrócić uwagę na treść dokumentów otrzymywanych w ośrodkach szkoleniowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bult Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 U nas jest problem , ale w CRO normlanie na dokumencie ISSA wynajmowałem sprzęt, więc wydaje mi się iż z SRC czy VHF nie powinno być problemu za granicami naszego kraju u nas to inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 Nawet gdyby Ci się udało wynająć sprzęt z prywatnej wypożyczalni na kartę pływacką to nie zmieni to faktu, że w Chorwacji oficjalnie ISSA też nie jest uznawana. Jeśli nie wierzysz to sprawdź: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/MORE/More%207_19/TABLICA_ENG_srpanj2019%205-7_19.pdf Jeśli chodzi o radio to musisz mieć dokument oficjalnie uznawany przez którekolwiek państwo należące do ITU (jest ich 193). W praktyce w Polsce to polskie UKE lub brytyjskie RYA. Oczywiście możesz zdawać egzamin w Danii, Niemczech czy Czechach. I będzie tak samo ważny i honorowany. Gdyby ISSA znalazła rządowe uznanie w dajmy na to Watykanie lub Cyprze to ich dokument miałby taką samą wagę jak papier UKE ;-) To mit, że tylko w Polsce kwalifikacje i dokumenty są wymagane. Tak się dzieje w większości cywilizowanych krajów. I jeśli chodzi o uprawnienia motorowodne to nie mamy wcale najgorszych i najtrudniejszych wymagań do spełnienia. Wspomnę tylko że często wymagane są badania lekarskie (te w Polsce pamiętają posiadacze patentów sprzed 2013r) a dokument jest wydawany na 5-10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bult Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 2 x bez najmniejszego problemu wynajmowałem RIB-a każdy sprawdzał dokument więc tym bardziej dziwne iż nie ma go w dokumencie , który podałeś. Oczywiście przez kłopoty w PL zdałem też tutaj egzamin więc mam teraz dwie plakietki. Natomiast VHS mam tylko ISSA i szczerze nawet nie będę się bawił w inne bo już swój sprzęt w tym roku zabieram na ,którym brak takiego radyjka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adzik Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 Problem byłby na 100% przy wypadku lub przy kontroli policyjnej... Ta lista to ich rozporządzenie ministerstwa. Czy radio masz zarejestrowane czy to ręczne VHF bez DSC? UKE nie wydaje MMSI/ATIS na certyfikat ISSA: Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki: - kopia deklaracji zgodności urządzenia z zasadniczymi wymaganiami (oznaczenie CE, informacja) - powinna być dołączona do dokumentacji urządzenia, a najprościej uzyskać kopię ze strony producenta, np. wpisując do wyszukiwarki typ urządzenia i hasło "declaration of conformity", - kopia świadectwa operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej (wnioskodawcy, a nie innej osoby !), wydanego przez Prezesa UKE lub uprawniony organ zagraniczny (informacja o nadaniu uprawnienia przez administrację danego kraju musi być podana na dokumencie), Wyszukaj informacji o ISSA np.tutaj: https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska/przewodnik-dla-zeglarzy-i-armatorow-jachtow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.