Autor Wątek: Bayliner Capri Cuddy 1952  (Przeczytany 2943 razy)

Listopad 08, 2017, 19:57:36
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Witam
Nie dawno zostałem właścicielem Baylinera z silnikiem Mercruiser 3.0 na gaźniku :)

Łódź kupiliśmy na dwuosiowej przyczepie, była ona tydzień wcześniej wyciągnięta z wody (pływała poprzedni sezon) jednak z innym silnikiem po którego wydechach zostały paskudne otwory na tylnej burcie...
Generalnie w temacie remontu, renowacji łodzi jesteśmy zieloni jednak zdecydowaliśmy się na jej zakup i odnowienie.
Z tego co się udało ustalić rok prdukcji jednostki to 1987r. a silnik pierwotnie miał być z 2006r. jednak sprzedawca części stwierdził po katalogu ze motor jest z 1998r. Później okazało się ze posiada on dzielone uszczelnienie wału które podobno występowało tylko w latach 1972 - 1992 tak że finalnie nie mam pojęcia jaki jest rok produkcji silnika.
W momencie zakupu brakowało zetki a silnik tłukł na panewkach. Obecnie waśnie wrócił ze szlifierni (wszystkie nowe panewki, szlif wału, regeneracja korbowodów, osiowanie bloku, nowe prowadnice zaworowe, frezowanie gniazd zaworowych, planowanie głowicy, test na szczelność) poza tym dużo nowych części, aktualnie motor jest przygotowywany do malowania a następnie będziemy go składać.
Kupiłem używaną zetkę Alpha One, jednak bez śruby napędowej (i tu będzie prośba do Was - jak dobrać śrubę jeżeli nie posiadam informacji jak zachowywała się z poprzednią?)

Łódź potrzebuje nowej instalacji elektrycznej, nowej tapicerki, naprawy plandeki, polerki kadłuba i malowania spodniej części jednak na razie względy estetyczne zostawiamy na boku, oczywiście na wiosnę dywany zostaną wyprane a wnętrze dokładnie wyczyszczone.
Na przyszły sezon łódź ma być w pełni sprawna technicznie.

Łódź:




Silnik:


Zetka zamontowana jeszcze na łodzi sprzedawcy:


Bayliner przygotowany do zimowania pod plandeka...

Zastanawiałem się gdzie rozpocząć ten wątek - tutaj czy w dziale remontów, jeśli nie trafiłem proszę moderatora o przesunięcie  ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2018, 18:35:17 wysłana przez Kresek25 »

Listopad 08, 2017, 21:12:46
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5417
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Przesunąłem tutaj, bo pracy przy tej lodzi jest sporo.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 08, 2017, 21:21:51
Odpowiedź #2
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • http://www.dargocice.pl
    • http://www.dargocice.pl
    • Dargocice
  • Akwen: Wody lokalne
Jak będzie w zimę pod plandekom, to wątpię na wodowanie przed sezonem.  ::)

Listopad 08, 2017, 21:26:45
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Musti - tak jak myślałem...
Waho - możesz rozwinąć swoją myśl? Pozatym o wodowaniu będę myślał gdzieś w maj/czerwiec a lepszych warunków na zimowanie w tym roku nie będę miał niestety ;/

Listopad 08, 2017, 21:34:30
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 1521
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jak pływała to warto wodę z instalacji pitnej i zaburtowej zrzucić bo do kosztów dojdzie jej wymiana jak mróz rozsadzi.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Listopad 09, 2017, 09:08:21
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Z tego co się orientuję to ta łódź nie ma instalacji wody pitnej, posiada tylko mała kajute sypialnią więc instalacji zaburtowej również nie posiada tak?
Wodę z zezy spuscilem ;)

Listopad 09, 2017, 09:12:35
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1521
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Nie ma kranów to nie ma instalacji  ;)
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Luty 05, 2018, 18:50:24
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Dawno nic nie pisałem ale już odświeżam wątek.
Zakupiona zetka dotarła do miejsca przeznaczenia - przed zamontowaniem czeka ja jeszcze przegląd i wymiana oleju.
Silnik musiał wrócić do szlifierni w celu tulejowania - czego nie wykonaliśmy za pierwszym razem ponieważ nie dogadaliśmy się z mechanikiem...
Doszły wszystkie zamówione części zamienne i uszczelki silnika a on sam przeszedł generalny remont, tulejowanie, osiowanie bloku, regeneracja korbowodów, regeneracja głowicy, nowe panewki główne, korbowodowe i wałka rozrządu, nowe koła rozrządu, aktualnie poszczególne części są malowane w czwartek zaczynamy składanie motoru.
Czyli na razie robimy to na czym się znamy :)







W ciągu miesiąca planuje pierwsze odpalenie ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2018, 19:29:49 wysłana przez Kresek25 »

Luty 06, 2018, 20:54:57
Odpowiedź #8
  • ***
  • Wiadomości: 220
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Fajnie było by jakbyś na końcu po złożeniu silnika wrzucił tabele z kosztami jakie poniosłeś na remont motoru a później całej łodzi. Ja na jesień kupiłem prawie identyczną łódkę tylko z wyższą burtą i na wiosnę szykuje się z jej generalnym remontem.
Moja sugestia jest taka żebyś dobrze sprawdził w jakim stanie są sklejki bo z moich obserwacji takich łodzi wynika że z tego rocznika prawie każda zaczyna już gnić i prędzej czy później trzeba będzie ją wybebeszyć.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2018, 07:36:23 wysłana przez kruszek1985 »

Luty 07, 2018, 20:27:19
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Wszystkie koszty notuje tak że nie ma problemu - mogę wrzucić kosztorys. Jeśli chodzi o całą łódź to będzie długa historia ale koszty remontu silnika pojawią się po pierwszym odpaleniu :)
Słuszna uwaga, jeszcze niestety nie przeglądałem spodu łodzi, jeśli trzeba będzie - będziemy remontować. Takie hobby. Przy okazji trzeba będzie się czegoś nowego nauczyć ;D

Marzec 21, 2018, 12:25:22
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Mam pytanie. Ponieważ kupiłem łódź bez śruby napędowej, wysłałem zapytanie do sklepu z częściami do łodzi - sprzedawca dobrał następującą śrubę:
Amita 3 alu - YAMAHA 150 - 300HP 15x15 prawa
Czy będzie to odpowiednia śruba do mojego Baylinera?

Na koniec wrzucam jeszcze fotki aktualnego postępu prac przy silniku:
















Marzec 21, 2018, 14:11:57
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1048
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
ja mam w SEA RAY 185BR(MERCRUISER 4,3L) 14,5"x19" i jest ok. miałem 14"x23" i nie dokręcał obrotów. sprawdź jaki masz wałek i ile wpustów.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 21, 2018, 21:05:06
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 220
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ładnie czysto i schludnie to poskładane. Mało ludzi potrafi tak silnik poskładać od strony estetycznej.  :)

Kwiecień 27, 2018, 18:59:24
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Norwegia
  • Akwen: Wody lokalne
Wałek na zetce ma 15 frezów - wypustów

Krótka relacja ze składania silnika:






I w końcu kilka dni temu uruchomiliśmy silnik :) Odpalił praktycznie od pierwszego - zapłon trzeba było dostroić i tyle...

Filmik:
https://youtu.be/g8E3KXK4LpI

Wiązka jest już oczywiście za izolowana i upięta.
Sprężanie po 11 bar na pierwszych trzech cylindrach, na czwartym 10,6 bar - myślę ze granica błędu pomiarowego. Producent przewiduje 9,6 bar na cylinder jednak głowica została planowana co pewnie wpłynęło na wynik ;)



Kosztorys wymienionych części i usług zakładu szlifierskiego:

Korbowód z tłokiem używany         - 350 zł
Panewki główne + korbowodowe         - 600 zł
Panewka extra -robiona na wymiar      - 210 zł
Uszczelniacze zaworowe             - 35 zł
Osiowanie bloku, renowacja głowicy, renowacja korowodów, przekładka jednego korbowodu  - 2100 zł
Tulejowanie silnika, wymiana panewek wałka rozrządu - 1500 zł
Kpl uszczelek silnika                - 1 106 zł
Uszczelka pokrywy bocznej          - 125 zł
Cewka zapłonowa                                  - 67 zł
(jeżeli chodzi o cewkę to kupiłem zwykłą od espero o tym samym numerze co Mercruisera która kosztuje 416zł)
Koło rozrządu, panewki w. rozrządu, uszczelka pod gaźnik - 783 zł
Olej 25W40 5l                  - 215 zł
Druga uszczelka misy olejowej               - 156 zł (pierwsza została źle dobrana przez sprzedawcę bez możliwości zwrotu - 330zł w plecy)
Lakierowanie silnika               ~ 300zł
Pasek klinowy                  ~ 30zł

RAZEM 7 577zł

Pewnie jeszcze jakieś koszty jeszcze by się znalazły, sądzę że można sobie to zaokrąglić do 8 tys.
W kosztorysie nie są ujęte wszystkie części (np nie ma przewodów zapłonowych) jednak ich ceny są doliczone.
W silniku nie zostały wymienione praktycznie tylko kopułka, świece zapłonowe i pierścienie tłokowe ze względu na bardzo dobry stan.


Silnik czeka na zamontowanie w łodzi więc czas przygotować komorę silnika :) I tu pytanie - czy silnik powinien mieć tylne mocowanie czy tylko ma wisieć na zetce? Dla mnie jest pewne ze musi posiadać dwa mocowania a z zetką jest tylko spięty jednak muszę się upewnić bo na mojej łodzi poprzednio był inny silnik i nie ma tylnego mocowania :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2018, 21:32:19 wysłana przez Kresek25 »

Kwiecień 27, 2018, 21:09:45
Odpowiedź #14
  • ****
  • Wiadomości: 273
    • okolice Warszawy
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Tak naprawdę aby kosztorys był pełen i prawidłowy, należy doliczyć ilość roboczogodzin do materiałów , i dopiero wtedy jest realny koszt naprawy tego rodzaju silnika

Później dzwonią i mówią ,że na internetach to panie piszą ,że za 8 tysięcy remont na gotowo się robi :)