Skocz do zawartości

Coś tam przy Cameo


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widzę powstał kilka dni temu wątek o remoncie motorówki typu cameo założony przez forumowicza Daszyr'a.

 

W sobotę postanowiłem trochę pogrzebać przy swojej motorówce. Od dłuższego czasu nosiłem się z chęcią odświeżenia powłok zewnętrznych. Jest kilka wżerów, miejsc po uderzeniach o przeszkody.

Nie dawała mi też spać pawęż, która delikatnie "chodziła".

Po około 3 godzinach z przystankami miałem rozebraną całą łajbę (prócz odbojnicy).

Pawęż była nadbudowana i dostosowana do silnika z długą stopą. Konstrukcja przypominała swoistą kanapkę. Kawałek sklejki wklejony pomiędzy dwie aluminiowe blachy.

Okazało się, że był to ostatni dzwonek na rozebranie pawęży.

 

Pierwsze zdjęcia przedstawiają jak to wyglądało . Blacha aluminiowa po stronie zewnętrznej pawęży oraz blacha po stronie wewnętrznej. W środku sklejka.

Kolejne zdjęcia to widok po ściągnięciu blach. Doklejony kawałek jest całkowicie spróchniały - do wymiany.

Pawęż właściwa/oryginalna jest w dobrym stanie, mocna.

I teraz mam pytanie - jak najlepiej odbudować pawęż, podnieść ją do góry?

 

681939793_widok_pawy_2.JPG.fe686f8873f5631caeda5650e56917f6.JPG

DSCF4435.jpg.bba29ef6ff3fa8327c588462a23968c9.jpg

DSCF4457.jpg.9b3a07966ba08b4f3b5d2e5bab9c553d.jpg

DSCF4458.jpg.b0da6fc60a85f998ace8d29c332168cc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeszcze nie rozebrałeś całości a już konstrukcję nową wymyśliłeś ;)

Powtórka z rozrywki. Taką konstrukcję już miałeś i zgniła :)

Więc się nie nadaje  :(

Poszukaj na forum temat o setback'ach do silnika i zrób sobie setback 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że tamten sposób nie wydawał się zły jednak efekt nie został w odpowiedni sposób zabezpieczony. Mam poważne wątpliwości czy zastosowana wcześniej sklejka wodoodporna była wodoodporną  ;)

...i kto sądzi, że nie rozebrałem konstrukcji ? :D :D :D

 

PS. te informacje o setback'u do silnika .... możesz podać gdzie to szukać? Wpisane hasło w forumowej wyszukiwarce doprowadza mnie tylko do Twojego wpisu  :-[

DSCF4476.jpg.55335de89784271acd608544c9937c16.jpg

DSCF4474.jpg.8fd82285ffb9df62712c4d56fd908912.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. I teraz dobudujesz sobie coś i to miejsce przykręcisz silnik

górnymi śrubami, które będą Ci zrywały dobudowaną konstrukcję.

Jak możesz coś porobić w "amelinium" to zobacz temat

http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/zimowe-wypociny/

Wszystkie wymiary możesz sobie u mnie wykonać albo napisz do Jansa.

Na pewno Ci podpowie.

Zrobisz sobie taką windę, podniesiesz na niej silnik i będzie profesjonalnie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie istnieje sklejka wodoodporna.... tylko klej w sklejce jest wodoodporny :)

 

 

wedle mnie powinieneś od podstaw czyli od dna zrobic na nowo cala rufe... ze sklejek... i ładnie oblaminować ( żeby nie było dostępu wody do sklejek).... w moim temacie masz pokazane jak to mniej więcej powinno wyglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zib dobrze prawi....

 

w twoim wypadku zamiast odsadzać silnik wystarczy ze go podniesiesz ale mocowanie windy będziesz miał na prawdziwej pawezy, a nie na dobudówce

 

http://www.thmarine.com/userfiles/image/gallery/1211/original/MJ-1-DP-mini-jacker-small-engine-jack-plate-BOTTOM-view-500.jpg

 

http://www.thmarine.com/userfiles/image/gallery/1211/original/MJ-1-DP-mini-jacker-small-engine-jack-plate-INSTALLED-on-inflatable-500.jpg

 

http://i1132.photobucket.com/albums/m567/maldr427/duck%20boat/jackplate.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a proszę powiedzieć jaką sztywność musi mieć pawęż... ta moja w cameo wydaje się mocna ale jak zacznę ją szarpać, uciskać to czuję że delikatnie się naddaje... silnik waży 50 kg.

Tak na szybko to zastanawiam się czy nie przyspawać jakieś mini konstrukcji do tej blachy co miałem zamontowaną na pawęży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moja mała rada....

 

wiertelko 4mm do stali/drewna i wykonaj kika odwiertów w ten pawęzy.... na polowe jej grubosci na rożnej wysokości....

 

 

jeśli będziesz miał suche wiórki to zapchaj żywica te odwierty (możesz wymieszać z tymi wiórkami i zapchać)

 

jesli zaś będziesz miał mokre.... to znaczy ze możesz wyłamać ja i remont nie unikniony jeśli nie w tym roku to za rok...

 

odwierty wykonaj w dużej odległości od siebie żeby jej nie osłabiać

 

na szczycie wykonaj jeden wiercąc od tylu w połowie do dna także jeden i 5cm od dna  wszystkie na polowe grubości pawęzy

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moja mała rada....wiertelko 4mm do stali/drewna i wykonaj kika odwiertów w ten pawęzy.... na polowe jej grubosci na rożnej wysokości....jeśli będziesz miał suche wiórki to zapchaj żywica te odwierty (możesz wymieszać z tymi wiórkami i zapchać)

jesli zaś będziesz miał mokre.... to znaczy ze możesz wyłamać ja i remont nie unikniony jeśli nie w tym roku to za rok...

 

Jeżeli sklejka nie jest czarna a jest oryginalna, wstawiona przez stocznię to nic nie wierć tylko zamknij i zamontuj ,,setback".

 

Twarde i sztywne = kruche co przy dynamicznych obciążeniach jest niewskazane. Jakaś amortyzacja konstrukcji musi być. Tylko, żeby Ci nie przyszło do głowy wstawiać pod silnik podkładkę z gumy albo stali nierdzewnej. Odlew wieszaka nigdy nie jest równy i musi się dobrze ułożyć o co na dwóch twardych powierzchniach, bez docierania, jest bardzo trudno.

Albo sklejka albo : http://www.aura.szczecin.pl/index.php?str=1135&kat=304&podstr=0&prod=1532#1532

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawęż jest solidna, a to co widać na zdjęciu to kładzenie pierwszej warstwy tkaniny . Docelowo są położone dwie warstwy które zachodzą na siebie. Chodziło tylko o większe usztywnienie oraz poprawę szczelności oryginalnej pawęży ... rano wszystko było twarde/sztywne jak beton  ;)

 

Dalej muszę przeprosić wszystkich którzy spodziewają się, że przy tej łódce wprowadzę jakieś innowacyjne zastosowania lub też techniki ;) Po prostu odbuduję wszystko tak jak było , z jedną tylko różnicą że zrobię to szczelnie...mam taką nadzieję.

Ocenicie po końcowym efekcie.  8)

 

Co do setbacku.

Niestety albo stety posiadam bardzo dobry silnik lecz z tkz. długą stopą . Pawęż muszę podnieść o 13,5cm od oryginalnej i jakoś za bardzo tego nie widziałem by mocować go na konstrukcji która jeszcze dodatkowo oddalałaby by go jeszcze bardziej od krawędzi pawęży. Boję się jednej rzeczy... silnik waży 55kg , dźwignia która powstałaby na setbacku wyrywałaby go z pawęży.

Być może się mylę ale po prostu nie mam w tym przypadku do tego przekonania.  :-X

Wkleiłem nową sklejkę 30mm , która jest identyczna jak ta stara, powchodziła na boki, do tego zalałem boki przed włożeniem sikaflexem - i wszystko wygląda na bardzo sztywne...

...inna spraw to fakt, że gdy motorówka "stoi" przy pomoście to na bank przy tym silniku mogłaby się wlewać woda przez oryginalną niską pawęż... i zalewać tylną półkę.

Jutro zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie chcem sie wtrancać, ale nie prowadź destrukcyjnej dysputy.

Prowadzi to do tego, że ci co chcą wiedzieć i zrobić dobrze, czytają takie pierdoły jakie Ty piszesz :o

Cytuję"Boję się jednej rzeczy... silnik waży 55kg , dźwignia która powstałaby na setbacku wyrywałaby go z pawęży. "

Jak się nie znasz to nawet się nie odzywaj i nie komentuj  >:(

A jeżeli taka dźwignia wyrwie Ci silnik z pawęży, to zezłomuj to co nazywasz łódką. To jest złom!!!

Ty nawet nie chcesz przyjąć do wiadomości jakie rodzaje setbaków mogą być pomimo iż koledzy wkleili Ci zdjęcia :(

Nie wiesz, a próbujesz sobie i nam udowodnić, że dobrze robisz! K..wa jak w sejmie :)

Cały świat stosuje takie rozwiązania i jest dobrze, a u Ciebie się urwie. Jaki wniosek z tego wniosek  ???

U mnie silnik waży 300kg, siedzi na setbaku i nic się nie dzieje.

Niczego nie wyrywa, najwyżej siedzenie spod dupy jak startuje.

Musisz się jeszcze sporo nauczyć, żeby wypowiadać się w temacie zamocowań silników.

Myślisz, że jak jakiś "pseudofachowiec" powiem wprost "baran" przykleił sklejkę do pawęży to zrobił dobrze?  ???

 

Odbuduj se szczelnie jak było :o

A weź se jeszcze dolaminuj następne 30 milimetrów, zalej betonem i ciesz się ze swojej roboty.

Tylko nie opowiadaj jaki to jesteś "pomysłowy Dobromir" i nie wklejaj zdjęć tej "fachowej szkutniczej roboty"

Szkoda czasu na oglądanie i komentowanie. Jesteś najlepszy 8)

 

Jeśli poczułeś się urażony to BARDZO CIEBIE PRZEPRASZAM  ;)

Więcej nie będę komentował  >:( każden ma prawo się wypowiadać i śpiewać :D :D :D

EOT  :-X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chyba już wiem dlaczego pisze tu tylko kilka osób  ;)

Chyba jednak nie wiesz bo na forum pisze sporo osób i nieporównywalnie więcej niż na porównywalnym forum o żegludze śródlądowej. W samym temacie "technicznym", siłą rzeczy piszą przede wszystkim raczej znający się na sprawie a tych jest nie wielu  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sys, miałem nie komentować, ale!

 

Ta Twoja sklejka którą sobie wklejasz to nic innego jak badziewiasty setbak,

taki 1 i1/4 cala, tylko, że robi się to inaczej.

 

A snickersów nie lubię :) dzięki

 

Pozdrawiam ;)

 

Zapraszam latem na /Marsa/ nad jeziorsko  jak nie lubisz orzeszków  :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieszczam informacyjnie.

Robię dalej po swojemu. Mi nic spod dupy wyrywać nie będzie - ale zrobię wszystko niczym murarz - na mur-beton.

Przepraszam, że urażam uczucia pewnych osób...  ;)

Mam tylko prośbę by mnie poprawiono gdy okaże się, iż robię coś co na wodzie zagrozi memu bezpieczeństwu... :P

 

Prace idą do przodu. Dzięki kilku pożytecznym informacjom na forum, byłem zmuszony ...jeszcze bardziej pogrubić swoją pawęż  :-[. Okazało się, że silnik nie wisiałby na równej,  płaskiej powierzchni . Po dopracowaniu elementów, dziś znów zabawiłem się tkaniną i żywicą.

DSCF4493.jpg.26ad168f31cf48dc2c648b4a73f96739.jpg

DSCF4495.jpg.b12686f61e1af0971c822a9d1b6c0d3b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to zależy jak na to patrzeć...

....nie powinno być tam żadnych większych przeciążeń bo to co widać to tylko pogrubienie tej dołożonej pawęży. Właściwie to tylko chciałem pogrubić ją w miejscu montażu silnika jednak po namyśle stwierdziłem, że lepiej będzie to wyglądać jak zamknę na całej długości...

...choć rzeczywiście wygląda to tak jakby to było złożone rant w rant , to nie ma tam cięcia. Ta kreska to prawdopodobnie ślad od wyrzynarki ...

 

Mam natomiast pytanie.

Teraz na to przyjdzie blacha aluminiowa 4mm (która była wcześniej) .... czy "sikafleks 291" będzie dobrym rozwiązaniem , a może jakiś inny klej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...