Skocz do zawartości

Zetka Mercruiser Aplha One - serwis itp.


Christian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam po forum tematow na temat - najpopularniejszej chyba- przekladni mercruiser alpha one II generacji i nic nie widzę. Czy ja źle szukam?  Chcialbym zrobic serwis swojej zetki. Na YT sa jakies filmy z lektorem angielskim jak rozebrac i zlozyc ale w takich kwestiach lepiej uslyszec to w swoim jezyku...

 

Czy ktoś z Was robił samodzielnie jakieś prace przy zetce, czy wszystko robicie w serwisie... 

 

Przed tym sezonem chcialem tylko zmienic olej, natomiast przed przyszlym chcialem rozebrac zetkę i wymienic w niej wszystkie elementy, które warto wymienić - planuje wypad nad adriatyk i wolę to zrobić na wszelki wypadek nIż drugiego dnia sciagnac lodz na przyczepę...

 

Zastanawiam się:

Jakie elementy warto wymienić? Uszczelki, jakies rurki, gumki, przewody hydrauliczne, łozyska? konplet anod juz kupilem ;)

Jakie sa koszty robocizny u fachowca, za rozebranie i zlozenie zerki na nowych czesciach?

Moze samemu ja zdjac i warto gdzies zawiezc? Zostanie wtedy do wyniany gimbal bo on zostaje z czescia zetki w lodzi?

Czy jest na forum ktos polecany kto uczciwie podchodzi do tematu?

 

Checi mam, czas znajdę, narzędzia są, łódź zimuje w domu w cieplym garazu wiec mam czas od października do kwietnia ... moze warto samemu? Satysfakcja gwarantowana.

 

Moze warto w tym temacie wrzcac filmy z YT i wlasne komentarze? Też podlinkuje kilka jak wroce z urlopu bo z komorki ciężko  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość solidna i niezawodna przekładnia dlatego w necie jest mało o naprawach.

Prawidłowa eksploatacja i kontrola przed dłuższym postojem zapewnia dlugi okres bezawaryjności.

1.Poziom i stan oleju w przekładni (trzeba pamiętać o korkach przelewowych. Jeden jest w spodzinie. Potem następny w przekładni kątowej. Jeżeli układ jest prawidłowo odpowietrzony i zalany to nie ma się czym martwić.

2.Mieszek osłonowy cięgna biegów. Jak pęknie to woda przecieka do kadłuba. Awaryjnie trzeba wtedy trzymać zetkę opuszczoną na max.

3.Impeller warto go wymienić nawet jeżeli jeszcze wygląda na o.k.

4.Antyfouling w spray'u do spodzin aluminiowych (teflon)

5.Mieszek łożyska ,,gimbala"- lepiej sprawdzić jego stan przy okazji smarowania wałka z przegubami.

6.Jeżeli zaobserwujesz wodę w oleju przekładni to trzeba ją sprawdzić na szczelnośc. Opis procedury w serwisówce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Filmy z Youtube:

 

Wyjęcie przekładni Mercruiser Alpha One:

 

 

Wymiana oleju w Zetce:

 

Wymiana wirnika pompy (impeller)

 

Wymiana wirnika pompy w zetce:

 

Wymiana Gimball-a

 

Nalewanie oleju do zetki od: 6:50 - niezły patent :)

 

Rozbieranie zetki - odkręcanie górnej częsci od dolnej:

 

Montaż zetki do łodzi:

 

Tu jeszcze dosć ciekawy filmik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...