frytek Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 Witam, Jestem świeżo upieczonym właścicielem licencji motorowodnej, i tu pojawia się pytanie odnośnie wyboru łodzi : Czy warto inwestować prawie 8 tysięcy na busha 470, czy lepiej kupić za te pieniądze storma/barka/kolibri o długości 4,5 metra. Czy ponton łotewskiej firmy naprawdę jest tak dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Użytkuję Busha od paru lat dosyć ostro i nic mu nie jest, to bardzo dobry sprzęt C:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frytek Opublikowano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 A jakie prędkości da się wyciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 No żesz ........ To za co teraz te "licencje" dają ??? Wiem!!! Za pieniądze :D :D :D :D :D :D @frytek, a nic nie mówili na tym kursie na "licencję" o takich prostych zależnościach dotyczących wyciągania prędkości jak wielkość jednostki jej waga i moc silnika (motoru)?????? Jakiej odpowiedzi oczekujesz, co? Ej "licencjaci" kuźwa >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 A jakie prędkości da się wyciągnąć? No ale to od silnika i obciazenia zalezy. http://www.pontony.net.pl/bush.php Max silnik do F-470 to az 40KM. Ponton wazy sporo bo 116 kg silnik (np Merkury) podobnie. Pewnie z jednym duzym facetem bedzie latac 40 km/h - ale poczekaj az giees odpowie Tylko jaki sens zestawu ważącego 250 kg ????? Raczej przyczepka chyba ? Dla mnie ponton ma sens jak wrzucisz go sam do bagażnika i sam włożysz silnik. Ja miałem HONWAVE 3,8m (waga pontonu 50 kg) z HONDA BF20 też waga coś koło 50 kg i ledwo wyjmowałem silnik. Ale był to zestaw przenośny do wrzucenia do bagażnika i wtedy ponton dla mnie ma sens. Jakbys mial ten ponton 470 wozić na przyczepce to nie lepiej jakiś laminat + silnik ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Jak się robi "lycencje" w jeden dzień. Do południa teoria i pływanie, po południu egzamin to czego oczekujecie. Tak na marginesie to gdzieś na forum widziałem takie ogłoszenia. :'( "Kasa Misiu, kasa" :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Ujeżdżałem busha'a 470 przez ładnych kilka lat przy obsłudze regat. Jakość super pomimo czarnych tub nic się nie rozklejało. Ponad 10 letni ponton, eksploatowany ,,przemysłowo" ( boje , kotwice, balasty) dalej ma się dobrze. Dostał ksywę latający naleśnik. Przy silniku Tohatsu F30 bezproblemowo się ,,ślizgał" pod każdym ładunkiem. Ale za mocno nadymany chciał koniecznie latać jeżeli nie miałem balastu. Znowu gdy przy dużym zafalowaniu trzeba było go ,,zmiękczyć" to się potrafił zwijać pomimo sztywnej podłogi. 1. Przedłużka do rumpla niezbędna 2. Nie przesadzać z mocą silnika ( te 30HP było aż nadto) 3. Najlepiej pływać z balastem na śródokręciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Ja nie widziałem tych pontonów na oczy ale robi wrażenie grubość materiału. W RIB-ach z PVC używa się zazwyczaj 1100 dtex a to jest zastosowany 1600 dtex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasztet Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 A jak jest z kwestią prowadzenia po wodzie? Czy ponton ma tendencję do "myszkowania" po wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 ale jaki ponton ??? taki 3 metry czy taki 10 metrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 A jak jest z kwestią prowadzenia po wodzie? Czy ponton ma tendencję do "myszkowania" po wodzie? Im mniejsze "V" w dnie tym większa tendencja do myszkowania.Dotyczy to nie tylko pontonów ale też innych jednostek w tym laminatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 A jakie prędkości da się wyciągnąć? No ale to od silnika i obciazenia zalezy. http://www.pontony.net.pl/bush.php Max silnik do F-470 to az 40KM. Ponton wazy sporo bo 116 kg silnik (np Merkury) podobnie. Pewnie z jednym duzym facetem bedzie latac 40 km/h - ale poczekaj az giees odpowie Tylko jaki sens zestawu ważącego 250 kg ????? Raczej przyczepka chyba ? Dla mnie ponton ma sens jak wrzucisz go sam do bagażnika i sam włożysz silnik. Ja miałem HONWAVE 3,8m (waga pontonu 50 kg) z HONDA BF20 też waga coś koło 50 kg i ledwo wyjmowałem silnik. Ale był to zestaw przenośny do wrzucenia do bagażnika i wtedy ponton dla mnie ma sens. Jakbys mial ten ponton 470 wozić na przyczepce to nie lepiej jakiś laminat + silnik ?? Ponton ma też inne zalety.Jest bardziej stabilny i dlatego na fali jest bezpieczniejszy od tej samej długości łodzi. Jest niezatapialny czego nie można powiedzieć o laminatach. Ma oczywiście też swoje wady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frytek Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 A z tego co słyszałem, naprawa tub w pontonie też jest finansowo znośna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasztet Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Jednak decyduję się na kolibri km 450 dsl. Mam tylko jedno pytanie , co się stanie jeśli łódź będzie pływać z silnikiem na długiej stopie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 nie lepiej od razu ponton 4,6m pod długą kolumne ?? http://www.motorowki.pl/e-sklep/index.php?p156,ponton-profesjonalny-baltic-460 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frytek Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 A cena?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frytek Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Ten ponton kosztuje więcej niż bushe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Czy chodzi o najtańszy ? Moja rada była do kolegi @pasztet, że zamiast wstawiać silnik z długą kolumną do pawęży przystosowanej do krótkiej kolumny lepiej od razu kupić ponton z pawężą do kolumny L i podałem jako przykłąd Brig-a Jak chce tańszy to niech poszuka tańszy ale do pawęży L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasztet Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Ok. Postanowiłem iść na kompromis . Zamiast wydawać 7 500 zł na busha, kupię kolibri za 4300, reszte wydam na lepszy silnik i akcesoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasztet Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 A co lepsze : kolibri czy storm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Najlepsze są pontony z Hypalonu Achillesa (Japońska firma produkująca ich odmianę hypalonu CSM) http://www.achillesboats.com/boatmodels/commercial/sg_commercial/ W Grecji widziałem 20 letnie pontony achillesa w ciągłym użyciu bez łaty. Odporne na wylane paliwo, smar, UV. http://www.achillesboats.com/images/_studio_files/ach_17_sg140SV_lg.jpg Namiary na importera z Holandii diana@achilles-wendt.com http://www.achilles-wendt.com Natomiast przy rozważaniach typu Kolibri lub Storm brałbym pod uwagę 1. Grubość materiału (wspomniany wcześniej Bush to bodajze gramatura 1600, 1200 to raczej minimum) 2. Aby był na długą stopę (jak załączany wcześniej link do Achillesa 4,3 m na 50 KM długa stopa, lub Brig) skoro zamierzasz kupić silnik z długą stopą. Na forum CRO.pl pytałes się o ponton z manetką Najfajniejszy (widziałem w CRO i w GR -> Niemcy takimi pływają to Zodiac Futura) Ale koszt takiego pontonu to 18 tys PLN a kolega idzie po taniości. Znajdź na FB "Horn Boats" lub w ogłoszeniach na forum. Oni robili takie pseudo RIB-y z chińskich pontonów dla jakiegoś importera. Może jeszcze mają jakieś lub namiar lub podejmą się i wskażą ponton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Pontony Kolibri są produkowane na Ukrainie. To taka moja uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.