ogorek Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Na forum RIB.net mocno promowali zawsze RIBCRAFT-y. Za solidność i dzielność. Na moje potrzeby: 1. Za cieżkie już od 5.4m 2. Layout taki PRO - nie leisure (jaki ja potrzebuję) Z kolei łódki z kategorii leisure były tylko wielkie. A tu dziś proszę http://www.ribcraft.co.uk/ribcraft-600s-leisure/ Dokładnie to co szukałem: 1. 4 Jockey seats 2. Tylna ławka dla 3-ech osób Wszystko zależy od masy. RIBCRACT-y produkowali zawsze bardzo ciężkie a tu podana masa 400 kg (pewnie pustej skorupy) Generalnie poczekam z ustaleniem parmetrów na konta z RIBCRAFT-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 No faktycznie takiej funkcjonalności chyba szukałeś? ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 No faktycznie takiej funkcjonalności chyba szukałeś? ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę :-) pzdr @pawel_wawa ma sluszna racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Ja się nie znam ale co ma waga całości łódki do wyporności jej "pupy" :) Tuby, komory, szerokośc, ... Ja obstawiam, że 400 to masa samego kadłuba, z całą resztą pewnie 700 + silnik i płynu = 900-1000 Zresztą analogiczne masy ma bliźniaczy RIBEYE A600 https://ribeye.co.uk/models/a-600 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Moja aktualna łodka ma 800-900 kg w pełnym rynsztunki i zatankowana, gdzie silnik waży prawie 200 kg I wszyscy siedzimy z tyłu ... Gdyby była wykonana z Carbonu ważyłaby 20-25% mniej (może) ale wyporność miałaby podobną. Nawet bardziej można by ją obciążać bo jej masa wlasna mniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Może i się nie znam na ribach(a raczej na pewno), ale wyporność tyłu jest już na oko dużo mniejsza niż dziobu, ten szmel co doliczasz to idzie na minus wyporności a nie na plus, ale i tak nie biorę go pod uwagę. Więc łódkę o wadze 450kg obciążymy 500kilogramami na samym tyle, jakoś mi to dziwnie wygląda, nawet biorąc pod uwagę dużą wyporność ribów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Ale jak ?? Wypornośc tyłu jest dużo większa niż dziobu. Tył ma szerokość 1,5m i jest zanużony na 0,5m czyli mamy trojkąt zanurzony z tyłu a*h/2 => 0,4m3 (przyjąłem, że tył od rufy to 1m a pewnie mogłem 2m przyjac Do tego tuby z tyłu są zanurzone do połowy co przy średnicy 0,5m daje Pi*r2*2tuby*1,5m_w_wodzie (tuby wystają prawie 0,5 za pawęż): 0,25*0,25*3,14*2*1,5 = 0,6m3 Łódka ma wyporność 1400kg z czego podejrzewam, że 1000-1100 na tyle własnie ... Zobacz, że objetość zanurzona w wodzie częsci dziobowej to malutka część w porównaniu do tyłu z tubami. A tylko tylna część tub jest zanurzona w spoczynku. Nie znam się na budowie łodek no ale wyporność to chyba objętość w wodzie .... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tak łopatologicznie to objętość cześci dziobowej jest wielokrotnie mniejsza niż rufowej A objętość zanurzeniowa (czyli objętość tego co jest poniżej linii wody) to wogóle bez porównania W większości RIB-ów wszyscy siedzą od konsoli wstecz przecież ... czyli na tyle plus silnik Mialem już 500 kg osób plus bagaze w bakiscie rufowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boboo Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 (...) ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę :-) pzdr @pawel_wawa ma sluszna racje. ::) Czyżby Archimedes się mylił i przez ponad 2 tysiąclecia aż do teraz nikt na to nie wpadł? ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 (...) ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę :-) pzdr @pawel_wawa ma sluszna racje. ::) Czyżby Archimedes się mylił i przez ponad 2 tysiąclecia aż do teraz nikt na to nie wpadł? ::) Mowi sie " co ma piernik do wiatraka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 @boboo chodziło o to, ze to ile kg utrzyma łódka nie zalezy od jej masy a od objętości. Łodka o tym samym kształcie ale innej masie wytrzyma tyle samo kg pełnego obciązenia a nawet ciut więcej jak jej własna masa jest mniejsza. Siła wyporu zależy od objętości. Aby zanuzyc beczkę 1m3 w wodzie trzeba uzyc zdaje się 1t Beczka moze byc z grubego metalu lub z plastiku - i tak trzeba użyc 1t (w sumie z jej masą) aby wepchnąć pod wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Panowie dajcie spokój bo zabrniecie... Archimedes ze swoją eureką miał na myśli wagę zanurzonego ciała. Czyli ciało waży tyle ile ciężar wypartej wody. Pomyliło się to trochę z ciężarem właściwym ciał. A jak się oblicza ciężar właściwy? Ciężar podzielony przez objętość. Bryły zamknięte, szczelne i puste w środku mogą mieć różny ciężar w zależności co jest wypełniaczem tegoż środka bryły. Im niższy ciężar właściwy tym większa wyporność. to tak w skrócie, w ramach powtórki z siódmej klasy podstawówki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Ale przecież w ribach wyporność jest wspierana przez tuby(oczywiście dopiero przy max obciążeniu), nie powiesz mi, że to takie dookólne odbijacze są ;-), ale faktycznie, wystawanie tub poza pawęż, do tego jak zauważyłeś mocniej niż przód zanurzonych czyli wspieranych przez powietrze koryguje nieco mój ogląd. Piszesz "Aby zanurzyć beczkę 1m3 w wodzie trzeba użyć zdaje się 1t" ale nikt nie chce przecież pływać z zanurzonymi tubami a właśnie takie rycie tyłu podpowiadała mi wyobraźnia, szczególnie, że na przodzie tylko małe siedzonko jest. Mimo wszystko uważam, że jak skorygujemy masę własną na 600kg to zacznie to wyglądać realnie i tego się trzymajmy :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Najważniejsze, ze nikt nikogo nie wyzywa :D Da się ? Tak, u mnie tuby wystają dobre pół metra za pawęż i około ich metr bieżący (patrząc od końca) jest do połowy (prawie) w wodzie w spoczynku. Pewnie one dają to, że mam na tabliczce 12 osób (brane z możliwego załadunku w kg) co jest fizycznie niemożliwe aby tyle ludzi zmieścić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boboo Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Chodziło mi o zatopienie przy tak lekkiej wadze. A gdyby ten RIB był cięższy przy tych samych wymiarach, to byłoby lepiej? Silnik w moim pontonie waży prawie tyle samo, co ponton (80 + 75 kg) Przy samej rufie mam 2 x 25 litrów paliwa + akumulator. Sam (110 kg) też leżę raczej z tyłu. I nie mam wrażenia zatapiania rufy. Taki RIB to ma na "dzień-dobry" około 3-4m² styku z wodą. Co oznacza mniej-więcej 30-40 kg na 1 cm zanurzenia. Ale im głębiej tym szerzej (forma "V") - czyli na 1 cm trzeba coraz więcej ciężaru. I jeśli przykładowo owe 40 kg wepchnie łódkę o 1 cm w wodę, to 80 kg wepchnie tę łódkę już tylko 1,7 cm. (to takie przykładowe liczby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Panowie przy bardzo dobrym ribie w spoczynku na wodzie tuby nie powinny dotykac / spoczywac na powierzchni wody. Tuby nie sa do zwiekszenia plywalnosci riba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 "Tak, u mnie tuby wystają dobre pół metra za pawęż i około ich metr bieżący (patrząc od końca) jest do połowy (prawie) w wodzie w spoczynku." - i to jest wyjaśnienie dlaczego rib może mieć tak nierówno na długości rozłożoną masę! Już się nie czepiam i niech pozostanie to tutaj dla innych drążycieli bo Archimedesa nie ma co w to mieszać :-) Właśnie miałem spytać dlaczego tam dają 12 osób kiedy to przeczy zasadom bezpieczeństwa. Powinno być 9 osób plus ileś tam ładunku, chyba, że tuby są traktowane jako siedziska. Jak wybierałem swoją łódkę imponowało mi, że inne w tej klasie długości i wyporności mają w homologacji 5 osób a ja mogę wozić 6(chociaż wcale mi to niepotrzebne). Tłumaczyłem sobie to tym, że łódka open ma dużo przestrzeni do bezpiecznego przebywania tulu osób a kabinówki tej wielkości mają minimalistyczne kokpity bo waga przecież jest podobna. Może chodzi o to, że w ribie można wymontować te ławki i zamontować siedziska dla większej ilości pasażerów? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Panowie przy bardzo dobrym ribie w spoczynku na wodzie tuby nie powinny dotykac / spoczywac na powierzchni wody. Tuby nie sa do zwiekszenia plywalnosci riba No to już nie wiem, przecież taki rib bez tub to maleńka łódeczka! prędzej zgodziłbym się, że w ślizgu nie powinny dotykać. @górek wcale nie ma cięższego silnika niż zaleca producent a tuby sporo zanurzone. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Panowie przy bardzo dobrym ribie w spoczynku na wodzie tuby nie powinny dotykac / spoczywac na powierzchni wody. Tuby nie sa do zwiekszenia plywalnosci riba No to już nie wiem, przecież taki rib bez tub to maleńka łódeczka! prędzej zgodziłbym się, że w ślizgu nie powinny dotykać. @górek wcale nie ma cięższego silnika niż zaleca producent a tuby sporo zanurzone. pzdr dlatego napisalem ze przy bardzo dobrym ribie. Moj poprzedni z jednym silnikiem diesel mial tube nad woda przy spoczynku natomiast obecny ma dwa silniki i tuby lekko siedza na wodzie podczas spoczynku . Jest to temat na ktory moza dlugo a dlugo dyskutowac. Sa rozne szkoly jedni sa za a drudzy przeciw. Najwazniejsze zeby w slizgu tuby byly nad woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Możliwe, że RIB-y większe jak 6,5 często mają tuby nad lub lekko dotykają. Ale mniejsze często mają tuby w wodzie w spoczynku http://c8.alamy.com/comp/C5GYYR/harbour-harbor-master-harbourmaster-harbormaster-ribcraft-rib-outboard-C5GYYR.jpg I chyba te z bardziej płaskim dnem (takie sprzedawane w Niemczech na śródlądzie - zapomniałem nazwy) Przy mojej lubię to ze względu na stabilność na postoju i jak rodzina skacze z jednej tuby jednoczesnie ... Takiej ksiażce od RIB-ach (the complete RIB guide) są opisane różne mocowania tub i kształtów dna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 @ogorek zgadza sie ze male zawsze maja tuby w wodzie . Natomiast wieksze nie powinny miec i to wszystko zalezy od konstrukcji kadluba dla przykladu wklejam dwa zdjecia tego samego 9 mtr ribs seasafari, 2 x 250 Verado , 2 x 8 osobowe tratwy kazda po 75kg, 12 osob drugie zdjecie tylko bez pasazerow Na pierwszym zdjeciu ten na dziobiew w czarnej czapce to ja :). Zdjecie zrobione w Poole. Ten rib dzisiaj pracuje na Bahama. Zabiera turystow do wyspy plywajacych swin Rib na obu zdjeciach stoi tak samo na wodzie czyli bardzo dobrze http://upload.secondsun.pl/img/1514991340seasafari_080_(large).jpg http://upload.secondsun.pl/img/1514991377seasafari_131_(large).jpg Mam tez ten podrecznik. Jest super i moj jest nawet z podpisem autora :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Wracajac do tytułu wątku, rozmawiałem dziś z RIBCRAFT-em i już wiem wiecej: It's actually a new project and a smaller version of the 750s idea. We've used an existing hull with lighter newer materials and internal moulding Czyli to jest "protoplasta" http://www.ribcraft.co.uk/ribcraft-750-leisure/ A to są te nowe klony, które mają byc dużo lżejsze w nowych technologiac (cokolwiek to znaczy) wykonane: Ribcraft 600S - Ribcraft RIBS , Rigid Inflatable Boats - Yeovil, Somerset, UK Ribcraft 650S - Ribcraft RIBS , Rigid Inflatable Boats - Yeovil, Somerset, UK http://www.ribcraft.co.uk/wp-content/uploads/2017/10/650-sport.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.