MMHammer Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Witam wszystkich wodniaków 8) Jestem nowy w tym temacie i prosze Was o pomoc Staram sie dobrać silnik do RIBA którego kupiłem PLASTIMAR PAROS 520 Czyli 5.2m i 300kg (na tabliczce 100KM) Przeznaczenie - pływanie rekreacyjne 4-7 osób woda, słodka i słona wakeboard (stawiam wierze) banan koła itp Szukałem silnika 2T 70-90KM ale jak poczytałem o spalaniu tych silników to doszedłem do wniosku że lepiej dołożyć troszke kasy i mieć spore na paliwie oszczedności Mysle że w sezonie przeplyne ok 30-40x3-4h Dlatego przychylam sie do 4T myslę że ok 75-100KM Od 6tygodni przekopuje po kilka godz dziennie oferty i opinie na forach naszych i zagranicznych + testy ale dalej jest sporo pytan na które nie znam odp Mam takie ofertyr Może ktoś zna ten konktetny motor Suzuki DF90 2004 podobno 380h Podobno bardzo dobry silnik (bliżniaczy do DF 115 - różni sie wałkami i oprogramowaniem duża pojemność 1960ccm) ale cieżki waga 193kg - nie wiem czy nie za ciężki do Riba Jak to wpłynie na prowadzenie jak na pawęży powiesimy 200kg? Mrągowo +3000w stosunku do DF90 Suzuki DF 115 waga 193kg taki jak wyżej 2008r i podobno tylko 80H - nie jest to przegiecie troszke? Warnino +2000w stosunku do DF90 Yamaha F100 2005r na gaźniku waga 170kg Fajny w miare lekki ale na gazniku - wada? Podobno te na gazniku wiecej palą Kraków -2000 w stosunku do DF90 Evirude ETEC 75 waga tylko 145kg nowego typu 2t 2005 Troszke mało mocy ? Blok taki jak w 90KM ale odblokowac sie nie da (inne dolot wtryski i oprogramoweanie) Podobno bardzo dynamiczne ale palą o 30% wiecej niż 4T siada elektronika Słyszałem że ta sztuka z nysy ma kłopot z pompą wys ciśnienia Nysa Podpowiedzcie prosze bo ciezko mi podjąć decyzje Przychylał bym sie do SUZUKI DF 90 gdyby nie waga Kusi mnie moc w DF 115 ale waga Czyli co F100 bo lżejsze ??? Czy szukać czegoś lżejszego i słabszego - taka 60 - 70tka bedzie mniej paliła niż nieobciążana 100ka? Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A nie myślałeś o Tohatsu/Nissan TLDI 75/90 HP ? Są Made in Japan i podobno efektywniejsze od E-Tec Niskie ciśnienie wtrysku w odróżnieniu od systemu HPDI http://www.thehulltruth.com/boating-forum/64778-tohatsu-nissan-90hp-tldi.html#b http://www.tohatsu.com/tech_info/fuel_consumpt.html http://www.onlineoutboards.com/Fuel-Consumption-Chart.html W przypadku lekkich łodzi jest powiedzenie: dlaczego iskra ma czekać na dwa obroty wału? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Śledze oferty silników z tego segmentu ale niestety nic ciekawego nie znalazłem z Optimaxa czy TLDI Optimax 90 jest jeden fajny 2008 w Czestochowie ale cena ponad 20 000 http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-do-lodzi-mercury-90-optimax-2008-i4034261534.html Jeżeli byłby za 13-14 to ok Optimax 115 ale tu stopa XL co go chyba wyklucza http://allegro.pl/mercury-optimax-115-okazja-i4034806115.html Ważą po 170kg To chyba lepiej DFa115 - chyba że za mocny i za cieżki do RIBA ? DF 115 http://tablica.pl/oferta/silnik-zaburtowy-suzuki-115-czterosuw-2008-rok-komplet-CID767-ID4WdHh.html#2fdaeb1888 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Hej, najpierw musisz sobie zadać pytanie- czy naprawdę chcesz szybko pływać i mieć zapas mocy- czy myśłisz, że ponad 100konny ciężki silnik da Ci aż tak dużo? jeżeli nie jesteś ściganetem: wówczas w mojej opini pomyśl o silniku 90KM- jako wersji tańszej sugerowany przez Mikujet'a Tohatsu o tej mocy to 150 Kg i zgodnie z ofertą specjalną MARCO Marine- 32 000 zł silnik TLDI to jednak spora ilość paliwa 30l/godz!!! (oczywiście przy maksie prędkości) piszesz, że pływasz głównie rekreacyjnie a nie przeszkadza Ci, że możesz pływać troszkę wolniej tj. nieco spokojniej- to Yamaha 70KM- waga 115 KM i cena 39.000 zł Co do potrzeby mocy- to popatrz na osiągi łódek http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silnik%C3%B3w%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf na stronie Yamahy- myślę, ze przy łódce 300 kg- 70 KM to w pełni wystarczy!!! Tu w cenie masz pełen komplet montażowy. Ale to juz Twoja decyzja... Przy tych cenach masz pewne silniki bo nowe: tj. 2-3 letnią gwarancję i silniki o ograniczonym apetycie na paliwo. O silniku używanym pomyśl wówczas gdy nie masz kwoty 30.000 zł.i musisz zdecydowanie limitować zakup... Pozdrawiam PS mały dopisek a skonfrontuj to jeszcze z doświadczeniami Jarka 10 (nasz człowiek-praktyk o niezwykle dużym doświadczeniu w RIBach) na stronie naszego Forum http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/predkosci-jakie-osiagaja-nasze-lodeczki/45/ podobna łódka do Twojej- i silnik 70KM i w pełni starcza- na stronie SPORT i WODA masz filmiki kilku pływań tej łódki... no i pamiętaj, że i tak będziesz plywał głównie z szybkością 38-43 km/h- bo to zapewne będzie optymalna prędkość crussingowa dla Twojego RIBa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Zdecydowanie musze limitować ten zakup nowy nie wchodzi w gre Pierwotnie miał być tak jak napisałem 70-90KM 2T z 6-9 000zł Moc nie jest tu najważniesza Wydaje mi się że dobra 70ka spełni moje oczekiwania - pływanie rekreacyjne 35-45km/h przy niskim spalaniu i ciągniecie narciarza. Zwiększyłem budżet i chciałbym zamkną temat w granicach 10 - 15 000zł Co do mocy to fajnie jest mieć zapas wychodząc z założenia że płynąc rekreacyjnie na wycieczke ze znajomymi 35-40km/h w slizgu taka 90ka czy 100-ka powinna leciec bez wysiłku na 3500-4000obr i zużywać stosunkowo mało paliwa - mniej niż 60tka lecąca prawie na maksa (tak mi sie przynajmniej wydaje) - Chyba że sie myle niech ktos sprostuje??? Zdecydowanie nie chce stracic zwinnosci RIBA zakładajac za duży za cieżki silnik i tu jest problem ---------------------------GDZIE JEST TEN ZŁOTY ŚRODEK---------------------------------- -----MOC/OSIĄGI-----SPALANIE/PRZY PREDKOSCI CRUSSINGOWEJ------WAGA/JEDNAK B WAZNA------CENA/BUDŻET Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 DF90 sprzedany Znalazem do sprzedamia DF70 z 2000r Wystarczy czy lepiej jednak 90 szukac? Cały czas serwisowany z fakturami od poczatku Cena 11 Biorac pod uwage rok to nie jest to chyba rewelacja Ile to jest warte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Jeśli kolega jest zainteresowany posiadam Hondę BF 75 w bardzo dobrym stanie. Cena jaka mnie interesuje to 11000 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Podobno szczególnie w przypadku ribów nie przekraczać mocy podanej na pawezy. Myslisz o świecy, czy wytrzymałości samej paweży? Na tabliczce mam 100KM MAX Mam teraz do wyboru Gr I ekonomiczna Suzuki DF70 2000r 11 000zł Honda BF75 2002 11 000zł Gr II Optimax 90 ???? 14-16 000 tak mysle Yamaha F100 2005 14-15 000 Gr III ciężka po 195kg Suzuki DF115 2008 16 000 Yamaha F115 2005 18 000 Optimax 125/135 przegiecie Raczej przychylam sie do Gr II moze Gr I (ekonomia - fajne ceny, spalanie) GR IIIto raczej za cieżki już sprzet do RIBA tak mi sie wydaje. Wasze typy? Optimax 90ka da sie odblokować na 115KM? JAK BY CO MOZE KIEDYS Te silniki różnią się tylko softem podobno, czyli chiptuning i 115km ??? To samo pytanie w przypadku BFa75 gaznik to to samo co BF 90. Da sie odblokować na 90KM jak F80/F100 ??? Byłby to zdecydowany faworyt Pod koniec tyg musze juz zamknąć sprawe . Nic innego nie robie tylko siedze na necie i czytam o silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Witaj Nie przekraczaj mocy i wagi podanej na tabliczce znamionowej !!! Jak chcesz lekko - to dwusów....jak trochę ciężej, drożej w zakupie, lżej w zużyciu - to czterosów. Gdybym miał wybierać dla siebie - to celowałbym w lżejszego dwusówa w mocy zbliżonej do 100KM, myślę, że ta 90tka Opti byłaby optymalna...lub Yama 100 - Tylko musisz to dobrze sprawdzić przed zakupem, bo można się łatwo na minę nadziać, a wtedy koszty doprowadzenia do stanu bezpiecznego użytkowania mogą być zatrważające :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Przepraszam że zrobiłem bałagan Dalszy ciąg http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/ktory-silnik-wybrac-80-115km-porownaie-kosztow-ekspoatacji-2t%28nowego-typu%29-i-4t/msg37553/#msg37553 Może można by przenieś ten wątek do działu silniki bo w sumie tego dotyczy i zrobic jeden wątek. Co do mocy to raczej dać sobie spokój z 115kami? Stanie sie coś z paweżą czy po prostu nie ma sensu bo łodż i tak nie jest przystosowana do wiekszych predkosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.