ogorek Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Chyba koniec kryzysu w UK czy innych krajach. Znajomy z Lefkady ma wypożyczalnię RIB-ów i ma problem bo poinwestował (w używki ale zawsze cos wydał) 7-7.4m A zapytania ma głownie (na sezon 2018) o RIB-y > 8m :D Tak sobie czytam forum RIB.net i tam piszą, ze na Solent RIB-y od kilku lat coraz większe i też obecnie raczej >= 8m W sumie Andre też obecne DEMO na UK ma 8m ... Pamiętam, że czytałem kiedyś stronę producenta RIB-ów z Chorwacji i płakał, że ludzie kosztem bezpieczeństwa przesiedli się w mniejsze RIB-y z powodu kryzysu. A powinny być właśnie 8m na morze ... Czyli co - kryzys się wycofuje ? U nas chyba był on słabszy ale i słabsze jest odbicie bo nie widze w PL dużo chętnych na nowe 8m łodzie typu RIB zwłąszcza. A może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 7.4 A 8.0 to żadna różnica ;) Kryzysu nie było i niema to tylko sposób na manipulację szarymi obywatelami którzy stanowią większość w tym zakłamanym świecie :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 @marcin.j - wypłyń na morze łodzią 7,4 metra i 8 metrów i mi powiesz czy nie ma różnicy. Przy tej wielkości łodzi ( łodzie małe) każde pół metra robi różnice Między 12 a 12,5 nie ma różnicy ale tutaj jest ogromna :-) Żaden tam kryzys. Ten kto ma kase na zabawkę zawsze będzie tą kasę miał. Tak samo jak z samochodami luksusowymi Większa łajba, większa wygoda a przy nowoczesnych silnikach koszty eksploatacji nie są już kosmiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Kryzys był w głowach turystów.Byłem na wakacjach w Grecji też w latach 2010-2013, czyli w latach najbardziej kryzysowych w Grecji. Turyści naczytali się w internecie, że nie ma paliwa na stacjach w Grecji i z bankomatów nie można wypłacić pieniędzy. Oczywiście było to totalną bzdurą. Grecy byli przestraszeni bo nie mieli turystów, na których czekali albo raczej na kasę, której turyści nie dowieźli. A tak naprawdę to nigdy żadnych oznak kryzysu, w rozumieniu braków bytowych, to nigdy tam nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Mój nowy kolega z Norwegii ;) dealer RIB-ów. Mają takich "magazynów" kilka Amyślałem, że RIB-y w Norwegii nie są popularne. Ale tam ogólnie dużo łodzi się sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Ten jeden dealer w Norwegii oferuje 370 nowych jednostek !!!! Niektóre malutkie ale sporo porządnych https://www.finn.no/pw/search/boat-sale?orgId=1259100975&segment=121 Ceny mnozymy przez 0.43 bodajże STING 630 Fasttrack z silnikiem 115 Evinrude kosztuje u niego 170-180 tys PLN a w PLN za gołą łodkę proponuję prawie 170 Jak jeden dealer tyle łodek oferje to my jesteśmy chyba ponad 10-20 razy za nimi (Norwegami) Przy okazji odkryłem w ich ofercie RIB-y ALU robione w Estonii. Wyglądają całkiem pancernie http://www.alunaut.ee/wp-content/uploads/2017/08/alunaut01052017_115_r-1080x675.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 @marcin.j - wypłyń na morze łodzią 7,4 metra i 8 metrów i mi powiesz czy nie ma różnicy. Przy tej wielkości łodzi ( łodzie małe) każde pół metra robi różnice Między 12 a 12,5 nie ma różnicy ale tutaj jest ogromna :-) Żaden tam kryzys. Ten kto ma kase na zabawkę zawsze będzie tą kasę miał. Tak samo jak z samochodami luksusowymi Większa łajba, większa wygoda a przy nowoczesnych silnikach koszty eksploatacji nie są już kosmiczne Zgadzam sie na 100% z wypowiedzia kolegi Mike_G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Zgadzam się odnośnie "bogatych". Widac to po wroscie ilości zamóień na większe łodzie. Taki Skipper-BSK zaprzestaje produkcji "zwykłego" RIB-a 7m. Najmniejsza jednostka u nich to 9m RIB z dwona silnkami 2x300 Natomiast znikająca warstwa srednia nie kupuje srednich nowych łodzi bo nie ma pewności lepszego lub takiego samego jutra .... Osobiście nie wierzę, że powrócę do zarobków sprzed kryzysu - chyba, że osztem 18 godzin pracy co dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.